Strzela na gazie :(
Strzela na gazie :(
Witam.
Safri strzela na gazie od czasu do czasu podczas redukcji biegów przy wyższych obrotach. Safri jeździ na gazie okolo 5-6 lat. Pewnego razu po strzale odpadł mi filtr stożkowy ale na szczęście nic poza tym sie nie stało. Czy wyregulowanie gazu coś pomoże?
Safri strzela na gazie od czasu do czasu podczas redukcji biegów przy wyższych obrotach. Safri jeździ na gazie okolo 5-6 lat. Pewnego razu po strzale odpadł mi filtr stożkowy ale na szczęście nic poza tym sie nie stało. Czy wyregulowanie gazu coś pomoże?
Last edited by wujek on 2010-03-19, 19:58, edited 2 times in total.
Jak dawno wymieniałeś przewody,świece? Jeśli już troche czasu mineło warto je zmienic bo to ma duży wpływ na te strzały. Sprawdz też stan kopułki i palca rozdzielacza.
Last edited by wotek on 2010-03-19, 20:47, edited 1 time in total.
Znałem przypadek gdzie problemem był filtr stożkowy. Regulowałeś instalację po założeniu tego filtra czy przed?
Last edited by Daroot on 2010-03-20, 22:22, edited 1 time in total.
Bywa że nie jestem szczery. Czasem zwyczajnie kłamię. Jestem próżny, pazerny, dbam tylko o swoje cztery litery. Bywam małostkowy, cyniczny i bezduszny - osądzam bez litości, bez serca i miłości
Czasem "niby" te lepsze świece sa owiele gorsze niż zwykłe wiem to również z własnego doświadczenia jak kolega wyżej. Nie warto przepłacac i kupowac cuda na kiju.
Last edited by wotek on 2010-03-20, 22:53, edited 1 time in total.
Jeszcze nie regulowałem gazu gdyż jestem włascicielem tego autka od 2 lat, narazie nie miałem problemów, aż dotychczas, wiec nie było potrzeby regulować. Z tego co mi mechanik mówił poprzedniemu właścicielowi taki strzał na gazie rozwalił filtr i później założył ten stożkowy. Nowe świece założyłem NGK
wotek, i
mu to pomoże....
po pierwsze zacznij od szczelności dolotu bo wystrzały gazu są głównie spowodowane nieszczelnościami w układzie dolotowym.... a wiec kup sobie tubkę sylikonu VHT i do dzieła.
Po drugie świece przy gazie wymienia sie co góra 15tyś.... a i nie żadne wynalazki tylko NGK V-Line, tak samo filtr powietrza.. no chyba że stożkowy to w pralkę wyprać naoliwić oliwką i do auta... a reszta to tak jak koledzy pisali...

po pierwsze zacznij od szczelności dolotu bo wystrzały gazu są głównie spowodowane nieszczelnościami w układzie dolotowym.... a wiec kup sobie tubkę sylikonu VHT i do dzieła.
Po drugie świece przy gazie wymienia sie co góra 15tyś.... a i nie żadne wynalazki tylko NGK V-Line, tak samo filtr powietrza.. no chyba że stożkowy to w pralkę wyprać naoliwić oliwką i do auta... a reszta to tak jak koledzy pisali...
Last edited by mattey on 2010-03-24, 07:40, edited 1 time in total.
Kolego przeczytaj dokładnie co napisałem że to zabezpieczenie nie pomoże na wybuchy tylko zabezpieczy filtr przed kolejnym rozwaleniem. Kolego mattey jak nie rozumiesz to co jest napisane przeczytaj to dwa razy. Albo jeszcze lepiej było by jak byś przeczytał temat od początku. Pozdrawiammattey wrote:wotek, imu to pomoże....
Last edited by wotek on 2010-03-24, 09:58, edited 1 time in total.
Spokojnie Panowie. Próbujemy rozwiązać problem a nie spierać się między sobą. Kolego mattey, trochę delikatniej 

Bywa że nie jestem szczery. Czasem zwyczajnie kłamię. Jestem próżny, pazerny, dbam tylko o swoje cztery litery. Bywam małostkowy, cyniczny i bezduszny - osądzam bez litości, bez serca i miłości
Zacznijmy od tego że stozka do LPG się nie montuje, możesz zastosować wkład K&N. Stozek ma za mały współczynnik oporu i masz cofki.
Możesz zmniejszyć ilość gazu i mieć oszczędniejszy silniczek ( a parowniku o ile nie masz rozbudowanej sekwy 1 pokrętło jest od obrotów 2 od mieszanki ).
A tak w ogóle auto ma strzelać w tłumik po schodzeniu z obrotów, wtedy zapłon jest dobrze ustawiony. ( BX 1.4 i 1.9 mi waliły zwłaszcza 1.9 bo wybebeszyłem tłumik., silniki dalej się kręcą. Paliły tyle co wszystkim, i but był
)
Zamontuj sobie klapkę ( zakładam ze masz gaz podłączony do wlotu powietrza a nie zimny wlew do wtryskiwaczy ) która się otworzy jak za dużo bayera się nazbiera.
Możesz zmniejszyć ilość gazu i mieć oszczędniejszy silniczek ( a parowniku o ile nie masz rozbudowanej sekwy 1 pokrętło jest od obrotów 2 od mieszanki ).
A tak w ogóle auto ma strzelać w tłumik po schodzeniu z obrotów, wtedy zapłon jest dobrze ustawiony. ( BX 1.4 i 1.9 mi waliły zwłaszcza 1.9 bo wybebeszyłem tłumik., silniki dalej się kręcą. Paliły tyle co wszystkim, i but był

Zamontuj sobie klapkę ( zakładam ze masz gaz podłączony do wlotu powietrza a nie zimny wlew do wtryskiwaczy ) która się otworzy jak za dużo bayera się nazbiera.
Last edited by nyczek on 2010-03-24, 12:32, edited 1 time in total.
Daroot, ok
po pierwsze kto mówił że stożka nie można założyć do LPG?
bzdura... w R21 mialem stożek i też strzelało ale po uszczelnieniu dolotu sylikonem vht co niezbyt ładnie wyglądało wybuchy ustały....
klapki anty wybuchowe też miałem i nawet przy nich jak masz dolot nieszczelny i silnik zasysa lewe powietrze bedziesz miał strzały.... poza tym krecenie obrotami na parowniku może tylko pogorszyć sprawe jak sie go rozreguluje znam przypadek w ktorym volvo 740 2.3TB trzeba bylo przelaczać na Pb żeby cokolwiek wyprzedzić ale za to ekonomia była niejako...
co do samego gazu to skoro samochod jeździ 5-6lat na LPG to zapytam przy okazji czy filterki gazowe oraz membrany były wymieniane jakoś niedawno? a poza tym jak masz LPG 2gen to zakładaj blosa i po problemie

po pierwsze kto mówił że stożka nie można założyć do LPG?
bzdura... w R21 mialem stożek i też strzelało ale po uszczelnieniu dolotu sylikonem vht co niezbyt ładnie wyglądało wybuchy ustały....
klapki anty wybuchowe też miałem i nawet przy nich jak masz dolot nieszczelny i silnik zasysa lewe powietrze bedziesz miał strzały.... poza tym krecenie obrotami na parowniku może tylko pogorszyć sprawe jak sie go rozreguluje znam przypadek w ktorym volvo 740 2.3TB trzeba bylo przelaczać na Pb żeby cokolwiek wyprzedzić ale za to ekonomia była niejako...
fakt faktem niejako jest przyśpieszony zapłon kiedy strzela z wydechu... fajnie sie to ma do sportowych samochodów a safrane takim nie jest... co prawda rozluźniając wydech polepszasz przepływ spalin i dostajesz troszke mocy w gratisie ale czy warto takie coś robić i psuć wyciszenie samochodu?nyczek wrote:A tak w ogóle auto ma strzelać w tłumik po schodzeniu z obrotów, wtedy zapłon jest dobrze ustawiony. ( BX 1.4 i 1.9 mi waliły zwłaszcza 1.9 bo wybebeszyłem tłumik., silniki dalej się kręcą. Paliły tyle co wszystkim, i but był)
co do samego gazu to skoro samochod jeździ 5-6lat na LPG to zapytam przy okazji czy filterki gazowe oraz membrany były wymieniane jakoś niedawno? a poza tym jak masz LPG 2gen to zakładaj blosa i po problemie
@Mattey
O to nowość dla mnie kiedyś nie przechodziły przegląd. No to już wiem że nie zmieniam wkładu. Dzięki za informację.
No wiadomo że jak się nie ma pojęcia to się łap nie wsadza.
W sumie w moim v6 mam plan wywalić ostatni tłumik bo nienawidzę nie słyszeć nic auta. Jeszcze automat to czuje się jak w melexie
Filtr gazowy to najczęściej magnesik więc wystarczy wyjąc wyczyścić i potem wkładać 20 min
Jak membrany umierają to auto gaśnie.
Po tylu latach i zapewne tankowaniach na orlenie wyjmij zbiornik i wylej wodę.
O to nowość dla mnie kiedyś nie przechodziły przegląd. No to już wiem że nie zmieniam wkładu. Dzięki za informację.
No wiadomo że jak się nie ma pojęcia to się łap nie wsadza.
W sumie w moim v6 mam plan wywalić ostatni tłumik bo nienawidzę nie słyszeć nic auta. Jeszcze automat to czuje się jak w melexie

Filtr gazowy to najczęściej magnesik więc wystarczy wyjąc wyczyścić i potem wkładać 20 min

Jak membrany umierają to auto gaśnie.
Po tylu latach i zapewne tankowaniach na orlenie wyjmij zbiornik i wylej wodę.
co do strzelania gazu to wlasnie przez to przechodzilem najpierw wymienilem swiece na ngk jednoelektrodowe do tego kable ngk i tak przy okazji palec z kopułka potem do naprawde dobrego speca od gazu i autko smiga o niebo lepiej nic nie strzela auto jest o wiele mocniejsze a spalanie przy mojej naprawde ciezkiej nodze max 12litrow ![:]](./images/smilies/bad_smile.png)
![:]](./images/smilies/bad_smile.png)