Parownie Szyb.... jak sobie z tym poradzić?
Parownie Szyb.... jak sobie z tym poradzić?
Witam
Temat pewnie omawiany ale czy ktoś sobie z nim poradził?
Mam duży problem z parowaniem szyb odkąd temp. na zewnątrz spadła poniżej 0. Dodam że klapka od obiegu wew. otwarta na max (rozebrałem bo silnik chyba nie działa i otworzyłem ręcznie). Klima latem chłodziła i nie pokazuje błędów, nawiew działa i temp jak ustawię na max jest jak w saunie. Bagażnik suchy pod kołem zapasowym sucho....
A te dziadowskie szyby ciągle parują - niezależnie czy AC włączone czy nie... Jak ustawię nawiew na szybę przednią to jest ok z przodu tylko w nogi zimno... a boczne tylne jakby siedziały 3 osoby ... zaparowane kompletnie.... Dobrze że ogrzewanie tylnej działa i można ją odszronić.
Może ktoś ma jakiś patent...
Aha czy można ustawić nawiew tak na trzy strony (strzałki) góra dół i środek. Przeważnie na auto uruchamia się góra i dół czasem wskakuje też środek (i nie jest to zależne od guzika ze słoneczkiem)
Pozdrawiam
piotr
Temat pewnie omawiany ale czy ktoś sobie z nim poradził?
Mam duży problem z parowaniem szyb odkąd temp. na zewnątrz spadła poniżej 0. Dodam że klapka od obiegu wew. otwarta na max (rozebrałem bo silnik chyba nie działa i otworzyłem ręcznie). Klima latem chłodziła i nie pokazuje błędów, nawiew działa i temp jak ustawię na max jest jak w saunie. Bagażnik suchy pod kołem zapasowym sucho....
A te dziadowskie szyby ciągle parują - niezależnie czy AC włączone czy nie... Jak ustawię nawiew na szybę przednią to jest ok z przodu tylko w nogi zimno... a boczne tylne jakby siedziały 3 osoby ... zaparowane kompletnie.... Dobrze że ogrzewanie tylnej działa i można ją odszronić.
Może ktoś ma jakiś patent...
Aha czy można ustawić nawiew tak na trzy strony (strzałki) góra dół i środek. Przeważnie na auto uruchamia się góra i dół czasem wskakuje też środek (i nie jest to zależne od guzika ze słoneczkiem)
Pozdrawiam
piotr
Last edited by Kempisio on 2010-12-03, 20:34, edited 2 times in total.
Czy to coś takiego.. czy może jakieś bardziej zmyślne urządzenie...
http://allegro.pl/osuszacz-samochodu-po ... 82133.html
Aha
Czy da się ustawić nawiew na "trzy strzałki" ?
http://allegro.pl/osuszacz-samochodu-po ... 82133.html
Aha
Czy da się ustawić nawiew na "trzy strzałki" ?

Ja też miałem taki problem. Pomogło dokładne odkurzenie całej podłogi z piachu, wyczyszczenie szyb irchą na ciepło i pozbycie się zbędnych ściereczek, ulotek i tym podobnych dupereli z auta. Teraz wsiadam, klima ustawiona na 22 stopnie i auto. Paruje dotąd, aż silnik złapie deko temperatury, potem wszystko samo znika.
Pomaga doraźnie zostawienie na noc pomiętych gazet, ulotek na podłodze. Powinny wyciągnąć nagromadzoną wilgoć.
Pomaga doraźnie zostawienie na noc pomiętych gazet, ulotek na podłodze. Powinny wyciągnąć nagromadzoną wilgoć.
spokojnie wystarczy..Kempisio wrote:Czy to coś takiego.. czy może jakieś bardziej zmyślne urządzenie...
http://allegro.pl/osuszacz-samochodu-po ... 82133.html
z domowych sposobów to jeszcze na gazetę wysypać sól albo ryż i zostawić przez noc..
witam
dotarły do mnie zamówione pochłaniacze wilgoci i już są w aucie ... tylko że nadal nic to nie zmienia... czyby i tak parują po nagrzaniu, zauważyłem że najlepiej jest jak ustawi się nadmuch (na tzw twarz) strzałką poziomą wtedy przy dobrym ustawieniu nawiewów bocznych odparowują przednie boczne i tylne. Niestety przednia zaczyna parować ale można na chwilę przerzucić tylko szybę i moment znika. Najgorzej jest na automacie Góra i nogi wtedy przód i tył zaparowany...
Walczę dalej... jak coś wskóram dam znać
pozdrowienia
dotarły do mnie zamówione pochłaniacze wilgoci i już są w aucie ... tylko że nadal nic to nie zmienia... czyby i tak parują po nagrzaniu, zauważyłem że najlepiej jest jak ustawi się nadmuch (na tzw twarz) strzałką poziomą wtedy przy dobrym ustawieniu nawiewów bocznych odparowują przednie boczne i tylne. Niestety przednia zaczyna parować ale można na chwilę przerzucić tylko szybę i moment znika. Najgorzej jest na automacie Góra i nogi wtedy przód i tył zaparowany...
Walczę dalej... jak coś wskóram dam znać
pozdrowienia
Ja wyciągnałem u siebie filtr kabinowy, który był czarny (ale ja go miałem) i jest ok, na automacie nie paruje przód w ogóle. A sprawdzałeś może klapkę obiegu wewn. czy nie jest zacięta??
Last edited by michalkrk on 2010-12-17, 21:41, edited 1 time in total.
ja robie tak :
temp 21 stopni, auto, wciskam przycisk przedniej szyby, włącza się AC i po sprawie, w czasie jazdy jak zagłośno zaczyna wyć wentylator to zmniejszam obroty, jak wszystko odparuje to włączam ponownie auto i klime wyłącza, wieje na całe auto
od czasu do czasu jeśli obroty silnika są niskie to może parować, jednak lekkie zwiększenie obrotów powinno pomóc.
sprawdź pod kołem zapasowym czy nie stoi woda
temp 21 stopni, auto, wciskam przycisk przedniej szyby, włącza się AC i po sprawie, w czasie jazdy jak zagłośno zaczyna wyć wentylator to zmniejszam obroty, jak wszystko odparuje to włączam ponownie auto i klime wyłącza, wieje na całe auto
od czasu do czasu jeśli obroty silnika są niskie to może parować, jednak lekkie zwiększenie obrotów powinno pomóc.
sprawdź pod kołem zapasowym czy nie stoi woda
"Live the dream" -John Z. DeLorean
1. Renault Safrane phII 2.2dT G8T RXT
2. Renault Safrane phII 2.2dT G8T RXT
1. Renault Safrane phII 2.2dT G8T RXT
2. Renault Safrane phII 2.2dT G8T RXT
Rufus to opisywał reset klimatronika