Dławienie silnika po rozgrzaniu

Sprawy związane z mechaniką

Moderators: SURU, Moderator

Post Reply
rbk1979

Dławienie silnika po rozgrzaniu

Post by rbk1979 »

Od dłuższego czasu mam problem z pracą silnika tzn jak jest zimny to mogę go katować ile wlezie i jest ok ale jak się zagrzeje to zaczyna się dławić. Wymieniałem już pompe paliwa, filtr paliwa filtr powietrza, świece kopułke i palec i dalej jest bez zmian. Czy może być tak że cewka po rozgrzaniu traci iskre ? Czy został mi już tylko karnister z benzyną i zapałki. :rotfl:
Last edited by rbk1979 on 2010-03-20, 21:43, edited 1 time in total.
dareczek730

Post by dareczek730 »

Wymień/sprawdż lambdę i czujnik temp. powietrza
henry71

Post by henry71 »

sprawdż luzy zaworowe po rozgrzaniu silnika zawory mogą być podparte i mocy brak
User avatar
Daroot
Forumowicz
Forumowicz
Posts: 5646
Joined: 2009-02-07, 19:57
Location: Iława / Olsztyn
Contact:

Post by Daroot »

Opisz trochę bardziej - co oznacza słowo "dławić".
Bywa że nie jestem szczery. Czasem zwyczajnie kłamię. Jestem próżny, pazerny, dbam tylko o swoje cztery litery. Bywam małostkowy, cyniczny i bezduszny - osądzam bez litości, bez serca i miłości
szajbus0

Post by szajbus0 »

ja obstawiam sonde lambada :D
rbk1979

Post by rbk1979 »

Po rozgrzaniu silnika podczas normalnej jazdy ok 60- 70 na godz. jest ok ale jak wcisne mocniej pedał gazu to silnik mocno szarpie, odpuszczam noge i jedzie dalej, sporo czytałem na róznych forach i to rzeczywiście może być sonda. Na zimnym silniku problem wogóle nie występuje. Pytanie teraz czy w domowych warunkach można sprawdzić sondę a jeżeli tak to jak ? :padam:
wotek
Forumowicz
Forumowicz
Posts: 20
Joined: 2010-03-17, 23:33
Location: łódz

Post by wotek »

Odłącz ją i zobacz czy jest różnica. jeżeli tak to napewno nie sonda. Jeżeli nie będzie różnicy to na bank sonda.
rbk1979

Post by rbk1979 »

Potwierdzam że odłączałem sondę i nie ma żadnej różnicy.
wotek
Forumowicz
Forumowicz
Posts: 20
Joined: 2010-03-17, 23:33
Location: łódz

Post by wotek »

Jak masz możliwośc to wkrec sonde od innej safranki z takim samym silnikiem i wtedy bedziesz miał 100% pewnośc że to sonda.
rbk1979

Post by rbk1979 »

czy sonda z Safrany PH II 2.0 16V jest taka sama (trzyprzewodowa) jak w mojej 2.2 12 V
wotek
Forumowicz
Forumowicz
Posts: 20
Joined: 2010-03-17, 23:33
Location: łódz

Post by wotek »

W sondzie do PH II 2.0 16V sa 4 przewody.
Last edited by wotek on 2010-03-21, 20:19, edited 1 time in total.
rbk1979

Post by rbk1979 »

szkoda bo taką to bym miał, no trudno trzeba kupić
chicken19

Post by chicken19 »

wotek wrote:Odłącz ją i zobacz czy jest różnica. jeżeli tak to napewno nie sonda. Jeżeli nie będzie różnicy to na bank sonda.
Z tego co się orientuję to po odłączeniu sondy lub jakiejś innej wtyczki na pracującym silniku komputer uruchomi tryb awaryjny a skoro padł któryś z elementów sterowania silnika (sonda,czujniki,przepływomierz itp) to już w tym trybie komputer jest,więc na bank nie bedzie żadnej różnicy.
Ja bym pojechał do elektryka i podłączył pod kompa.
Przyczyna może być też czujnik temperatury wody.Może wysyłać sygnał do sterownika że silnik wciąż jest zimny i poprostu zalewa go podając mu dawkę paliwa taką jak na zimnym.
Jak zapala na ciepłym silniku?Od razu czy trzeba go troche pokręcić?
Last edited by chicken19 on 2010-03-24, 17:52, edited 1 time in total.
rbk1979

Post by rbk1979 »

pali za każdym razem (zimny czy ciepły) idealnie. Zamówiłem sonde i powinna być w tym tygodniu. W trybie serwisowym nie pokazuje mi teraz żadnych błędów
rbk1979

Post by rbk1979 »

czy po wymianie sondy na nową powinienem zrobić reset kompa (odłączyć aku na 15 min) czy nie ma potrzeby
rbk1979

Post by rbk1979 »

Wymiana sondy i reset kompa przez całą noc nic nie dało. Umówiłem się z mechanikiem na sprawdzanie ciśnienia w silniku może ujawni coś ciekawego chyba że ktoś ma jeszcze jakieś pomysły
tom_q

Post by tom_q »

Ja bym jeszcze przećwiczył tą cewkę - tego tylko nie sprawdzałeś. Rzeczywiście może być, że jak się nagrzeje to głupieje. Może masz skąś podstawić? W sumie ciekawe - koniecznie napisz jak się skończyło.
rbk1979

Post by rbk1979 »

Nie wymieniałem jeszcze przewodów ale chce najpierw sprawdzić w jakiej kondycji jest silnik. Mam ok 260tyś przebiegu. Jak z silnikiem będzie ok i ustawi mi zawory a dolegliwości nie ustaną to następna napewno będzie cewka. Napewno napisze co było przyczyną.
Post Reply