Nowy nabytek

Czyli czym jeździmy oprócz Safrane

Moderators: SURU, Moderator

Post Reply
User avatar
michalkrk
Forumowicz
Forumowicz
Posts: 602
Joined: 2009-04-07, 18:55
Location: Kraków

Nowy nabytek

Post by michalkrk »

Renault Laguna w moich rękach od 6 miesięcy. Safranka oczywiście została i nigdy jej nie sprzedam bo uważam, że to najlepsze auto jakie miałem i jak na razie miał będę :) Pożegnałem się definitywnie z włoską motoryzacją na rzecz kolejnego francuza zwanego przez wielu "królową lawet" (co nie do końca jest prawdą bo stwierdzenie to tyczyło się modelu do 2004 roku a i tak jest mocno przerysowane). Od 6 miesięcy jeżdżę na własnych kołach i nikt mnie nie holuje ani nie pcha :) Szukałem kombi i doszedłem do wniosku, że w tych pieniądzach nie znajdę nic tak dobrze wyposażonego i wg mnie ładnego. A co tu dużo mówić ale po Safrance poniekąd zakochałem się w motoryzacji francuskiej niczym kiedyś w motoryzacji włoskiej przechodząc przez kolejne modele Lancii. Porównując Safrane z Laguną (porównanie niezbyt trafione bo to nie ta liga z korzyścią dla Safrane) brakuje mi komfortu jaki można odczuć jeżdżąc Safrane i ciszy jaka w niej panuje. W Lagunie niestety widać dość skutecznie działalność działu księgowego :) Pomimo 300 tyś km w Safrane nie słychać żadnych trzasków. Wszystko jest spasowane na wysokim poziomie czego Laguna niestety może pozazdrościć. Plastiki w Safrane sprawiają wrażenie mocniejszych i trwalszych. W środku wyraźnie da się odczuć różnicę w gabarytach tych dwóch modeli. W Lagunie czuję się dość ciasno zarówno z przodu jak i z tyłu. Brak opuszczanego lusterka przy cofaniu (dlaczego tak mało modeli samochodów to ma?), pamięć foteli tylko w wersji Initiale :/ To by było wg. mnie na tyle minusów :) a teraz plusy: przede wszystkim wyposażenie. Jest wszystko co można być chcieć:

fotochromy,
xenony,
2 strefowa klimatyzacja,
automatyczny obieg wewn.,
elektryczne fotele,
elektrycznie składane lusterka,
tempomat,
limiter prędkości,
hands free,
oświetlenie drogi do domu,
czujnik zmierzchu,
roletki w szybach w drzwiach tylnych,
czujnik deszczu - automatyczne wycieraczki,
przypisanie pamięci ( w tym przypadku) radia do karty,
otwierana tylna szyba w klapie w kombi,
automatyczne podnoszenie świateł w zależności od prędkości plus unoszenie świateł mijania przy włączeniu długich,
skrzynia 6 biegowa,
ESP,
automatyczny hamulec ręczny.

Co do mojego pojazdu jest to Renault Laguna II phII 2005 rok 2.0 16v turbo GT. Silnik doskonale znany z Megane RS. W Lagunie nieco słabszy i jego moc to 204 km. Turbina mitsubishi chłodzona cieczą. Wersja GT subtelnie różniąca się zderzakiem przednim, innym wzorem alufelg 17 cali, dodatkowo obniżeniem o -10mm w stosunku do standardu plus przyciemnione tylne szyby, inna kierownica oraz tapicerka skórzana czarno-czerwona (od 2006 roku cała czarna). I tyle różnic dla tej wersji. Jak kupiłem były założone sprężyny H&R -30mm (co 2 Laguna w DE jest tak obniżona). O ile w DE na pewno świetnie się to spisywało na krakowskich drogach po prostu szkoda mi było samochodu. Zmieniłem na zwykłe sprężyny Kayaba (takie idą w oryginale) i cieszę się komfortem. Dotychczas zmieniłem tylko hamulce przód, sprężyny oraz czujnik poziomowania xenonów tylny (zmora tego modelu). Autem jeździ mi się bardzo dobrze ale zawsze z miłą i olbrzymią chęcią wsiadam do Safrane :)

Na koniec trochę zdjęć. Po kliknięciu przekierowuje na fotosik i tam jest więcej zdjęć.

Image

Image

Image

Image
Last edited by michalkrk on 2014-03-01, 23:01, edited 4 times in total.
User avatar
patrys4891
Forumowicz
Forumowicz
Posts: 3559
Joined: 2012-05-07, 14:41
Location: Warszawa

Post by patrys4891 »

po lifcie dużo zmienili w lalce i pozbyli się większości usterek.
Gratuluję zakupu i bezawaryjnej jazdy :)
User avatar
SURU
Forumowicz
Forumowicz
Posts: 1854
Joined: 2012-10-11, 18:20
Location: Opole Lubelskie

Post by SURU »

Jak zwykle w Lagunach miejsca pod maską ,że ho ho ! :kwasny:
You Brought Two Too Many .
User avatar
lopez
Forumowicz
Forumowicz
Posts: 240
Joined: 2009-10-05, 21:02
Location: wielkopolska

Post by lopez »

Ładna sztuka :)
Kuzyn ma lalkę z 2003r 1,8 16V i co roku wymienia gumy w tylnym zawieszeniu, bo się rozwalają Źle je zamontowali i nie wytrzymują A tak, to nie narzeka
User avatar
michalkrk
Forumowicz
Forumowicz
Posts: 602
Joined: 2009-04-07, 18:55
Location: Kraków

Post by michalkrk »

No tuleje belki to niestety pięta Achillesa. Też mnie to czeka. Podstawa tutaj to tuleje oryginalne (Hutchinson) - szkoda bawić się w Sasic czy inne firmy oraz poprawny montaż tulei do belki co nie zawsze ma miejsce.
pasta

Post by pasta »

Śliczna. Lubie Lalki II. Królowa lawet to była phI z 1.9dCi.
Silnik ten był jednym z najlepszych (cichy,żwawy,mało pali) ale na początku produkcji ktoś "żydził" na wykonaniu przez co trzeba o tego diesla dbać dwa razy bardziej niż normalnie. A Twój motor to podobno jeden z najlepszych do tego autka.

Miliona bez awarii!
Cakes

Post by Cakes »

pasta wrote: Królowa lawet to była phI z 1.9dC
PH II 1.9 dCi była "królową lawet" w której jak dobrze pamiętam sypały się panewki.
User avatar
patrys4891
Forumowicz
Forumowicz
Posts: 3559
Joined: 2012-05-07, 14:41
Location: Warszawa

Post by patrys4891 »

Panewki to prawie we wszystkich dieslach się przekręcały. Natomiast zła opinia wzięła się z tego że jak sie zatkał odpływ wody, to woda się lała po kablach i kompie. Dlatego w phII jest zupełnie inna elektryka.
Post Reply