Polerowanie kloszy lamp

Wszystko co wiąże się z kosztami i utrzymaniem pojazdu.

Moderators: SURU, Moderator

Post Reply
ARCHEOLOG

Polerowanie kloszy lamp

Post by ARCHEOLOG »

W związku z pewną nieostrożnością w posługiwaniu się myjką ciśnieniową napytałem sobie biedy. Chodzi dokładnie o powłokę clear - u znajdującą się na reflektorach w ph II. Wg mnie jest to nie tyle lakier co swojego rodzaju folia nalepiona na powierzchnię klosza. Za pomocą myjki 120 bar zeszło bardzo ładnie zostawiając jednak matową powierzchnię klosza. W oświetleniu drogi to nie przeszkadza jednak wygląd jest cokolwiek nieestetyczny.
Moje pytanie do szanownego grona Użytkowników Safranek: „Jak sobie poradzić z takim fantem?”
Przypomnę, że klosze lamp w ph II wykonane są z poliwęglanu więc polerowanie środkami do szyb odpada, a ewentualne użycie rozpuszczalnika do ściągnięcia (chyba resztek kleju) również nie wchodzi w grę bo może uszkodzić klosz na dobre.
User avatar
Rufus
Forumowicz
Forumowicz
Posts: 1889
Joined: 2009-02-07, 20:36
Location: KRAKÓW

Post by Rufus »

Żaden problem - bierzesz do łapki pastę lekko ścierną np. Tempo i polerujesz.
Polecam zakupić sobie końcówkę polerską do wiertarki, bo inaczej można się zaje..ać.
Troszkę pasty, troszkę wody, żeby nie przytopić plastiku reflektora i polerujemy - po chwili reflektory są jak nowe.

Drugą możliwością jest pomalowanie "szkieł" reflektorów lakierem bezbarwnym - podobno efekt rewelacyjny, i mamy dodatkową warstwę lakieru.
Ja u siebie polerowałem pierwszym sposobem 2 razy.

Za pierwszym razem starłem powłokę papierem ściernym 2000, a potem polerka pastą ścierną - dzięki pomocy Henia i jego wiertarki poszło to całkiem sprawnie - jakieś 2-3 godzinki na to poświęciłem.
Potem sam kupiłem taka nakładkę polerską do wiertarki (koszt 14 zł w Castoramie) i przepolerowałem jeszcze raz uzyskują jeszcze większy Clear.
jurek201
Forumowicz
Forumowicz
Posts: 128
Joined: 2009-02-07, 13:35
Location: Warszawa

Post by jurek201 »

Czy to co pozostało (klej) jest klejące - miękkie, czy nie klei się - twarde?
Bo jeśli się klei to możesz spróbować zmyć benzyną ekstrakcyjną, przy czym uważaj bo ostatnio kupiłem benzynę ekstrakcyjną ale w środku butelki z takim właśnie napisem było zupełnie coś innego (coś o zapachu estru, a nie benzyny ekstrakcyjnej).
Renault Safrane V6i RT, manual z "gazem" :( , B544, 1993, 240000km, 2xel. szyby,ABS, tempomat, klimatronik.
ARCHEOLOG

Post by ARCHEOLOG »

To co pozostało jest twarde i chropowate - benzyna raczej nie da rady ale może też przetestuję.
Pomysł Rufusa wydaje się sensowny - zwłaszcza, że przetestowany :D .
Zastanawiałem się jeszcze nad czymś czym czyści się i poleruje szybki w telefonach komórkowych.
User avatar
Rufus
Forumowicz
Forumowicz
Posts: 1889
Joined: 2009-02-07, 20:36
Location: KRAKÓW

Post by Rufus »

ARCHEOLOG wrote:To co pozostało jest twarde i chropowate
Kuba, dokładnie takie miałem reflektory jak opisujesz - chropowate do tego z odpryskami po kamyczkach - prawie wszystko zeszło i wyglansowało się prawie do clearu - Henry świadkiem, bo pierwszy raz latał wiertarką po moich lampach.
Na pewno nie zaszkodzi to reflektorom.
Jeżeli ta chropowacizna jest spora, to spokojnie możesz użyć wodnego papieru o grubości 2000 (ja chciałem 100, na szczęście Heniu mnie wyśmiał, bo chyba nigdy nie zniwelowałbym rys) i zetrzeć do gładkiej powierzchni. Po czym wiadomo, musisz dokładnie wypolerować pastą lekkościerną, bo reflektory będą mocno matowe.
Naprawdę warto tak odświeżyć stare reflektory z poliwęglanu, bo efekt potrafi być zaskakujący.

Drugi pomysł o lakierze bezbarwnym, to słyszałem, że efektownie działa dając równą, czystą powłokę, ale osobiście nie próbowałem.
ARCHEOLOG

Post by ARCHEOLOG »

Dzięki za podpowiedzi - wolnym czasem biore się do roboty
mSamer

Post by mSamer »

Ja osobiście też polerowałem pastą polerską a dokładniej G3 najpierw P2000 zmatowiłem potem na gąbkę polerki woda i trochę pasty po chwili lampy się świeciły że mucha nie siada ale niedługo muszę ponownie przepolerować bo już kilka rysek jest :hyhy
Post Reply