Strzela na gazie :(

Problemy, porady związane z instalacjami gazowymi.

Moderators: SURU, Moderator

Post Reply
User avatar
wujek
Forumowicz
Forumowicz
Posts: 151
Joined: 2010-03-17, 21:58
Location: Rzeszów

Strzela na gazie :(

Post by wujek »

Witam.
Safri strzela na gazie od czasu do czasu podczas redukcji biegów przy wyższych obrotach. Safri jeździ na gazie okolo 5-6 lat. Pewnego razu po strzale odpadł mi filtr stożkowy ale na szczęście nic poza tym sie nie stało. Czy wyregulowanie gazu coś pomoże?
Last edited by wujek on 2010-03-19, 19:58, edited 2 times in total.
wotek
Forumowicz
Forumowicz
Posts: 20
Joined: 2010-03-17, 23:33
Location: łódz

Post by wotek »

Jak dawno wymieniałeś przewody,świece? Jeśli już troche czasu mineło warto je zmienic bo to ma duży wpływ na te strzały. Sprawdz też stan kopułki i palca rozdzielacza.
Last edited by wotek on 2010-03-19, 20:47, edited 1 time in total.
pawelsafrane

Post by pawelsafrane »

Zacznij przede wszystkim od przewodów, miałem to samo regulacja tu nic nie da po wymianie kabli strzałów brak ;)
User avatar
wujek
Forumowicz
Forumowicz
Posts: 151
Joined: 2010-03-17, 21:58
Location: Rzeszów

Post by wujek »

Świece wymieniałem na jesieni, natomiast kabli nie. Zaglądnę do kopułki, przeczyszcze. Jeżeli to nic nie da to wymienie kable, dam znać czy coś pomogło :P
User avatar
Daroot
Forumowicz
Forumowicz
Posts: 5646
Joined: 2009-02-07, 19:57
Location: Iława / Olsztyn
Contact:

Post by Daroot »

Znałem przypadek gdzie problemem był filtr stożkowy. Regulowałeś instalację po założeniu tego filtra czy przed?
Last edited by Daroot on 2010-03-20, 22:22, edited 1 time in total.
Bywa że nie jestem szczery. Czasem zwyczajnie kłamię. Jestem próżny, pazerny, dbam tylko o swoje cztery litery. Bywam małostkowy, cyniczny i bezduszny - osądzam bez litości, bez serca i miłości
diablak

Post by diablak »

Ja mam instalację II generacji też mi ciągle strzelał - nowe przewody , nowe świece (wg. katalogu 3 elektrodowe), nowa kopułka i palec i dalej strzelało i jeden człowiek powiedział żebym kupił nowe świece zamienniki jedno elektrodowe - po wymianie jak ręką odjął całkiem inne auto - zero strzałów.
wotek
Forumowicz
Forumowicz
Posts: 20
Joined: 2010-03-17, 23:33
Location: łódz

Post by wotek »

Czasem "niby" te lepsze świece sa owiele gorsze niż zwykłe wiem to również z własnego doświadczenia jak kolega wyżej. Nie warto przepłacac i kupowac cuda na kiju.
Last edited by wotek on 2010-03-20, 22:53, edited 1 time in total.
User avatar
wujek
Forumowicz
Forumowicz
Posts: 151
Joined: 2010-03-17, 21:58
Location: Rzeszów

Post by wujek »

Jeszcze nie regulowałem gazu gdyż jestem włascicielem tego autka od 2 lat, narazie nie miałem problemów, aż dotychczas, wiec nie było potrzeby regulować. Z tego co mi mechanik mówił poprzedniemu właścicielowi taki strzał na gazie rozwalił filtr i później założył ten stożkowy. Nowe świece założyłem NGK
wotek
Forumowicz
Forumowicz
Posts: 20
Joined: 2010-03-17, 23:33
Location: łódz

Post by wotek »

Załóż urządzenie antywybuchowe które zabazpiecza obudowe filtra i przepływomierz przed uszkodzeniem.
Last edited by wotek on 2010-03-21, 15:49, edited 2 times in total.
mattey

Post by mattey »

wotek, i :cenzura: mu to pomoże....
po pierwsze zacznij od szczelności dolotu bo wystrzały gazu są głównie spowodowane nieszczelnościami w układzie dolotowym.... a wiec kup sobie tubkę sylikonu VHT i do dzieła.
Po drugie świece przy gazie wymienia sie co góra 15tyś.... a i nie żadne wynalazki tylko NGK V-Line, tak samo filtr powietrza.. no chyba że stożkowy to w pralkę wyprać naoliwić oliwką i do auta... a reszta to tak jak koledzy pisali...
Last edited by mattey on 2010-03-24, 07:40, edited 1 time in total.
wotek
Forumowicz
Forumowicz
Posts: 20
Joined: 2010-03-17, 23:33
Location: łódz

Post by wotek »

mattey wrote:wotek, i :cenzura: mu to pomoże....
Kolego przeczytaj dokładnie co napisałem że to zabezpieczenie nie pomoże na wybuchy tylko zabezpieczy filtr przed kolejnym rozwaleniem. Kolego mattey jak nie rozumiesz to co jest napisane przeczytaj to dwa razy. Albo jeszcze lepiej było by jak byś przeczytał temat od początku. Pozdrawiam
Last edited by wotek on 2010-03-24, 09:58, edited 1 time in total.
User avatar
Daroot
Forumowicz
Forumowicz
Posts: 5646
Joined: 2009-02-07, 19:57
Location: Iława / Olsztyn
Contact:

Post by Daroot »

Spokojnie Panowie. Próbujemy rozwiązać problem a nie spierać się między sobą. Kolego mattey, trochę delikatniej ;)
Bywa że nie jestem szczery. Czasem zwyczajnie kłamię. Jestem próżny, pazerny, dbam tylko o swoje cztery litery. Bywam małostkowy, cyniczny i bezduszny - osądzam bez litości, bez serca i miłości
nyczek

Post by nyczek »

Zacznijmy od tego że stozka do LPG się nie montuje, możesz zastosować wkład K&N. Stozek ma za mały współczynnik oporu i masz cofki.

Możesz zmniejszyć ilość gazu i mieć oszczędniejszy silniczek ( a parowniku o ile nie masz rozbudowanej sekwy 1 pokrętło jest od obrotów 2 od mieszanki ).

A tak w ogóle auto ma strzelać w tłumik po schodzeniu z obrotów, wtedy zapłon jest dobrze ustawiony. ( BX 1.4 i 1.9 mi waliły zwłaszcza 1.9 bo wybebeszyłem tłumik., silniki dalej się kręcą. Paliły tyle co wszystkim, i but był ;) )

Zamontuj sobie klapkę ( zakładam ze masz gaz podłączony do wlotu powietrza a nie zimny wlew do wtryskiwaczy ) która się otworzy jak za dużo bayera się nazbiera.
Last edited by nyczek on 2010-03-24, 12:32, edited 1 time in total.
mattey

Post by mattey »

Daroot, ok :P

po pierwsze kto mówił że stożka nie można założyć do LPG?
bzdura... w R21 mialem stożek i też strzelało ale po uszczelnieniu dolotu sylikonem vht co niezbyt ładnie wyglądało wybuchy ustały....
klapki anty wybuchowe też miałem i nawet przy nich jak masz dolot nieszczelny i silnik zasysa lewe powietrze bedziesz miał strzały.... poza tym krecenie obrotami na parowniku może tylko pogorszyć sprawe jak sie go rozreguluje znam przypadek w ktorym volvo 740 2.3TB trzeba bylo przelaczać na Pb żeby cokolwiek wyprzedzić ale za to ekonomia była niejako...
nyczek wrote:A tak w ogóle auto ma strzelać w tłumik po schodzeniu z obrotów, wtedy zapłon jest dobrze ustawiony. ( BX 1.4 i 1.9 mi waliły zwłaszcza 1.9 bo wybebeszyłem tłumik., silniki dalej się kręcą. Paliły tyle co wszystkim, i but był ;) )
fakt faktem niejako jest przyśpieszony zapłon kiedy strzela z wydechu... fajnie sie to ma do sportowych samochodów a safrane takim nie jest... co prawda rozluźniając wydech polepszasz przepływ spalin i dostajesz troszke mocy w gratisie ale czy warto takie coś robić i psuć wyciszenie samochodu?

co do samego gazu to skoro samochod jeździ 5-6lat na LPG to zapytam przy okazji czy filterki gazowe oraz membrany były wymieniane jakoś niedawno? a poza tym jak masz LPG 2gen to zakładaj blosa i po problemie
nyczek

Post by nyczek »

@Mattey
O to nowość dla mnie kiedyś nie przechodziły przegląd. No to już wiem że nie zmieniam wkładu. Dzięki za informację.

No wiadomo że jak się nie ma pojęcia to się łap nie wsadza.
W sumie w moim v6 mam plan wywalić ostatni tłumik bo nienawidzę nie słyszeć nic auta. Jeszcze automat to czuje się jak w melexie :rotfl:

Filtr gazowy to najczęściej magnesik więc wystarczy wyjąc wyczyścić i potem wkładać 20 min ;)
Jak membrany umierają to auto gaśnie.

Po tylu latach i zapewne tankowaniach na orlenie wyjmij zbiornik i wylej wodę.
Seth

Post by Seth »

nyczek wrote:Filtr gazowy to najczęściej magnesik
Trochę się kolego zagalopowałeś z tym stwierdzeniem, proponuję przejrzeć google i pooglądać te "magnesiki"
Last edited by Seth on 2010-04-11, 20:22, edited 1 time in total.
mattey

Post by mattey »

nyczek wrote:@Mattey
O to nowość dla mnie kiedyś nie przechodziły przegląd. No to już wiem że nie zmieniam wkładu. Dzięki za informację.
że niby przez co? że blos był? :rotfl:
PawelSki99

Post by PawelSki99 »

co do strzelania gazu to wlasnie przez to przechodzilem najpierw wymienilem swiece na ngk jednoelektrodowe do tego kable ngk i tak przy okazji palec z kopułka potem do naprawde dobrego speca od gazu i autko smiga o niebo lepiej nic nie strzela auto jest o wiele mocniejsze a spalanie przy mojej naprawde ciezkiej nodze max 12litrow :]
Post Reply