Eksploatacja Safrane 3.0

Wszystko co wiąże się z kosztami i utrzymaniem pojazdu.

Moderators: SURU, Moderator

Post Reply
arktos80

Post by arktos80 »

jeżeli chodzi o sam wóz to lalka
jeżeli jesteś zamożnym człowiekiem to wóz dla ciebie jeżeli nie to omijaj ten silnik z daleka
User avatar
Rufus
Forumowicz
Forumowicz
Posts: 1889
Joined: 2009-02-07, 20:36
Location: KRAKÓW

Post by Rufus »

arktos80 wrote:jeżeli chodzi o sam wóz to lalka
jeżeli jesteś zamożnym człowiekiem to wóz dla ciebie jeżeli nie to omijaj ten silnik z daleka
Jak możesz, to uzasadnij dlaczego ma omijać ten silnik z daleka?
Miałem w rodzinie XMa z tym silnikiem - nigdy nie słyszałem złego słowa na temat silnika. Jeździłem osobiście, ładnie chodzi, mało pali. Na forum cytrynki też nikt nie narzekał na te silniki.

Jedyne czego można się obawiać, to ASB - podobno filtr trzeba zmieniać co 60 tys km, a żeby go wymienić trzeba skrzynie rozbierać, więc koszty użytkowania są kosmiczne.
Są użytkownicy posiadający taki komplet, to możesz popytać na pw o szczegóły.
korzik82

Post by korzik82 »

arktos80 wrote:jeżeli chodzi o sam wóz to lalka
jeżeli jesteś zamożnym człowiekiem to wóz dla ciebie jeżeli nie to omijaj ten silnik z daleka
nie wiem czemu piszesz takie rzeczy? Ja mam 3.0 V6 i ten silnik jest naprawde bardzo fajny. mam gaz II generacji i chodzi znakomicie.. jazda, wyprzedzanie to bajka... moc swoje robi, spalanie akceptowalne ( max15 litrow) wiec nie widze powodow zeby omijac ten silnik.. to juz moja trzecie auto z silnikiem 3.0 V6 i nastepne beda podobnym wyborem :) a druga sprawa to dzwiek V6 :hyhy:
arktos80

Post by arktos80 »

kolego Rufus kolega sprawdzi ile kosztuje np rozrząd kopułka aparatu zapłonowego przewody rolki pasków klinowych i wiele innych zeczy . Spalanie tego silnika to do oszczednych tez nie nalezy .A jezeli chodzi o aspekt awaryjnosci i kultury pracy to złego słowa nie powiedziałem.Tak ze kolega PInkin sam podejmie decyzje czy go na ten wóz tak na prawde stać.

[ Dodano: 2009-04-23, 18:55 ]
kolego Korzik82 twierdzisz ze max 15 litrów Ci pali w automacie jezeli tak to czesc
a po drugie masz silnik z 12 zaworami a nie 24 tak wiec co mozesz powiedziec na temat auta o którym jest mowa
korzik82

Post by korzik82 »

Wszystko kosztuje... a jak ktos kupuje auto z silnikiem 3 litrowym to musi się liczyć z kosztami takie jak- naprawy, bieżąca eksploatacja, ubezpieczenie itd... i spalanie 15 litrów to nie bajka... miałem wczesniej Scorpio 2.9 24V cosworth, Hyundaia Sonata 3.0 , Rovera 2.7 V6 24V itp więc mogę cos powiedziec o kosztach,utrzymaniu, spalaniu itp rzeczach.a spalanie kształtowało się na podobnym poziomie. Pewnie ze mozna i 20 spalic... Jak się postarasz to i jakims golfikiem 1.6 tyle uzyskasz :) średnie wskazania z komutera 13,6 lita..wiadomo ze trzeba troszkę dodac więc wychodzi tak jak napisałem... zawsze tankuje do pełna i na jednej stacji więc wiem ile przejeżdzam i ile tankuje kolego :) Ostatnio po zatonkowaniu do pełna i zrobieniu 106km(wycieczka na basen i z powrotem) ( tylko że trasa cały czas i prędkosc ok.110 srednia) weszło 12 z groszami..więcej nie trzeba pisać..pozdrawiam :)
User avatar
Rufus
Forumowicz
Forumowicz
Posts: 1889
Joined: 2009-02-07, 20:36
Location: KRAKÓW

Post by Rufus »

arktos80 wrote:kolego Rufus kolega sprawdzi ile kosztuje np rozrząd kopułka aparatu zapłonowego przewody rolki pasków klinowych i wiele innych zeczy . Spalanie tego silnika to do oszczednych tez nie nalezy
Dziękuję za uzasadnienie Twojej krótkiej wypowiedzi.
Nie mogę się z Tobą nie zgodzić w temacie kosztów części, bo tak jak pisałem - nie byłem właścicielem i nic nie wymieniałem, ale trochę nim pojeździłem.
Co do spalania będę jednak uparty - XM po mieście (Kielce) palił ok 13 litrów, za to w trasie (jechałem nim nad morze) spalił średnio ok 8 litrów, co przy mocy prawie 200KM i pojemności 3 litrów uważam za niewielką ilość, bo niewiele mniej pali 90 konny Escort 1.6 mojego ojca.
arktos80

Post by arktos80 »

kolego Korzik82 czyli spalanie max 15 czy w trasie 15 no bo to jest róznica
a zdziwiło mnie to gdyz miałem taki sam silnik w swojej z automatem i 15 to było raczej w trasie
korzik82

Post by korzik82 »

Trzeba czytac uwaznie :P na trasie spala mi 12 litrow, a tankuje na tej samej stacji i autem dojezdzam codziennie do pracy ok 50 km wiec wiem co mowie. miasto do 15 litrow choc komputer pokazuje troszke mniej. Ale wiadomo ze te wartosci to jazda normalna , bez szalenstw :) i jak ktos ma dobrze wyregulowany gazik to spalanie powinno wygladac wlasnie na takim poziomie.
dareczek730

Post by dareczek730 »

Jeśli mogę wtrącić dwa słowa to zgodzę się że 3.0 24v jest droższe w utrzymaniu w częściach niż 3.0 12v.
najlepsze jest 2.5 20v.
U mnie spalanie jest 9.0l 90km 120 160km 11,5l 160 200km 13,8l miasto max 16.5l teraz z klimą.
Last edited by dareczek730 on 2009-04-26, 20:45, edited 1 time in total.
robciu70

Post by robciu70 »

witam ja tez mam franie 3lv6 nie nazekam 1993r gazu pali mi 15l na 100km a lubie przycisnac ale na bezynie idzie troche lepiej nie zamienil bym na ilny silnik czuje sie ta moc
Roadrunner

Post by Roadrunner »

te 15l gazu to po mieście czy na trasie??jaką masz generacje instalacji?
robciu70

Post by robciu70 »

Roadrunner, to jest po mieście bo mam do Wschowy 6km, a gaz mam zwykły, bo nie dało założyć sekwencji. Jedno mnie meczy, czy w tej safrance jest tempomat ? Są przyciski ale nie działają.
Last edited by robciu70 on 2009-04-26, 23:09, edited 1 time in total.
User avatar
Daroot
Forumowicz
Forumowicz
Posts: 5646
Joined: 2009-02-07, 19:57
Location: Iława / Olsztyn
Contact:

Post by Daroot »

robciu70 wrote:Roadrunner, to jest po miescie bo mam do wschowy 6km a gaz mam zwykly bo nie dalo zalozyc sekwencji jedno mie meczy czy w tej safrance jest tempomat sa przyciski ale nie dzialaja
a czemu nie dalo rady zalozyc sekwencji?

tempomat jest wlaczany przyciskiem przy skrzyni biegow, nastepnie trzeba ustawic (zadac) mu predkosc przyciskiem na kierownicy pierwszym od lewej strony poprzez przytrzymanie go... a automacie to juz wogole mozna jezdziec bez pedalu gazu :)
Last edited by Daroot on 2009-04-26, 12:39, edited 1 time in total.
Bywa że nie jestem szczery. Czasem zwyczajnie kłamię. Jestem próżny, pazerny, dbam tylko o swoje cztery litery. Bywam małostkowy, cyniczny i bezduszny - osądzam bez litości, bez serca i miłości
arek

Post by arek »

robciu70, pobierz sobie instrukcję KLIK :)
Jeżeli tempomat nie działa, to trzeba będzie poczekać, aż ktoś z nas rozwiąże ten problem ;), lub może pomocne będą wskazówki w TYM temacie ? :)
lukadziki

Post by lukadziki »

moja safi ma 3.0 24 zaworki i na gazie bo na tym wciaz sie przemieszczam pali okolo... 13 do 18/20 litrow w zaleznosci jak czesto trzymam pedał w podlodze :-) .Raz zdarzylo mi sie przy bardzo delikatnej jezdzie z zona i corka w miesice spalic 12 litrow gazu...uwazam ze nawet 20 litro w miesice nie nie wiele za takie osiagi komfort i wygode.W czwartek jedziemy na morze wiec przekonamy sie ile jestem w stanie minimalnie spalic gazu na trasie oscyluje w granicach 10 litrow.
Wczesniej posiadalem omege b kombi 94 2.5V6 w automacie i 98 3.0V6 rowiez w automacie.To byly dopiero żłopiące smoki w porównaniu do safranki.Safi daje wiecej komfortu i mniejsze spalanie.Mialem ja sprzedac ale w ostanich dwoch miesiacach przekonalismy sie do tego samochodu i zostawimy ja sobie.Szkoda tylko ze jest tak ciezko z czesciami i jest malo zamiennikow.Ogolnie Safrane wypada u mnie na 5 i spalanie jest bardzo zadowalajace......chce sie jezdzic dobrze trzeba sie liczyc z kosztami :)
igorjast

Post by igorjast »

Na silniku 3.0 V6 12V zrobiłem około 100tyś. km, a kupiłem ją jak miała 190tyś. W ciągu tych kilku lat wymieniłem przewody zapłonowe i zregenerowałem rolkę paska od wspomagania (40zł). To chyba niewiele? Spalanie w mieście 15 litrów benzyny, a lubię przycisnąć i zdjąć niektórym uśmiech z twarzy ;)
Kilka miechów temu kupiłem drugą, też 3.0 V6. :)
Last edited by igorjast on 2009-08-06, 02:17, edited 1 time in total.
Post Reply