Działanie AC w klimatroniku

Wszystko co wiąże się z kosztami i utrzymaniem pojazdu.

Moderators: SURU, Moderator

User avatar
SURU
Forumowicz
Forumowicz
Posts: 1854
Joined: 2012-10-11, 18:20
Location: Opole Lubelskie

Post by SURU »

Podłoga cała zrobiona zaraz po kupnie . Wszystko zakonserwowane i osuszone . Osuszone od wewnętrznej strony bo było trochę mokro.
Last edited by SURU on 2013-11-27, 21:43, edited 1 time in total.
You Brought Two Too Many .
pawcio126

Post by pawcio126 »

Filtr kabinowy wymień sobie już może ;)

Wymieniałes kiedyś?:D
jazzzy
Forumowicz
Forumowicz
Posts: 445
Joined: 2012-03-29, 14:53
Location: Kraków

Post by jazzzy »

u mnie AC wlacza sie chyba tylko i wylacznie na obiegu wewnetrznym
User avatar
Atropos
Forumowicz
Forumowicz
Posts: 1501
Joined: 2013-09-15, 11:39
Location: Ustroń

Post by Atropos »

U mnie się nie wylacza samoistnie, za to dziś dwa razy sama się włączyła ;) odpalalem auto, włączyła się i po kilku sekundach się wyłączyła. Z obiegiem wewnętrznym się włącza.

Nie da się samemu ustawić nawiewu jednocześnie na górę i dół?
User avatar
patrys4891
Forumowicz
Forumowicz
Posts: 3559
Joined: 2012-05-07, 14:41
Location: Warszawa

Post by patrys4891 »

no właśnie mi też brakuje tej funkcji żeby ustawić samemu nawiew na więcej niż jeden kierunek i ja osobiście nie znalazłem sposobu. Obejściem jakie stosuję to włączenie auto, i jak się ustawi na górę i dół to wyłączam auto i manewruję sam.
User avatar
Atropos
Forumowicz
Forumowicz
Posts: 1501
Joined: 2013-09-15, 11:39
Location: Ustroń

Post by Atropos »

no ale w ustawieniu auto nawiew włącza się na szyby i na nogi, a nie na twarz i nogi - tego mi w szafie brakuje
pawcio126

Post by pawcio126 »

Jak to nie? Jak klikam Auto, to leci na twarz i nogi....
User avatar
Atropos
Forumowicz
Forumowicz
Posts: 1501
Joined: 2013-09-15, 11:39
Location: Ustroń

Post by Atropos »

Gdy włączasz auto to leci na nogi i na szyby - włącz sobie manualnie nawiew na twarz i obserwuj wyświetlacz. Zauważysz różnicę w kierunkach.
User avatar
Daroot
Forumowicz
Forumowicz
Posts: 5646
Joined: 2009-02-07, 19:57
Location: Iława / Olsztyn
Contact:

Post by Daroot »

Panowie - obydwaj macie rację. Jak sama nazwa mówi - AUTO - dopasowuje się do aktualnych potrzeb. Czyli może być na zmianę, zresztą od tego są czujniki które maja za zadanie wykrywać i ustawiać.
Można próbować słoneczko, ale ono działa chyba tylko powyżej jakiejś temp, dosyć wysokiej - bo to jest od nasłonecznienia, uruchamia (otwiera) wszystkie nawiewy.
Bywa że nie jestem szczery. Czasem zwyczajnie kłamię. Jestem próżny, pazerny, dbam tylko o swoje cztery litery. Bywam małostkowy, cyniczny i bezduszny - osądzam bez litości, bez serca i miłości
pawcio126

Post by pawcio126 »

No właśnie, ostatnio zastanawiałem się po co jest to słoneczko ;D
Kempisio

Post by Kempisio »

witam
u mnie w 2.2dT też parowało i to mocno, tak że jak jechałem jakieś 60km (odległość) na zewnątrz -15' a w aucie szron na szybach (2 i pół osoby w aucie) wyglądaliśmy jak w saunie (tzn szron od środka na 2mm). Szyba przednia nie parowała bo miałem włączone odszranianie. Przyczyny 2 - jedna cała chłodnica klimy usyfiona, brak filtra kabinowego i przejściówki by go założyć, druga przeciek nad pedałami wewnątrz auta z dwururki obok czujnika temp. płynu, dodam że czujnik też szwankował) Po kolei wymieniłem dwururkę i założyłem używany czujnik. Niestety przy rozebraniu całego auta mechanicy nie wymyli chłodnicy klimy i musiałem to robić ręcznie przez otwór dmuchawy. Założyłem filtr kapinowy tzn zmodyfikowałem najtańszy wkład od passata - rozciąłem na pół i zamontowałem w kratkę - bo nie mam przejściówki - koszt przejściówki gdzieś ok 100zł) Połówka filtra da się ładnie wcisnąć w kratkę.
Minął rok i znów widzę że z dwururki (łączenie nad pedałami) zaczyna sączyć się płyn - ręce mi już opadają. Myślałem że to korek od zbiornika wyrównawczego - był tak stary że się nie odpowietrzał - wymieniłem na nowy. Nadal się sączy płyn do środka auta - a pracy i kosztów żeby się tam się dostać ... szkoda słów. Pozdrawiam
Z nowych spraw w tym roku to dwumas i sprzegło i poducha silnika górna 2000zł + 200zł + robocizna. Została cieknąca maglownica ;)
User avatar
SURU
Forumowicz
Forumowicz
Posts: 1854
Joined: 2012-10-11, 18:20
Location: Opole Lubelskie

Post by SURU »

Mam pytanie jak zdjąć czujnik temp . płynu który daje informację do climatronika . Czujnik ten znajduje się nad gejami w rurce idącej do nagrzewnicy . Czy muszę spuszczać płyn bo myślę ,że chyba nie . Wydaje mi się ,że coś tam może polecieć z nagrzewnicy . Chyba ,że ustawię na słabe grzanie to wtedy poleci mniej ? Czy czujnik jest na gwint czy na zatrzask a może oring ? Trzymają go dwie małe śrubki . Czy jest dostępny ? Mam taki mały problem od niedawna . Gorące powietrze leci tylko jak wezmę na max . Gdy ustawię 19,20,21,22,23 itd to leci letnie .
You Brought Two Too Many .
User avatar
patrys4891
Forumowicz
Forumowicz
Posts: 3559
Joined: 2012-05-07, 14:41
Location: Warszawa

Post by patrys4891 »

rysio123 wrote: zdjąć czujnik temp . płynu który daje informację do climatronika
odkręcić dwie śrubki i wyciągnać
rysio123 wrote:Czy muszę spuszczać płyn
nie, zleci nie duzo płynu około szklanki.
rysio123 wrote:Chyba ,że ustawię na słabe grzanie to wtedy poleci mniej ?
nie ma to znaczenia
rysio123 wrote:Czy czujnik jest na gwint czy na zatrzask a może oring ?
na oring. jak odkręcisz śrubkit o powinien wyjść
rysio123 wrote:Mam taki mały problem od niedawna . Gorące powietrze leci tylko jak wezmę na max . Gdy ustawię 19,20,21,22,23 itd to leci letnie .


test climatronica co pokazuje?
User avatar
SURU
Forumowicz
Forumowicz
Posts: 1854
Joined: 2012-10-11, 18:20
Location: Opole Lubelskie

Post by SURU »

Jak zwykle ten sam błąd co prawie w każdej Safi. Czujnik płynu w w rurkach idących nagrzewnicy , dający sygnał do kompa klimatronica . Wie może ktoś ile powinna wynosić oporność zdrowego czujnika? Na zimnym i na ciepłym ?
You Brought Two Too Many .
User avatar
Daroot
Forumowicz
Forumowicz
Posts: 5646
Joined: 2009-02-07, 19:57
Location: Iława / Olsztyn
Contact:

Post by Daroot »

Tematy poruszane MILION razy na tym forum, wystarczy trochę poszukać.
Bywa że nie jestem szczery. Czasem zwyczajnie kłamię. Jestem próżny, pazerny, dbam tylko o swoje cztery litery. Bywam małostkowy, cyniczny i bezduszny - osądzam bez litości, bez serca i miłości
User avatar
SURU
Forumowicz
Forumowicz
Posts: 1854
Joined: 2012-10-11, 18:20
Location: Opole Lubelskie

Post by SURU »

OK, znalazłem . temp. pokojowa 1000-1200 omów , 90 st powinien wskazywać 100-200 omów.

Ej ale kucze , pokojowa ... mam auto trzymać w pokoju :szok: :wstyd: :cwaniak:
Last edited by SURU on 2015-06-02, 16:11, edited 1 time in total.
You Brought Two Too Many .
User avatar
patrys4891
Forumowicz
Forumowicz
Posts: 3559
Joined: 2012-05-07, 14:41
Location: Warszawa

Post by patrys4891 »

może być w kuchni, ale piszą pokojowa, bo kuchenna dziwnie by brzmiało.
User avatar
SURU
Forumowicz
Forumowicz
Posts: 1854
Joined: 2012-10-11, 18:20
Location: Opole Lubelskie

Post by SURU »

O matkoooooo ! No to robimy wjazd na chatę :hyhy:
You Brought Two Too Many .
jazzzy
Forumowicz
Forumowicz
Posts: 445
Joined: 2012-03-29, 14:53
Location: Kraków

Post by jazzzy »

koledzy jak sie zmienia wyswietlanie ze stopni F na C ?
henry71

Post by henry71 »

wcisnąć mały przycisk przy wentylatorku klimatronika :)
Post Reply