Koledzy.
Ile trzeba przeznaczyć pieniędzy na części do zawieszenia przód oraz tył. Jestem właścicielem fajnej szafki ale wypadałoby przejrzeć zawieszenie. Mam jeszcze jeszcze jedno pytanie dotyczące "gadaczki". Wcześniej gdy odpalałem samochód komputer mówił po francusku, że wszystkie systemy są sprawne. Od chwili gdy odebrałem ją z warsztatu to się pogniewała i nic nie gada. Czy to wina komputera, czy może jakiś układ jest uszkodzony? Proszę o opinię.
Zawieszenie Safrane 2,5dt ph1
A może jest wyłączona? Co dalej, niech się wypowiedzą koledzy którzy mają to ustrojstwo.kaktus wrote:Od chwili gdy odebrałem ją z warsztatu to się pogniewała i nic nie gada.
Opis funkcji jest w instrukcji obsługi.
Przód: Sworznie wahaczy płaciłem po ok 60 zł/szt, tuleje wahaczy ok 50 zł/szt, drążki stabilizatora ok 60 zł/szt nie pamiętam co jeszcze może się tłuc, czyli przód to minimum 300 zł.kaktus wrote:Ile trzeba przeznaczyć pieniędzy na części do zawieszenia przód oraz tył.
Tył: wymieniałem tylko poduchy amortyzatorów - ok 150-200 zł/szt, więcej na razie nie robiłem, więc się nie orientuję.
Jakbyś chciał na cacy zrobić całe zawieszenie, to może szarpnąć po kieszeni.
Może tylko pojedyncze elementy są zużyte, więc koszty będą mniejsze.
Do przodu części załatwi ci każdy sklep, są też na allegro oczywiście nie są to oryginały, ale jakość w wielu przypadkach bardzo dobra. Co do tyłu to tak jak pisałem wcześniej no może jeszcze łączniki stabilizatora dostaniesz. A naprawa nie jest taka trudna jedynie czasem trzeba się namęczyć z odkręceniem ale to już tak jest w starszych samochodach, a dziękować możemy naszym drogowcom za nadmiar soli zimą
. Co do samego zawieszenia przód wahacz trójkątny w nim dwie tuleje i sworzeń(potrzebna prasa) kolumna Macphersona i stabilizator na dwóch łącznikach. Tył wielo wahacz , kolumna Macphersona i stabilizator na dwóch łącznikach i tu mogą być schody, tył oprócz poduch wytrzymuje bardzo wiele więc mogą być z racji wieku trudności z odkręceniem.

Last edited by troja26 on 2010-07-31, 10:40, edited 2 times in total.
Zależy co rozumiesz pod pojęciem oryginały.kaktus wrote:Rufus czy wymienione przez ciebie części zawieszenia to oryginały?
Jeśli chodzi Ci o pierwszy montaż (zależy jakiej firmy były wkładane w fabryce), to ewentualnie niektóre elementy w podanych cenach można by znaleźć, ale jeśli masz na myśli elementy kupione w ASO Renault, to ceny musisz pomnożyć co najmniej razy 4

Myślę, że jak masz jakiś kanał, czy podnośnik, to jesteś w stanie troszkę dłubiąc powymieniać sobie te elementy.
Ja akurat z tym jeżdżę do mechaników, a i również do Henia.