Światła do jazdy dziennej
Światła do jazdy dziennej
Witam wszystkich. Jak wiadomo na światłach trzeba jeździć cały rok a ja od dłuższego czasu zastanawiałem się co można zrobić żeby po zapalaniu świateł nie przyciemniało się podświetlenie na tablicy zegarów klimie itp. ( w słoneczny dzień słabo widać). Wpadłem na pomysł montażu świateł do jazdy dziennej które odpalają się po przekręceniu zapłonu i gasną po włączeniu innych świateł ( z wyjątkiem sygnalizacji światłami drogowymi). Miałem otwory w przedniej atrapie na spryskiwacze reflektorów, powiękrzyłem je i oto co wyszło. Efekt jest na prawde fajny nie widać tego na zdjęciu. Lampy są oczywiście z homologacją E4 i RL. Koszt lamp 190zł, montaż ok 2 godzin
Podłączenie jest bardzo proste. Występują dwa rodzaje lampek: w jednych są tylko 2 przewody (plus i masa) ale do nich trzeba dokupić dodatkowy przekaźnik który będzie rozłączał je po włączeniu świateł pozycyjnych, ja mam ten drugi rodzaj w którym jest jeszcze 3 kabelek od sterowania. No i teraz tak mase podłączasz do masy auta, plus w miejsce gdzie pojawia się napięcie po przekręceniu zapłonu (ja wykorzystałem skrzynke bezpieczników pod maską tam zbadałem miernikiem gdzie pojawia się napięcie po przekręceniu zapłonu) a trzeci kabelek sterujący podłączyłem pod plus świateł postojowych. I teraz po włączeniu zapłonu same zapalają się lampy do jazdy dziennej (bez świateł z tyłu bo nie są wymagane zgodnie z ustawą z maja 2009) po włączeniu każdych innych świateł dzienne gasną z wyjątkiem sygnalizowania światłami drogowymi. Przypominam tylko zainteresowanym montażem takich świateł o HOMOLOGACJI. Na kloszu musi być wybite E4 i RL. Na niektórych lampach z allegro widnieje oznaczenie DRL co nie jest homologacją dla świateł dziennych tylko mijania. Zwróćcie na to uwage bo jest sporo ludzi nabitych w butelke. I jeszcze jedno kupujcie tylko lampy oparte na diodach SMD (są dużo jaśniejsze i trwalsze) To są moje lampki http://allegro.pl/osram-swiatla-jazdy-d ... 56874.html I jeszcze artykuł w którym trzeba zwrócić uwagę na wysokość montażu lamp i odległości między nimi. http://pl.wikipedia.org/wiki/%C5%9Awiat ... y_dziennej
Last edited by rbk1979 on 2010-11-25, 00:39, edited 3 times in total.
Swiatla do jazdy dzi
W jaki sposуb naleїy ustawiж ¶wiatіa, tak aby byіy do jazdy dziennej zgodnie z przepisami?
Czyli maj± byж przednie i tylne pozycyjne te na dole wі±czone?
Czyli maj± byж przednie i tylne pozycyjne te na dole wі±czone?
http://pl.wikipedia.org/wiki/%C5%9Awiat ... y_dziennej Tutaj masz odpowiedź na pierwsze pytanie (zwróć uwagę na odległości) http://dojazdydziennej.com.pl/p17_Prawo a tutaj drugie pytanie
- patrys4891
- Forumowicz
- Posts: 3559
- Joined: 2012-05-07, 14:41
- Location: Warszawa
- patrys4891
- Forumowicz
- Posts: 3559
- Joined: 2012-05-07, 14:41
- Location: Warszawa
- patrys4891
- Forumowicz
- Posts: 3559
- Joined: 2012-05-07, 14:41
- Location: Warszawa
No więc kiedyś też miałem takie zdanie. Jednak jeżdżąc na co dzień na zwykłych światłach stwierdzam że ma to swoje zalety.
Wiadomo że wstawienia bajeranckich świateł diodowych to festyn a tego chcę uniknąć.
Chciał bym dotrzeć do sytuacji gdzie będą to faktyczne korzyści z zamontowania świateł dziennych i żeby nie wyglądało to "festyniarsko".
Dlatego są to tylko przymiarki i rozważania i się waham.
Wiadomo że wstawienia bajeranckich świateł diodowych to festyn a tego chcę uniknąć.
Chciał bym dotrzeć do sytuacji gdzie będą to faktyczne korzyści z zamontowania świateł dziennych i żeby nie wyglądało to "festyniarsko".
Dlatego są to tylko przymiarki i rozważania i się waham.
czy godzien jesteś nosić męstwo przy ledowej szacie? Nie wahaj się zatem i przystąp do oszczędności zawistnej zawierając element ciągłości układu ledów. Oszczędność dopiszę Ci niebywała wynikająca ze zmniejszonego użycia beterii, a zatem alternator Twój wytrwawszy męki przy h4 popas swój wyprosi przy ledowych świetlikach.
Decentralizacja to przyszłość.
Red co Ty jarasz wez trochę na zlotRedHead wrote:czy godzien jesteś nosić męstwo przy ledowej szacie? Nie wahaj się zatem i przystąp do oszczędności zawistnej zawierając element ciągłości układu ledów. Oszczędność dopiszę Ci niebywała wynikająca ze zmniejszonego użycia beterii, a zatem alternator Twój wytrwawszy męki przy h4 popas swój wyprosi przy ledowych świetlikach.

miałem w powoli stającym sie cultowym autem:

Może ktoś widzi wioche. Ja widze in plus.
W Safrane można dać to samo ale gabaryt lampy proporcjonalnie musi być większy bo zginie przy rozmiarze auta.
W 19stce ojca jest jeszcze taki patent, tyle że ten nie ma homologacji...
http://www.youtube.com/watch?v=dpH2Lt9UNQI
Aktualnie ma to samo co na zdjęciu. Dla niektórych wiochą jest zawieszenie choinki zapachowej dla innego lampy do jazdy dziennej, a trzeci powie że LPG? Ło matko...
PS. Myśle że to jest wiocha
http://www.youtube.com/watch?v=LCzlVEA-wsg

Może ktoś widzi wioche. Ja widze in plus.
W Safrane można dać to samo ale gabaryt lampy proporcjonalnie musi być większy bo zginie przy rozmiarze auta.
W 19stce ojca jest jeszcze taki patent, tyle że ten nie ma homologacji...

http://www.youtube.com/watch?v=dpH2Lt9UNQI
Aktualnie ma to samo co na zdjęciu. Dla niektórych wiochą jest zawieszenie choinki zapachowej dla innego lampy do jazdy dziennej, a trzeci powie że LPG? Ło matko...
PS. Myśle że to jest wiocha
http://www.youtube.com/watch?v=LCzlVEA-wsg
Last edited by maestropl on 2012-05-27, 21:14, edited 1 time in total.