Safrane '99 3.0 24V6 + ASB + LPG

Tutaj wstawiamy zdjęcia i opisy swoich samochodów.

Moderators: SURU, Moderator

User avatar
vviking
Forumowicz
Forumowicz
Posts: 15
Joined: 2010-09-20, 13:30
Location: Wrocław

Safrane '99 3.0 24V6 + ASB + LPG

Post by vviking »

Czas najwyższy wrzucić jakieś foto :) Statystyka nie kłamie - już ponad dwa lata na forum, wstyd, że tak późno dzielę się z Wami tym co mam, no, może nie dosłownie... ;)
Zrobiłem kilka fotek przy okazji, bo tego dnia obiektem do fotografowania było akurat inne auto.

Ogólnie o mojej Safrane:
- zakupiona 07.2010 (Szwajcaria)
- przebieg (104k km gdy auto stanęło pod domem) sprawdzony w ASO (wyszczególnione zdarzenia typu wymiana oleju itd, itp, książka kończy się na 87k)

Co do tej pory zrobiłem:
- wymiana kompletnego rozrządu
- wymiana płynów ustrojowych i filtrów (silnik: Motul, ASB: dedykowany)
- wymiana cewki i przewodów wysokiego napięcia + świece zapłonowe
- wymiana amortyzatorów, tył: Monroe
- wymiana końcówek drążków
- montaż instalacji gazowej: BRC (spalanie: min 12,5, średnio 14,5 max 18l/100km LPG; Pb95 ~12,5)
- upgrejd systemu nawigacji + zmiana języka (+aktualne mapy w aucie)

Do zrobienia:
- wymiana wycieraczek :) (już są w drodze)
- wymiana tarcz i klocków hamulcowych (przód)
- usunięcie awarii tempomatu - po prostu nie działa :)
- usunięcie awarii spryskiwaczy reflektorów - nie wysuwają się (odkąd pamiętam się nie wysuwały)
- wyeliminowanie błędu automatycznej skrzyni biegów - wymiana oleju wprawdzie dała chwile spokoju lecz od pewnego czasu po dłuższej jeździe, w szczególności po mieście, skrzynia przechodzi w tryb awaryjny.

Pewnie niedługo w tych tematach będę się odzywał do Was, o ile nie znajdę wcześniej rozwiązania na forum

Za jakiś czas wrzucę również zdjęcia swojej pierwszej Safrane '92 2.1TD. Muszę najpierw je odkopać...

Pozdrawiam forumowiczów

Image Image Image Image
Image Image Image Image


p.s. przygotowana do sezonu zimowego; felgi oryginalne 15" + laczki Pirelli (nowe)
Na wiosnę będą bardziej "kalendarzowe" foty, na 16" kółkach
Last edited by vviking on 2012-01-12, 00:21, edited 2 times in total.
Zasadniczo chodzi o to, żeby nie stać się idiotą
kgb5

Post by kgb5 »

Widzę, że wyposażenie masz identyczne z moim :)
User avatar
Daroot
Forumowicz
Forumowicz
Posts: 5646
Joined: 2009-02-07, 19:57
Location: Iława / Olsztyn
Contact:

Post by Daroot »

Witamy na forum Kamil !
Nie mówiłeś że taka ładna ta Twoja safi ;)
Bywa że nie jestem szczery. Czasem zwyczajnie kłamię. Jestem próżny, pazerny, dbam tylko o swoje cztery litery. Bywam małostkowy, cyniczny i bezduszny - osądzam bez litości, bez serca i miłości
Chocapic
Forumowicz
Forumowicz
Posts: 240
Joined: 2011-04-13, 16:16
Location: Łódź

Post by Chocapic »

Ładna safranka i ciekawy kolor :)
User avatar
mruczek
Forumowicz
Forumowicz
Posts: 531
Joined: 2009-02-08, 14:36
Location: Białoborze

Post by mruczek »

bardzo ładna safranka :) , ja tez zaczynałem od 2.1 dT :), pozdrawiam
Safrane 2.5 20V
User avatar
vviking
Forumowicz
Forumowicz
Posts: 15
Joined: 2010-09-20, 13:30
Location: Wrocław

Post by vviking »

dzięki, chłopaki, dzięki - urosłem przynajmniej o 2 cm ;)

z przykrością stwierdzam, że na pierwsze miejsce listy "do zrobienia" wskoczyła eliminacja awarii automatycznej skrzyni biegów - dziś skrzynia wysiadła :/
Zasadniczo chodzi o to, żeby nie stać się idiotą
Chocapic
Forumowicz
Forumowicz
Posts: 240
Joined: 2011-04-13, 16:16
Location: Łódź

Post by Chocapic »

Kupujesz nową czy będziesz robił?
User avatar
Daroot
Forumowicz
Forumowicz
Posts: 5646
Joined: 2009-02-07, 19:57
Location: Iława / Olsztyn
Contact:

Post by Daroot »

vviking wrote:dzięki, chłopaki, dzięki - urosłem przynajmniej o 2 cm ;)

z przykrością stwierdzam, że na pierwsze miejsce listy "do zrobienia" wskoczyła eliminacja awarii automatycznej skrzyni biegów - dziś skrzynia wysiadła :/
Może coś wymyślimy razem :) Podłączałeś się już pod kompa? Wiadomo co padło?
W tych skrzynia na pierwszy żywioł idzie konwerter i pompa oleju (brak ciśnienia).
Dopiero potem tarczki. Ewentualnie płyta sterująca (elektrozawory).
Bywa że nie jestem szczery. Czasem zwyczajnie kłamię. Jestem próżny, pazerny, dbam tylko o swoje cztery litery. Bywam małostkowy, cyniczny i bezduszny - osądzam bez litości, bez serca i miłości
User avatar
Karol1029
Forumowicz
Forumowicz
Posts: 264
Joined: 2009-02-10, 16:55
Location: Olsztyn

Post by Karol1029 »

Pierwsze pytanie to jaki przebieg ma twoje auto?
Piszesz , że wymieniałeś olej , domyślam się że filtra nie ruszałeś .
dan

Post by dan »

Jaką ilosc oleju w skrzyni wymieniales? Zalales kupiony w serwisie? Takie biale,dwulitrowe banki?
User avatar
vviking
Forumowicz
Forumowicz
Posts: 15
Joined: 2010-09-20, 13:30
Location: Wrocław

Post by vviking »

zatem odpowiadając po kolei na pytania:

1 @Chocapic: chcę robić/kupić używkę, bo za nową (nie wiem czy w całości nową) w Długołęce zawołali 5000 PLN 8:/

2 @Daroot: byłem sprawdzić na kompie (serwis) co tam za babok siedzi w skrzyni - diagnoza taka: niskie napięcie na kalkulatorze skrzyni (ok 9,2 V), błąd hydrauliczny wewnętrzny skrzyni biegów 9cokolwiek to znaczy) - bez rozebrania skrzyni nic więcej powiedzieć mi nie mogli;
we wspomnianej Długołęce rozebrali mi tą skrzynię i powiedzieli, że pompa nie do odratowania, sprzęgło zużyte - ogólnie na złom (choć nie wykluczam naciągania, bo do tej pory normalnie jeździłem z tą skrzynią i nie ukrywam, czasami włączał mi się tryb awaryjny, ale nie było tak, że uruchamiałem auto i od razu w tryb wchodził) ;)

3 @Karol1029: auto ma teraz 131k km, olej wymieniony przy 108k km, filtra nie wymieniałem (siedzi w środku, w skrzyni)

4 @dan: trudno mi powiedzieć ile oleju wymieniono - wymiana statyczna w Syltomie (Wrocław), nie kupowałem sam oleju, zdałem się na warsztat, który od 20 tal naprawia automaty...

Zatem w tym momencie jestem w następującej sytuacji:
- muszę się w miarę szybko określić chłopakom z Długołeki co robię - czy kupuję od nich i dostaję nową z gwarancją na 12m-cy czy kupuje używkę i modlę się by pochodziła jeszcze trochę tym razem u mnie...
- skrzynia leży u nich na stole, składać jej z powrotem za bardzo nie chcą.. mówią, że to całkiem.. zły pomysł.

Co radzicie? Może zapłacić chłopakom za demontaż i diagnozę, pozbierać bebechy odholować safranke i próbować coś gdzieś? (sam nie wiem co i gdzie) czy spróbować znaleźć jakaś używaną, kupić i kazać zamontować?
Zasadniczo chodzi o to, żeby nie stać się idiotą
User avatar
vviking
Forumowicz
Forumowicz
Posts: 15
Joined: 2010-09-20, 13:30
Location: Wrocław

Post by vviking »

Daroot widziałem, że do galerii wrzuciłeś parę fotek swojej, rozebranej 4HP20. Też jakaś awaria?
Zasadniczo chodzi o to, żeby nie stać się idiotą
User avatar
Karol1029
Forumowicz
Forumowicz
Posts: 264
Joined: 2009-02-10, 16:55
Location: Olsztyn

Post by Karol1029 »

Jeśli masz zamiar naprawiać to polecam tego Pana
http://allegro.pl/zf-4hp20-lmo-renault- ... 15752.html
Szybko i fachowo i na pewno za skrzynię nie chce 5tyś.
tylko połowę tamta też nie jest nowa tylko po regeneracji ;)
User avatar
Daroot
Forumowicz
Forumowicz
Posts: 5646
Joined: 2009-02-07, 19:57
Location: Iława / Olsztyn
Contact:

Post by Daroot »

Konwerter do regeneracji (800zł), pompa oleju do wymiany(1200zł) + filtr oleju (60zl). Przy tym przebiegu (jeśli masz prawdziwy) nie daj się naciągnąć na nic więcej.

Błąd hydrauliczny jest spowodowany niskim cisnieniem oleju - pompa umarła poprzez zapchany filtr oleju.

Niskie napięcie kalkulatora to tylko kwestia niełączenia przewodów elektrycznych - nie ma się co przejmować.

Jeśli skrzynia płynnie zmieniała biegi, nie ślizgały się tarczki (to też można określić wizualnie) to nie rób nic więcej.
Używki nie kupuj - to loteria.

Chętnie bym Ci pomógł to zrobić, ale daleko od siebie mieszkamy :(

W mojej galerii są zdjęcia z naprawy tej skrzyni, standardowa usterka - pompa oleju i konwerter. Robiłem sam i działa :) Zresztą Karol może potwierdzić.
Bywa że nie jestem szczery. Czasem zwyczajnie kłamię. Jestem próżny, pazerny, dbam tylko o swoje cztery litery. Bywam małostkowy, cyniczny i bezduszny - osądzam bez litości, bez serca i miłości
User avatar
Karol1029
Forumowicz
Forumowicz
Posts: 264
Joined: 2009-02-10, 16:55
Location: Olsztyn

Post by Karol1029 »

Dokładnie to potwierdzam.
Kupienie używki to porażka bo i tak trzeba skrzynię rozbierać i nie wiadomo w jakim stanie pompa a 5 tyś. za nową pompę i sprzęgło bo pewnie tylko to jest nowe to masakra jeśli nie chcesz się sam bawić zadzwoń do złotowa wysyłasz tam swoją skrzynię kurierem dostajesz drugą montujesz sam jeśli potrafisz i śmigasz dalej .Chyba , że znasz się troszkę na mechanice to możesz zrobić to sam ;)
User avatar
vviking
Forumowicz
Forumowicz
Posts: 15
Joined: 2010-09-20, 13:30
Location: Wrocław

Post by vviking »

Karol, tego allegrowicza mam nawet w zakładkach, bo przeglądając oferty się nad nim zastanawiałem już wcześniej. Z racji tego, że na tamtą godzinę trzeba by wysyłać skrzynię, to zdecydowałem, że auto zostawię w Długołęce (po drodze do pracy) i niech tam ją ćwiczą.. Jak widać słaby wybór.
Gość z allegro potwierdził ceny Daroota, dorzucił koszty uszczelek i jeszcze czegoś i mu wyszło 3300-3500 w sumie (to i tak prawie 2000 PLN taniej niż tam gdzie mi skrzynie rozebrano..
No szkoda, że Daroot mieszka taki kawał ode mnie (albo ja od niego), chętnie bym się umorusał pod autem trochę... Sam nie mam żadnych warunków do grzebania przy aucie. Nic no, pozbieram klamoty i wyślę temu gościowi.
Zasadniczo chodzi o to, żeby nie stać się idiotą
User avatar
Karol1029
Forumowicz
Forumowicz
Posts: 264
Joined: 2009-02-10, 16:55
Location: Olsztyn

Post by Karol1029 »

Tak ok 3500zł wychodzi z olejem
2400zł - Skrzynia
600zł - Sprzęgło
ok 500zł olej
Tak ja płaciłem zostawiając swoją zabrałem praktycznie od razu dobrą
User avatar
vviking
Forumowicz
Forumowicz
Posts: 15
Joined: 2010-09-20, 13:30
Location: Wrocław

Post by vviking »

Link do paczki ze zdjęciami skrzyni

Mechanik mówił, że:
1. pompa była już naprawiana "na sztukę" - tulejki wbijane młotkiem i tego typu hece
2. filtr "przerobiony" na potrzebę chwili - wsadzony od Vito, stuningowany poprzez obcięcie kominka/kołnierza do żądanej wysokości..
3. konwerter do regeneracji
4. mówili jeszcze, że wszelkie elementy które są sine/niebieskie, są do wymiany, bo to cecha świadcząca o ich zużyciu.

Pytanie do Was ile w tym prawdy a ile ściemy i próby wyciągnięcia jak największej ilości kasy? ;)


Za demontaż, diagnozę, usługa montażu (używanej) + olej =1200 zł, do tego doszedł by koszt używanej skrzyni; jeśli będę chciał u nich robić tą skrzynię, to całość 5000 zł :/

Karol, jeśli zdecydowałbym się na wysłanie tej skrzyni do Złotowa, to później naprawioną skrzynię oprócz tego, że trzeba zamontować, to jeszcze trzeba zalać olejem, dobrze myślę?
Last edited by vviking on 2012-02-05, 01:06, edited 1 time in total.
Zasadniczo chodzi o to, żeby nie stać się idiotą
User avatar
Daroot
Forumowicz
Forumowicz
Posts: 5646
Joined: 2009-02-07, 19:57
Location: Iława / Olsztyn
Contact:

Post by Daroot »

vviking wrote:Link do paczki ze zdjęciami skrzyni

Mechanik mówił, że:
1. pompa była już naprawiana "na sztukę" - tulejki wbijane młotkiem i tego typu hece
2. filtr "przerobiony" na potrzebę chwili - wsadzony od Vito, stuningowany poprzez obcięcie kominka/kołnierza do żądanej wysokości..
3. konwerter do regeneracji
4. mówili jeszcze, że wszelkie elementy które są sine/niebieskie, są do wymiany, bo to cecha świadcząca o ich zużyciu.

Pytanie do Was ile w tym prawdy a ile ściemy i próby wyciągnięcia jak największej ilości kasy? ;)


Za demontaż, diagnozę, usługa montażu (używanej) + olej =1200 zł, do tego doszedł by koszt używanej skrzyni; jeśli będę chciał u nich robić tą skrzynię, to całość 5000 zł :/

Karol, jeśli zdecydowałbym się na wysłanie tej skrzyni do Złotowa, to później naprawioną skrzynię oprócz tego, że trzeba zamontować, to jeszcze trzeba zalać olejem, dobrze myślę?

Po pompie widać faktycznie ze tulejka(panewka) była robiona w bardzo amatorski sposób. Jest to do zrobienia ta tulejka, bo roztacza się i wstawia od 5HP ale jeśli masz pewność że pompa trzyma ciśnienie - trudno stwierdzić nie mając tego w ręku - więc bezpieczniej będzie wymienić całą pompę.

Filtr do wymiany, wiadoma sprawa... Konwerter TRZEBA regenerować.
Tarczki poszczególnych biegów widać że są w bardzo dobrej kondycji, ja bym tego nie ruszał. Nie wiem o których elementach sino/niebieskich mówisz, ze zdjęć to nie wynika.

Uważaj na płytę elektrozawór, bo widzę że wala się pod częściami, a tamtejsze wystające czujniki są bardzo wrażliwe na wszelkie ich mocniejsze "dotknięcia".

Nie wchodź w używkę - już lepiej dzwoń do gościa ze Złotowa i z nim się dogaduj. Zobaczymy co Ci powie. U tych gości bym nie robił, za dużo chcą kasy.

Olejem skrzynię zalewa się gdy jest zamontowana, razem z półosiami. Jak jest pusta to w ciemno wlewasz 8 litrów, potem dolewki.
Last edited by Daroot on 2012-02-05, 09:09, edited 1 time in total.
Bywa że nie jestem szczery. Czasem zwyczajnie kłamię. Jestem próżny, pazerny, dbam tylko o swoje cztery litery. Bywam małostkowy, cyniczny i bezduszny - osądzam bez litości, bez serca i miłości
User avatar
Karol1029
Forumowicz
Forumowicz
Posts: 264
Joined: 2009-02-10, 16:55
Location: Olsztyn

Post by Karol1029 »

+ około 1-1,5 litra do nowego sprzęgła ;)
Zresztą jeśli będziesz robił w Złotowie to wszystko ci objaśni :)
Ja z montażem poradziłem sobie bez problemów ;)
Last edited by Karol1029 on 2012-02-06, 08:27, edited 1 time in total.
Post Reply