Automatyczna skrzynia, magiczny guziol

Wszystko co wiąże się z kosztami i utrzymaniem pojazdu.

Moderators: SURU, Moderator

Post Reply
nyczek

Automatyczna skrzynia, magiczny guziol

Post by nyczek »

Witam jako newbe.
temat chyba nie zasłużył na inny dział. Więc.
Stałem się posiadaczem kolejnego francuza, tym razem na sprężynach. Mianowicie szafranka 3.0 12V automat 93, wersja full.

I prosił bym o pomoc. Wyrażę to w 4 podpunktach aby było czytelne.

1.Co to za magiczny dolny guziczek na dźwignie biegów, po którym zapali mi się pomarańczowa dioda koło wajchy do skrzyni?
2.Mając bieg "D" jadąc około 40 wciskam gaz do dechy i obrotomierz jest zamykany, na oko obroty to 9 tys, nie mogę dokładnie powiedzieć. Elektronika skrzyni się posypała, wymaga regulacji czy to norma?
3. To mój 1 automat więc mam pytanie, czy po wbiciu biegu "D" auto bez trzymania hamulca ma jechać niczym na 1/2 sprzęgle?
4.Czy któryś z forumowiczów napisał mini książkę, lub czy możecie mi polecić dobrą literaturę serwisową do renaty?


Jeżeli temat jest powtórzony to przepraszam, ale to forum a właściwie układ jest dla mnie obecnie zupełnie nie przyjazny.

Pozdrawiam i liczę na pomoc.
Last edited by nyczek on 2010-03-14, 19:47, edited 1 time in total.
Rosic

Post by Rosic »

1. Prawdopodobnie mówisz o włączniku tempomatu
2. Ja mam co prawda 2.5, ale obrotomierz nawet na sporcie nigdy nie wchodzi na czerwone pole
3. Tak, ma się kulać powoli do przodu (bądź do tyłu na R). Pamiętaj jednak, żeby wbijać bieg D i R z wciśniętym hamulcem i jak stoisz pod górkę to też na hamulcu - nie dawaj skrzyni utrzymywać auta, bo z tego co wiem to ją bardzo męczy.
4. Trochę różnych poradników na tym forum jest, ale prawdziwej książki serwisowej jeszcze nigdy nie widziałem (o ile taka istnieje).
nyczek

Post by nyczek »

Rosic wrote:1. Prawdopodobnie mówisz o włączniku tempomatu
2. Ja mam co prawda 2.5, ale obrotomierz nawet na sporcie nigdy nie wchodzi na czerwone pole
3. Tak, ma się kulać powoli do przodu (bądź do tyłu na R). Pamiętaj jednak, żeby wbijać bieg D i R z wciśniętym hamulcem i jak stoisz pod górkę to też na hamulcu - nie dawaj skrzyni utrzymywać auta, bo z tego co wiem to ją bardzo męczy.
4. Trochę różnych poradników na tym forum jest, ale prawdziwej książki serwisowej jeszcze nigdy nie widziałem (o ile taka istnieje).

Ja mam tempomat z boku do włączenia klik od strony fotela kierowcy taki guziczek. A włączanie i zwiększanie prędkości mam w kierownicy.


A ten guziol o którym mówię jest zaraz pod tym do zmiany biegu. Zawsze na heblu zmieniam, jak auto totalnie stoji.

Hmm, a takie pytanie co do zamykania budzika obrotomierza. W szafrankach skrzynia jest od prędkości? Obrotomierz jak i skrzynie jest Cyfrowa czy analogowa? ( całość na linkach czy może jest to błąd elektroniczny obrotomierza ? )


Np u mnie w BX 1.9 top obrotomierz zaniżał obroty o 300rpm. Jest to o tyle dziwne że auto po prostu sunie nie czuć że jest wypiłowane w tym momęcie.
Last edited by nyczek on 2010-03-14, 20:14, edited 2 times in total.
nyczek

Post by nyczek »

Przepraszam za łamanie punktu 12.

Ten guziczek to tryb sport.

Obecnie zastanawiam się nad wymianą oleju w skrzyni. Jako że wkładów jest trochę dużo, zastanawia mnie jedno;
Zauważyłem że skrzynia robi zmiany biegów względem obrotów i wciśniętego gazu.
Moja skrzynka najszybciej zmienia na 4krpm. Coś wymaga smarowania ( jakaś linka/silniczek kroczkowy ( lub odmiany )? Czy po prostu olej do zmiany i będzie zmieniać na oszczędniejszych obrotach?
Pytanie o tyle ważne że nie chciał bym płacić 450zł za wymianę oleju jeżeli skrzynka wymaga remontu.
User avatar
Daroot
Forumowicz
Forumowicz
Posts: 5646
Joined: 2009-02-07, 19:57
Location: Iława / Olsztyn
Contact:

Post by Daroot »

Skrzynia zmienia biegi w zależnosci od obrotów silnika i czujnika przepustnicy. Twoja skrzynia to AD8, bardzo lubi regularne wymiany oleju. Myślę że jeśli nie szarpie Ci przy zmianie biegów, oraz przy zmianie z D na R, to nie masz powodów do niepokoju. Zawsze możesz podjechać na CLIPa i sprawdzić ją.
Być może tak agresywnie jeździsz że zmienia przy 4 tysiącach, ale fakt że to wysoka granica zmiany. Czy odczuwasz różnicę w zmianie biegów jesli olej w skrzyni jest zimny (dopiero ruszasz) a gorący (po dłuższej jeździe) ??

Bardzo możliwe że olej jest już przepracowany i zmienia biegi późno - gęsty olej.
Last edited by Daroot on 2010-03-16, 17:43, edited 2 times in total.
Bywa że nie jestem szczery. Czasem zwyczajnie kłamię. Jestem próżny, pazerny, dbam tylko o swoje cztery litery. Bywam małostkowy, cyniczny i bezduszny - osądzam bez litości, bez serca i miłości
nyczek

Post by nyczek »

Owszem. Na gorącym mogę wdrażać mój patent, mianowicie daje 4.0 krpm popuszczam gaz i zmienia się bieg na niższy u. Inaczej to 4.5 tys obrotów.

Jutro przez odpowietrznik obadam jak wygląda olej, jak będzie zupa to od razu zmiana.

Przy zmianie z N na R jest dźwięk jakby cewki/magnesu elektrycznego i inne szarpnięcie niż przy normalnej zmianie/załączeniu biegu.

Pisałeś:

Koszty elementów skrzyni AD8:
elektrozawory - 1800zł
regeneracja konwertera - 500zl (nowy 1300zł)
filtr oleju z uszczelka - 70zł
komplet uszczelek - 500zł

A sprawdzenie na walizce wynosi ?

2 pytania.
*Jak ta skrzynka wie że silnik ma dane obroty i auto śmiga daną prędkością? Linka czy czujnik ?
*Czy czujnik przepustnicy jest na zasadzie citreonowskiej = linka gazu koło i dalej linka aż do skrzyni?

Pod machą mam taki gąszcz i takiego potwora że nic nie mogę znaleźć dlatego pytam.

Ewentualnie po opisanych objawach która z opcji kosztorysu naprawy była by potrzebna. Nie liczę oleju.



I tak już zupełnie abstrakcyjnie. Z tego co się doczytałem ze skrzynki sam mogę wypuścić 3L oleju. Jakbym się postarał to samorobnym agregatem mógłbym wyssać dużo więcej. Ale czy wtedy skrzynia nie będzie w pewnych miejscach pracować na sucho?
Koszta zmieszają się o 200zł.
Mając taki dodatek do przewidzianych kosztów remontu mógłbym przetoczyć tarczę ( chyba każde auto u mnie miało i efekt niesamowity ), i zmienić zawieche z tyłu bo telep lewy mi zaczyna klepać przy bardziej polskiej nawierzchni.
Last edited by nyczek on 2010-03-16, 21:38, edited 1 time in total.
User avatar
Daroot
Forumowicz
Forumowicz
Posts: 5646
Joined: 2009-02-07, 19:57
Location: Iława / Olsztyn
Contact:

Post by Daroot »

Podpięcie walizki to koszty uzależnione od regionu i samego warsztatu. Od 50 do 200zł.
Co do prędkości - czujnik. Skrzynia ma swój komputer w którym ma zaprogramowane wartości, przy których osiagnięciu zmienia biegi, itd...
Z tego co pamietam to czujnik przepustnicy TPS jest elektroniczny, bez żadnej linki.
Koszty to podane nowe częsci. Zawsze możesz kombinować z używkami. Ten Twoj zgrzyt to elektromagnesy - moze faktycznie warto zmienić olej? Zupy pewnie nie zobaczysz, sprawdz jego barwe i zapach.
Dobrze prawisz, skoro wyssiesz ze skrzyni to bedzie chodzic na sucho. Zrob dwie wymiany statyczne (spuszczajac olej na zgaszonym silniku) i bedzie dobrze :)
Bywa że nie jestem szczery. Czasem zwyczajnie kłamię. Jestem próżny, pazerny, dbam tylko o swoje cztery litery. Bywam małostkowy, cyniczny i bezduszny - osądzam bez litości, bez serca i miłości
Seth

Post by Seth »

nyczek wrote: A sprawdzenie na walizce wynosi ?
W naszym rejonie (zachodniopomorskie) około 100 złotych
nyczek

Post by nyczek »

Olej jak marzenie. Muszę zaliczyć clipa.

Gdzie jest czujnik przepustnicy ?
User avatar
Daroot
Forumowicz
Forumowicz
Posts: 5646
Joined: 2009-02-07, 19:57
Location: Iława / Olsztyn
Contact:

Post by Daroot »

nyczek wrote:Olej jak marzenie. Muszę zaliczyć clipa.

Gdzie jest czujnik przepustnicy ?
Zapewne przy przepustnicy :D

TUTAJ masz trochę o tym czujniku.
Bywa że nie jestem szczery. Czasem zwyczajnie kłamię. Jestem próżny, pazerny, dbam tylko o swoje cztery litery. Bywam małostkowy, cyniczny i bezduszny - osądzam bez litości, bez serca i miłości
nyczek

Post by nyczek »

Daroot wrote:
nyczek wrote:Olej jak marzenie. Muszę zaliczyć clipa.

Gdzie jest czujnik przepustnicy ?
Zapewne przy przepustnicy :D

TUTAJ masz trochę o tym czujniku.
U mnie to nie ma kostki tylko jest stały kabel. Producent MM solex i weber :szok:

lekko przestawiłem, jak da to jakiś efekt to wywalam tulejki w mocowaniu i przestawię tylko czujnik przepustnicy. Jak nie to wtorek kostka.
szajbus0

Post by szajbus0 »

jakby co, to mam 3 kompy od ad8 do sprzedania
Last edited by szajbus0 on 2010-03-17, 21:10, edited 1 time in total.
nyczek

Post by nyczek »

Dobra panowie, smok spalił 25 gazu przy eko...
Mam jakiś dziwny czujnik przepustnicy, spotkał się ktoś z takim iż kable są na stałe w plastiku? Można to bezproblemowo zmienić na standard?
Bo jazda na 4 tys obrotów i takie spalanie mnie nie urządza, liczyłem na 16-18 zależnie od stylu wciskania gazu.
Last edited by nyczek on 2010-03-20, 21:54, edited 1 time in total.
Post Reply