Choinka na zegarach

Wszystko co wiąże się z kosztami i utrzymaniem pojazdu.

Moderators: SURU, Moderator

Post Reply
andrzej

Choinka na zegarach

Post by andrzej »

Witajcie słuchajcie temat dotyczy safrane 3.0v6 9r świeżo po wymianie silnika bo tamten zdechł.
oto opisze problem 1-szy:po wyjechaniu z warsztatu zaczyna mrygac STOP i kontrolki od oleju ale żeby było ciekawie nie swieci sie to zaraz po odpaleniu samochodu.podkreslam nie jest to świecenie ciągłe lecz MRYGANIE.tak jak by jakiś przewód gdzieś był poluzowany(tylko jaki).Panowie z warsztatu jak im to zgłosiłem kazali sprawdzić olej sprawdziłem jest OK.Kontrolki te zapalają się dość często w postaci pomrugiwania.Po odpaleniu auta wskazówka ciśnienia oleju jest w połowie lecz w poprzednim silniku miałem tak że jak jeżdziłem to po dodaniu gazu strzałka się poruszała.tutaj tego nie ma niestety.Panowie z warsztatu podejżewają pompe oleju lecz powiedzieli że kontrolki by gasły zawsze po dodaniu gazu lub przy jeżdzie na wyższych obrotach.Sprawdziłem to i jak jadę stałą prędkością nawet mając 4tyś obrotów to kontrolki potrafią pomrugiwać. problem 2-gi A dziś aby było ciekawiej zaczeły mrygać dodatkowo wszystkie pozostałe tzn:ABS PODUSZKA,KOMPUTER i nawet jak miałem zapalone światła to kontrolka od świateł też pomrugiwała.Więc stanołem pogrzebałem podotykałem i chwilowo zrobiłem problem 2.jak komuś coś sie podobnego działo to wdzięczny będe za podpowiedz.mi się zawsze wydawało że jeżeli to by była pompa oleju to przy gazowaniu auta by gasło wraz z wyższymi obrotami ale tak nie zawsze sie u mnie dzieje pozdrawiam
Last edited by andrzej on 2009-09-14, 09:32, edited 1 time in total.
arek

Post by arek »

Jeżeli nie jest to ciągle świecenie kontrolek, należy przejrzeć wszystkie kostki, konektorki i wtyczki w komorze silnika, jak i w skrzynkach bezpieczników. Zwróć też szczególną uwagę na przewody masy silnika z karoserią.
Co do wskazań ciśnienia oleju, jeżeli masz możliwość przełożenia czujnika ciśnienia ze starego silnika, to zacznij właśnie od tego. Będziesz wiedział, czy wskazuje prawidłowo, jeżeli w poprzednim było dobrze .
andrzej

Post by andrzej »

OK z tym ciśnieniem oleju to mam nowy czujnik to go założe bo twierdzisz ze nie jest to ta pompa??ewentualnie jakie są oznaki padającej pompy bo mechaniory to wiesz jak działają a tym bardziej w warszawie.dlatego wole spytać na forum niż dać się naciągnąć na pompe wole za to wypić browara
arek

Post by arek »

Nie twierdzę, że nie jest to pompa oleju, ale podstawiając dobry (działający) czujnik można będzie wykluczyć błąd wskazania.
Zapewne więcej wypowiedzą się koledzy posiadający 3.0, bo ja jeszcze w żadnej swojej safi nie miałem problemów z pompą oleju.
Fakt, że nie znasz stanu silnika, który zamontowałeś, ale jeżeli jest dobre sprężanie i nie jeździsz na zbyt rzadkim oleju, to nie powinno być problemów z ciśnieniem na rozgrzanym silniku.
Wspomniałeś, że wskazów ciśnienia po uruchomieniu znajduje się w połowie skali, a po dodaniu gazu nie podnosi się jak w poprzednim. Jeżeli pompa była by zła, to nie miał byś z pewnością wskazania tak wysoko na wolnych obrotach.
Zerknij na wypowiedź kolegi RedHead w TYM temacie, bo raczej w PHI wskaźnik opadał na zero, a po wejściu na obroty dopiero przesuwał się w górę skali.
Wydaje mi się, że podświetlające się kontrolki, to raczej kwestia połączeń elektrycznych, niz faktycznie niskiego ciśnienia oleju.
Coś przy przekładce nakombinowali w podłączeniach ;)
User avatar
seba
Forumowicz
Forumowicz
Posts: 840
Joined: 2009-02-22, 19:11
Location: Knurów

Post by seba »

witam żeby zmierzyć i wiedzieć jakie jest dokładnie ciśnienie najlepiej w miejsce czujnika wkręcić manometr na przewodzie elastycznym , zrobiłem sobie taki przyrząd jeszcze do Fiata 126p ;za przewód elastyczny użyłem przewód hamulcowy i w maluchu z takim manometrem przez jakiś czas jeździłem co umożliwiało pomiar na zimnym i ciepłym silniku :)
AUTO ROKU PLAYBOYA 1993
Post Reply