3.0 V6 24V
3.0 V6 24V
Widzę że ostatnia rubryka w silnikach jest pusta, więc uzupełniam.
Bardzo przyjemny motor, następca Z7X - czyli wieczny i bezawaryjny.
Zdarzają się poszczególny przypadki zgonów tych silników, ale to wszystko kwestia obsługi.
Nie każdy pamięta lub nie chce wiedzieć że instrukcja przewiduje olej do tego silnika 10W40 czyli półsyntetyk. Wiele osób leje nawet 0W** klasy - ale ten motor w budzie ma ciepło, bardzo ciepło i jest obawa o kwestię lepkości oleju już w tych temperaturach.
Silnik najlepiej jeździ na oryginalnych świecach, (średnio 40zł sztuka) a nie zamiennikach. Poza tym zostaje kwestia cewki która nie jest tania a jak pokazuje forum- co jakiś czas lubi się wysypać. Oryginał to w tej chwili 500zł średnio, a zamiennik połowę ceny.
Kwestia rozrządu to koszty około 1500zł z wymianą -czy to dużo - zostawiam to do oceny użytkownikom.
Silnik bardzo mocny, z dużym momentem. Słabym elementem jest skrzynia (niemiecka) która nie pozwala mu rozwinąć skrzydeł.
Reszta kosztów utrzymania jak w każdym silniku.
Bardzo przyjemny motor, następca Z7X - czyli wieczny i bezawaryjny.
Zdarzają się poszczególny przypadki zgonów tych silników, ale to wszystko kwestia obsługi.
Nie każdy pamięta lub nie chce wiedzieć że instrukcja przewiduje olej do tego silnika 10W40 czyli półsyntetyk. Wiele osób leje nawet 0W** klasy - ale ten motor w budzie ma ciepło, bardzo ciepło i jest obawa o kwestię lepkości oleju już w tych temperaturach.
Silnik najlepiej jeździ na oryginalnych świecach, (średnio 40zł sztuka) a nie zamiennikach. Poza tym zostaje kwestia cewki która nie jest tania a jak pokazuje forum- co jakiś czas lubi się wysypać. Oryginał to w tej chwili 500zł średnio, a zamiennik połowę ceny.
Kwestia rozrządu to koszty około 1500zł z wymianą -czy to dużo - zostawiam to do oceny użytkownikom.
Silnik bardzo mocny, z dużym momentem. Słabym elementem jest skrzynia (niemiecka) która nie pozwala mu rozwinąć skrzydeł.
Reszta kosztów utrzymania jak w każdym silniku.
Bywa że nie jestem szczery. Czasem zwyczajnie kłamię. Jestem próżny, pazerny, dbam tylko o swoje cztery litery. Bywam małostkowy, cyniczny i bezduszny - osądzam bez litości, bez serca i miłości
NGK PFR6E-10. Najważniejsze żeby były jednoelektrodowe.
Co do gazu? Myślę że szybko będziesz myślał nad gazem przy tym silniku
Krótkie czasy wtrysku potrzebują szybkich wtryskiwaczy - jak już będziesz myślał o lpg 
Najmniejsze spalanie ma przy 140km/h, jak będziesz jechał 110 czy 120km/h to będzie wyższe - z czasem to zaobserwujesz.
Co do gazu? Myślę że szybko będziesz myślał nad gazem przy tym silniku


Najmniejsze spalanie ma przy 140km/h, jak będziesz jechał 110 czy 120km/h to będzie wyższe - z czasem to zaobserwujesz.
Bywa że nie jestem szczery. Czasem zwyczajnie kłamię. Jestem próżny, pazerny, dbam tylko o swoje cztery litery. Bywam małostkowy, cyniczny i bezduszny - osądzam bez litości, bez serca i miłości
A jak wygląda sprawa z rozrządem? U mnie był wymieniany w 06.2008 i przejechane ma tylko 25tkm (potwierdzone) - co ile lat producent zaleca wymianę, zakładając, że kryterium jest czas, a nie przebieg??
Last edited by Atropos on 2013-11-01, 11:56, edited 1 time in total.
- patrys4891
- Forumowicz
- Posts: 3559
- Joined: 2012-05-07, 14:41
- Location: Warszawa
Większość głosów jakie słyszałem mówiło o 5 latach żywotności paska od rozrządu.
Tylko czy to jest prawda, czy chwyt marketingowy? A jak pasek leżał na półce 1,5 roku od wyprodukowania, co znaczy że już tylko na 3,5 roku go można włożyć?
Ja po różnych rozmowach stwierdziłem że trzeba po prostu kontrolować stan paska.
Tylko czy to jest prawda, czy chwyt marketingowy? A jak pasek leżał na półce 1,5 roku od wyprodukowania, co znaczy że już tylko na 3,5 roku go można włożyć?
Ja po różnych rozmowach stwierdziłem że trzeba po prostu kontrolować stan paska.
Moja opinia? Nie zmieniać paska, ten pasek nie pęknie - nie ma takiej opcji. Słuchamy tylko czy nie zaczynają szumieć łożyska (rolki). One najprędzej się rozpadną i zablokują rozrząd.
Poza tym - koszt rozrządu do 3.0 to 1200-1400zl z robocizną. Drugi motor to koszt powiedzmy 700zł
Wiem - nielogiczne, ale ekonomicznie uzasadnione 
Poza tym - koszt rozrządu do 3.0 to 1200-1400zl z robocizną. Drugi motor to koszt powiedzmy 700zł


Bywa że nie jestem szczery. Czasem zwyczajnie kłamię. Jestem próżny, pazerny, dbam tylko o swoje cztery litery. Bywam małostkowy, cyniczny i bezduszny - osądzam bez litości, bez serca i miłości
No ale pompa wody jak poleci - to oznacza ze przestanie krecic wirnikiem mimo ze kolo zebate bedzie sie krecic... chyba ze stanie z zatarcia, tak ? O to chodzi?misiek_pt wrote:Darku a skąd takie przekonanie ze nie pęknie? wszystko ma swoją granicę wytrzymałości. polecieć może pompa wody i przeskoczyć rozrząd. ja po woli chyba będę się przymierzał do wymiany.
Kazdy kto widzial ten pas transmisyjny, stwierdzi ze on nie ma szansy peknac

Bywa że nie jestem szczery. Czasem zwyczajnie kłamię. Jestem próżny, pazerny, dbam tylko o swoje cztery litery. Bywam małostkowy, cyniczny i bezduszny - osądzam bez litości, bez serca i miłości