Opis

Z7X-722/723

Moderators: SURU, Moderator

Post Reply
troja26

Opis

Post by troja26 »

Ok więc ja coś dopiszę bo widzę brak opisu motorka ;)

Image
Dane techniczne:


oznaczenie silnika: Z7X typ pojazdu: B54J-B544, B54B*
poj. 2975 cm lub 2963*(instrukcja podaje iż silnik ten może pracować na benzynie posiadającej czteroetylek ołowiu)
liczba zaworów: 12
moc: 167ps
moment obrotowy (nm/obr.min): 235/3800 min
średnica cylindra x skok tłoka (mm): 93x73, 93x72,7
stopień sprężania: 9,6 : 1
wielopunktowy wtrysk paliwa
predkosc obrotowa biegu jalowego:
skrzynia manualna: 700+-50
automatyczna: 750 +-50
kolejność zapłonu: 1-6-3-5-2-4
poj. układu chłodzenia: 10 litrów
pojemność układu smarowania: 6.7 litra
regulacja zaworów hydrauliczna
rozrząd napędzany łańcuchem
zapłon: zintegrowany z blokiem elektronicznym wtrysku
skrzynie biegów: PK1(2x4 manualna), PK7(4x4 manualna), AD8(2x4 automatyczna)

to by było na tyle technicznie ;) teraz trochę z autopsji:

Silnik starej lecz dopracowanej konstrukcji PSA, wykorzystywany w samochodach takich jak: Peugeot 605 i Citroen XM również z głowicą 24(196ps) zaworową ponoć w safranie też w minimalnej serii(jak narazie to niepotwierdzony mit). Charakteryzuje się dużą kultura pracy i dużą żywotnością(przy odpowiednim serwisowaniu tzn. wymiany oleju, nie doprowadzenie do przegrzania silnika) przebiegi rzędu 500 tyś. km bez problemu. Motorek jest chyba najbardziej odpowiedni do tego samochodu, potrafi dość dynamicznie rozpędzać ciężkiego Safrane, przy jak na tą konstrukcję normalnym spalaniu. Wiem że wiele osób stwierdzi że jest paliwożerny ale V6 musi wypić, ale patrząc na dzisiejsze podobne silniki, który osiągnie taki przebieg?? ;). Producent zaleca olej półsyntetyczny 10w/40 i tego proponuje się trzymać z polecanych prze zemnie olejów to ELF lub MOBIL unikać CASTROLA(złe doświadczenia i nie tylko moje). Co do osiągów to 9,2s do setki (dane producenta) ale mnie się wydaje że lepiej(kiedyś ścigałem się z kumplem, on jechał Renault Megane Coupe 2.0 150ps i od 0-400m łeb w łeb :D ). Osiągnięcie prędkości 100km/h na drugim biegu nie stanowi problemu(skrzynia PK1), silnik ciągnie od samego dołu, lecz prawdziwa zabawa zaczyna sie powyżej 3600 obr/min. Prędkość jaką udało mi się osiągnąć to 240km/h(licznikowa). Co do spalania zależy od stylu jazdy, od 8,5l na trasie(max 110 km/h) do 20l(dynamiczna jazda max 240km/h). Podsumowując silnik naprawdę dobry, raczej nie dla osób szukających oszczędności(nie mówię o lpg mam swoje zdanie na ten temat) daje przyjemność z jazdy. A tak na marginesie to V6 ;)
Last edited by troja26 on 2010-05-22, 01:38, edited 2 times in total.
Felix

Post by Felix »

Zgadzam się z tobą troja,posiadam tą generacje i jeśli chodzi o zrywnośc i o prędkośc to ten motor jest bardzo dobry,gorzej ze spalaniem no ale to już inna sprawa,można założyc sekwencje:)


PS Mi udało się rozpędzic do 230km/h dziwne :D
artho
Forumowicz
Forumowicz
Posts: 774
Joined: 2012-02-02, 08:00
Location: Kraków

Post by artho »

Felix wrote:PS Mi udało się rozpędzic do 230km/h dziwne :D
Sporo zależy też od innych czynników - jakie opony, ile w bagażniku, czy jest gaz oraz czy to nie czasem II generacja, czy czasem "moje pociągnęło 240km/h" to nie z górki etc etc.. ;)

A! I właśnie - ja silnikiem jechałem raz i niestety krótko, natomiast w czasach kiedy miałem najmniejszy silnik z Safrany - 2.0 ph1 105KM. W V6 natychmiast słychać znacznie przyjemniejszą kulturę pracy i do tego ciągnie oczywiście lepiej.
Last edited by artho on 2014-04-30, 09:41, edited 1 time in total.
User avatar
Daroot
Forumowicz
Forumowicz
Posts: 5646
Joined: 2009-02-07, 19:57
Location: Iława / Olsztyn
Contact:

Post by Daroot »

Ja maxa miałem 235km/h ale myślę że to też może zależeć od samego licznika :D

Aha, miałem wtedy 17-ki opony więc może troja faktycznie na zwykłych 15-kach dociągnął do 240km/h.
Bywa że nie jestem szczery. Czasem zwyczajnie kłamię. Jestem próżny, pazerny, dbam tylko o swoje cztery litery. Bywam małostkowy, cyniczny i bezduszny - osądzam bez litości, bez serca i miłości
Felix

Post by Felix »

Nom ja mam 15-ki opony ale u mnie może dlatego ze ma gaz,jednakże gdy jechałem tak szybko jechałem na paliwie mi właśnie też tak szedł kolo 235km/h :)Daroot, chyba mamy braci pod względem silników xD
artho
Forumowicz
Forumowicz
Posts: 774
Joined: 2012-02-02, 08:00
Location: Kraków

Post by artho »

Tylko np. LPG generacji II pogorsza osiągi całego auta - nie tylko przy jeżdżeniu na LPG, także na Pb.
henry71

Post by henry71 »

no i zależy jaka przepaść oczywiścia :hyhy:
User avatar
patrys4891
Forumowicz
Forumowicz
Posts: 3559
Joined: 2012-05-07, 14:41
Location: Warszawa

Post by patrys4891 »

Felix wrote:Nom ja mam 15-ki opony
nie opony tylko pewnie felgi?
Nie liczy się rozmiar felg, tylko obwód opony i jej szerokość.
Felix

Post by Felix »

Opony letnie mam 205/60,a zimowe 195/65 :)
User avatar
Andrew
Forumowicz
Forumowicz
Posts: 99
Joined: 2009-07-12, 17:13
Location: Szczytno

Post by Andrew »

Czy ktoś ze znawców może coś napisać o silniku B 54 Z7XN 722 , szczególnie chodzi o popychacze hydrauliczne jeden klekocze i chciałem wymienić a tu zonk nigdzie nie ma .
Dziś będe w Olsztynie to zajade do aso może .
User avatar
seba
Forumowicz
Forumowicz
Posts: 840
Joined: 2009-02-22, 19:11
Location: Knurów

Post by seba »

Witam , tu masz na allegro 1 szt.
http://allegro.pl/popychacz-hydrauliczn ... 09332.html
ale ci się trafiło pozdrawiam staszek
AUTO ROKU PLAYBOYA 1993
User avatar
Andrew
Forumowicz
Forumowicz
Posts: 99
Joined: 2009-07-12, 17:13
Location: Szczytno

Post by Andrew »

Witam Staszku , nie jestem pewien czy to jest to bo mi chodzi o dzwigienke no chyba że to jest jej element .
Post Reply