Rezerwa w Safranie 2.5 diesel

Wszystko co wiąże się z kosztami i utrzymaniem pojazdu.

Moderators: SURU, Moderator

masterpascaler

Rezerwa w Safranie 2.5 diesel

Post by masterpascaler »

Witam, mam niecodzienne pytanie - Odkąd mam moją Safi na szczęście nigdy nie zabrakło mi paliwa, ale nurtuje mnie taki temat - kilka razy już wskazówka od poziomu paliwa była na czerwonej kresce, na ogół w czasie jazdy gdy się jechało na wyższych obrotach, po chwili postoju albo spokojniejszej jazdy wracała na środek między czerwoną kreską a pierwszą białą. Nigdy natomiast nie zapaliła mi się kontrolka że jadę na rezerwie, domyślam się z paru zdjęć na forum że powinna być na lewo od wskaźnika poziomu paliwa. Nie bardzo rozumiem o co chodzi - czy mam przepaloną kontrolkę (choć kompućka nic nie gada na ten temat), czy też zapala się ona jeszcze poniżej czerwonej kreski, czy też wersje diesel tej kontrolki nie posiadają (byłoby to idiotyczne, ale w Safrance już nic mnie zdziwi ;] ) ?
Proszę o odpowiedź, co bym zaspokoił swój głód wiedzy ;]
Olcia

Post by Olcia »

W 2.2 dt kontrolka zapala się przy stanie paliwa ok. 5 litrów - tj. poniżej czerwonej kreski. Podejrzewam, że u Ciebie jest podobnie. Prawdopodobnie nie zszedłeś jeszcze do takiego poziomu. Myślę, że gadaczka nie zapomni poinformować Cię o tym fakcie :)
W razie czego weź kanister z paliwem ze sobą ;)
masterpascaler

:)

Post by masterpascaler »

Olcia wrote:W 2.2 dt kontrolka zapala się przy stanie paliwa ok. 5 litrów - tj. poniżej czerwonej kreski. Podejrzewam, że u Ciebie jest podobnie. Prawdopodobnie nie zszedłeś jeszcze do takiego poziomu. Myślę, że gadaczka nie zapomni poinformować Cię o tym fakcie :)
W razie czego weź kanister z paliwem ze sobą ;)
Aaa, no to wiele wyjaśnia. A kanistra i tak nie wożę, jedynie bańki z nitrometanolem wożę w bagażniku :) Czasem się dolewa znajomym co mają benzyniaki przed wyścigami na ćwierć mili, polecam ;) Kop 20-30% mocy przy 8% mieszance ;)
Sorki za mały offtop.
Z tą kontrolką generalnie o tyle się zastanawiam że od rana moja Sara nie chce odpalić, nie wiem jak u was, ale u mnie jest -14 stopni i ni chol..y nie mogę jej odpalić. Jakieś idee na diesla ?
Roadrunner

Post by Roadrunner »

hmm padły świece żarowe?? ewentualnie zamarz filtr paliwa bo nie spuściłeś syfu(woda i inne) przed nadejściem mrozów i pompa paliwa nie dostaje paliwa.
Olcia

Post by Olcia »

W polskiej ropie zawsze jest trochę wody.
Ponieważ miałeś prawie pusty bak, wody w baku było dużo w stosunku do ropy, dlatego zamarzła w przewodach i w filtrze, a z ropy wytrąciła się parafina.
Ja od listopada zawsze dolewam depresatora i nigdy w zimie nie zostawiam na rezerwie - od kilku lat nie mam problemu z odpalaniem w zimie.
marceldream

Post by marceldream »

Co do 2.2 to ja właśnie dzisiaj miałem taki dziwny przypadek. Już po przejechaniu 15km na rozgrzanym silniku straciła moc i zgasła. Zajżałem pod maskę i zobaczyłem dużą ilość powietrza w przewodach paliwowych. Podpompowałem paliwo i powietrze znikło, za to paliwo w przewodzie powrotnym było jaśniejsze. Dodam, że filtr wymieniałem trzy tygodnie temu. Co do świec to przy wymianie mechanik powiedział, że WSZYSTKIE są przepalone. Objawem było jedynie ciężkie odpalanie.

Co do paliwa to na orlenie we wrześniu diesel zamarzał przy -5 za to teraz przy -25 (mętnienie -5). Co do Vervy = porównując dokumenty dostawy paliwa stwierdzam: są takie same. Jest jeden plus dla Vervy - tankując dostaniesz dwie naklejki, a jak zbierzesz 7 dostaniesz samochodzik HotWings'a. Dzisiaj w smyku taki widziałem za 7zł Nie opłaca się jak wszystkie promocje Orlenu.
Last edited by marceldream on 2009-12-19, 18:57, edited 3 times in total.
masterpascaler

Post by masterpascaler »

Roadrunner wrote:hmm padły świece żarowe?? ewentualnie zamarz filtr paliwa bo nie spuściłeś syfu(woda i inne) przed nadejściem mrozów i pompa paliwa nie dostaje paliwa.
Świece były wymieniane miesiąc temu, podobnie jak wszystkie płyny, oleje, paski, filtry itp., w sumie takie niby podstawowe rzeczy a 1700 zł w Safrankę włożone.
Olcia wrote:W polskiej ropie zawsze jest trochę wody.
Ponieważ miałeś prawie pusty bak, wody w baku było dużo w stosunku do ropy, dlatego zamarzła w przewodach i w filtrze, a z ropy wytrąciła się parafina.
Ja od listopada zawsze dolewam depresatora i nigdy w zimie nie zostawiam na rezerwie - od kilku lat nie mam problemu z odpalaniem w zimie.
Ok, jeżeli faktycznie to woda gdzieś tam to tak czy inaczej - co robić przy obecnej pogodzie? Na razie dalej ładuję akumulator, za pół godziny idę sprawdzić czy ruszy. Czy może lepiej nie?
marceldream wrote:Co do paliwa to na orlenie we wrześniu diesel zamarzał przy -5 za to teraz przy -25 (mętnienie -5).
Jeżeli to ma znaczenie to ja zawsze tankuję na BP Ultimate Diesla. Czy to bez znaczenia?

Ludzie poratujcie bo nie będę niedzieli zamiast z kobietą spędzał na konsoli (tyle mamy co weekend, więc już i tak dzisiaj odpadło wrrrrr.... :zly: )
Adolvo

Post by Adolvo »

masterpascaler wrote: Ok, jeżeli faktycznie to woda gdzieś tam to tak czy inaczej - co robić przy obecnej pogodzie? Na razie dalej ładuję akumulator, za pół godziny idę sprawdzić czy ruszy. Czy może lepiej nie?
Ludzie poratujcie bo nie będę niedzieli zamiast z kobietą spędzał na konsoli (tyle mamy co weekend, więc już i tak dzisiaj odpadło wrrrrr.... :zly: )
jeśli zamarzła woda w przewodach to ratuje Cię tylko garaż albo ocieplenie od poniedziałku.. :kwasny:
marceldream

Post by marceldream »

Słuchacie, w 2.2 dt do filtra paliwa dochodzi przewód 12v w którym płynie prąd kiedy pracuje silnik. Czy to znaczy, że paliwo jest podgrzewane w filtrze? Tylko dlaczego rurka dolotowa jak i wylotowa paliwa jest takiej samej temperatury? Jest jeszcze rurka z paliwem, która biegnie od silnika do chyba baku. Czy to znaczy, że podczas jazdy paliwo w baku też się podrzewa?
User avatar
Rufus
Forumowicz
Forumowicz
Posts: 1889
Joined: 2009-02-07, 20:36
Location: KRAKÓW

Post by Rufus »

marceldream wrote:Słuchacie, w 2.2 dt do filtra paliwa dochodzi przewód 12v w którym płynie prąd kiedy pracuje silnik. Czy to znaczy, że paliwo jest podgrzewane w filtrze?
To jest podgrzewanie filtra paliwa. Ale nie powinno grzać, gdy silnik pracuje, bo wtedy już nie potrzeba - najważniejsze, żeby podgrzewany był filtr podczas grzania świec.

Masterpascaler, też mi się wydaje, że jeśli wytrąciła się już parafina i woda zamarzła, to musisz czekać na odwilż lub przenocować autko w ciepłym garażu.
Na przyszłość - nie zostawia się diesla na rezerwie w zimie!!!

Ewentualnie możesz odpiąć filtr paliwa i zobaczyć, co z niego się wylewa - jeśli parafina będzie w filtrze (nic się nie wyleje, lub błotko), to możesz go ogrzać w domu, i po założeniu spróbować odpalić - może przepompuje resztki paliwa.
Nic więcej do głowy mi nie przychodzi.
Last edited by Rufus on 2009-12-19, 21:12, edited 2 times in total.
masterpascaler

filtr

Post by masterpascaler »

Rufus wrote:Ewentualnie możesz odpiąć filtr paliwa i zobaczyć, co z niego się wylewa - jeśli parafina będzie w filtrze, to możesz go ogrzać w domu, i po założeniu spróbować odpalić - może przepompuje resztki paliwa.
Nic więcej do głowy mi nie przychodzi.
Może głupie pytanie, ale gdzie jest ten filtr paliwa?
PS: To jest mój pierwszy diesel (w sumie 7 auto) więc już będę mądrzejszy na przyszłość :]

PS2: Wlasnie zapialem naladowany akumulator, eleganckie 92aH ladowane 4 godziny pradem 8 amper, stan nowka. Efekt - ni cholery nie pali. Probowalem z 10 razy az aku juz ledwo mogl wiec widzialem ze to nie ma sensu. Na te 10 razy, 3 razy jakby chcial zabrac i od razu powrot tylko na rozrusznik. Zanim przekrecalem kluczyk na rozruch 2-3 razy zawsze wracalem do zera i znowu na zaplon, dopiero po 2-3 razie na rozruch, jezeli ten filtr paliwa faktycznie jest tu ogrzewany.
Last edited by masterpascaler on 2009-12-19, 20:38, edited 2 times in total.
User avatar
Rufus
Forumowicz
Forumowicz
Posts: 1889
Joined: 2009-02-07, 20:36
Location: KRAKÓW

Post by Rufus »

W 2.2 dt jest filtr paliwa zaraz za prawym światłem przykręcony chyba do prawego błotnika.
Najłatwiej znajdziesz idąc po przewodach paliwowych - z lewej strony (patrząc od przodu samochodu) za raz przy podszybiu powinieneś mieć ręczną pompkę (gruszkę) paliwa - po przewodzie zasuwaj w kierunku przodu autka aż trafisz na filtr - taka metalowa puszka z dwoma wężykami u góry.

Ewidentnie to wina paliwa, więc szkoda akumulatora, bo go zasiarczysz - wymontuj filtr - ogrzej go ładnie, zamontuj, przepompuj paliwo pompką obserwując, czy w wężach paliwowych płynie paliwo, czy tylko bąble powietrza - jeśli wsio ok, to próbuj palić.
Last edited by Rufus on 2009-12-19, 21:14, edited 3 times in total.
masterpascaler

Post by masterpascaler »

Rufus wrote:wymontuj filtr - ogrzej go ładnie, zamontuj, przepompuj paliwo pompką obserwując, czy w wężach paliwowych płynie paliwo, czy tylko bąble powietrza - jeśli wsio ok, to próbuj palić.
Tak zrobię. Dam znać efekty jutro.
Goalkeper

Post by Goalkeper »

A czy parafina czasami nie wytrąca się w momencie kiedy podziała coś bardzo zimnego na ciepłą ciecz ropopochodną :?: Taki a la szok termiczny. Ja bym obstawiał aku, kiedy go wymieniałeś :?: Ewentualnie jeżeli śmigasz faktycznie z ekstremalnie pustym zbiornikiem to może pompa zassała syf z dna zbiornika i się zapchała przez co nie podaję paliwa.
Last edited by Goalkeper on 2009-12-19, 22:24, edited 1 time in total.
Adolvo

Post by Adolvo »

Goalkeper wrote: Ja bym obstawiał aku, kiedy go wymieniałeś :?
oj Goli.. znowu nie doczytałeś.. ;)
Goalkeper

Post by Goalkeper »

Adolvo wrote:oj Goli.. znowu nie doczytałeś.. ;)
Coś ostatnio mi co raz częściej się przytrafia nie uważne czytanie :/ przemęczenie :?: Ale pytanie teraz :) czy aku nowy bo kupowałeś w sklepie czy sprawdzany po podłączeniu razem z pomiarem prądu ładowania :?: Nie raz jest tak, że aku leżąc zbyt długo na półce traci swoje parametry i wtedy trąbka :) a jak wiadomo to co nie używane to zanika :)
masterpascaler

aku

Post by masterpascaler »

Goalkeper wrote:A czy parafina czasami nie wytrąca się w momencie kiedy podziała coś bardzo zimnego na ciepłą ciecz ropopochodną :?: Taki a la szok termiczny. Ja bym obstawiał aku, kiedy go wymieniałeś :?: Ewentualnie jeżeli śmigasz faktycznie z ekstremalnie pustym zbiornikiem to może pompa zassała syf z dna zbiornika i się zapchała przez co nie podaję paliwa.
Aku wymieniany miesiąc temu, kupiony w Norauto, produkcja ZAP Piastów, wraz z resztą podstawowych rzeczy jak świece, paski, filtry, płyny i oleje. A ekstremalnie pusty zbiornik tez nie jest na bank, bo skoro - czytaj poczatek tematu - rezerwa to 5 litrow i zapala sie gdy wskazówka jest PONIZEJ czerwonej kreski, a jest u mnie miedzy czerwona a pierwsza biala, ze sklonnoscia do tej pierwszej bialej,przy czym na takim stanie byla juz nieraz - po to zreszta zalozylem ten temat co do kontrolki rezerwy, takze paliwa jest dosc.
Co do wczesniejszych porad - filtra paliwa nie zdemontowalem na juz, raz ze akurat jak na zlosc pozyczylem wszystkie torxy a dwa ze w swietle latarni malo tam widac, wiec laduje latarke dopiero :] A filtr paliwa jest tam gdzie mowil Rufus. Ale wezme jutro zaprzegne jakichs przechodniow zeby Safi wysmyczyc sprzed domu do garazu (50 m pod lekka gorke i z 2 winklami wiec niewykonalne samemu), zapuszcze w garazu farele i zobaczymy co bedzie. Potem podjade na stacje i bede trzymal wyzszy poziom paliwa, mam nadzieje ze to wystarczy zeby nie bylo znowu takich akcji, bo jak juz Sara zagada i pojade do kobiety na wies 10 km ode mnie, a od niej juz nie wyjade wieczorem to sie co najmniej na Sare wkur... :zly: Aha - i sprobowalem nacisnac ta "gruszke" na przewodzie paliwowym - da sie tylko troche i to uzywajac duzej sily. Czyli jednak zawartosc baku praktycznie zamarzla?
Last edited by masterpascaler on 2009-12-19, 22:40, edited 1 time in total.
Adolvo

Re: aku

Post by Adolvo »

masterpascaler wrote:zapuszcze w garazu farele i zobaczymy co bedzie. Potem podjade na stacje i bede trzymal wyzszy poziom paliwa, mam nadzieje ze to wystarczy zeby nie bylo znowu takich akcji, bo jak juz Sara zagada i pojade do kobiety na wies 10 km ode mnie, a od niej juz nie wyjade wieczorem to sie co najmniej na Sare wkur... :zly:
przy okazji zalej jeszcze jakiś dodatek wiążący wodę.. i będzie git na przyszłość.. ;)
henry71

Re: aku

Post by henry71 »

masterpascaler wrote:
Goalkeper wrote:A czy parafina czasami nie wytrąca się w momencie kiedy podziała coś bardzo zimnego na ciepłą ciecz ropopochodną :?: Taki a la szok termiczny. Ja bym obstawiał aku, kiedy go wymieniałeś :?: Ewentualnie jeżeli śmigasz faktycznie z ekstremalnie pustym zbiornikiem to może pompa zassała syf z dna zbiornika i się zapchała przez co nie podaję paliwa.
Aku wymieniany miesiąc temu wraz z resztą podstawowych rzeczy jak świece, paski, filtry, płyny i oleje. A ekstremalnie pusty zbiornik tez nie jest na bank, bo skoro - czytaj poczatek tematu - rezerwa to 5 litrow i zapala sie gdy wskazówka jest PONIZEJ czerwonej kreski, a jest u mnie miedzy czerwona a pierwsza biala, ze sklonnoscia do tej pierwszej bialej,przy czym na takim stanie byla juz nieraz - po to zreszta zalozylem ten temat co do kontrolki rezerwy, takze paliwa jest dosc.
Co do wczesniejszych porad - filtra paliwa nie zdemontowalem na juz, raz ze akurat jak na zlosc pozyczylem wszystkie torxy a dwa ze w swietle latarni malo tam widac, wiec laduje latarke dopiero :] Ale wezme jutro zaprzegne jakichs przechodniow zeby Safi wysmyczyc sprzed domu do garazu (50 m pod lekka gorke i z 2 winklami wiec niewykonalne samemu), zapuszcze w garazu farele i zobaczymy co bedzie. Potem podjade na stacje i bede trzymal wyzszy poziom paliwa, mam nadzieje ze to wystarczy zeby nie bylo znowu takich akcji, bo jak juz Sara zagada i pojade do kobiety na wies 10 km ode mnie, a od niej juz nie wyjade wieczorem to sie co najmniej na Sare wkur... :zly:
Sprawdż czy prąd dochodzi do świec
masterpascaler

Re: aku

Post by masterpascaler »

henry71 wrote:Sprawdż czy prąd dochodzi do świec
No to chyba nie za bardzo ma sens sprawdzac skoro wszystkie znaki na niebie i ziemi oraz pomiary organoleptyczne (twarda "gruszka") wskazuja na zamazniete paliwo?
Post Reply