Montaż turbo do phI 3.0 v6

Tematyka dowolna

Moderators: SURU, Moderator

Felix

Montaż turbo do phI 3.0 v6

Post by Felix »

Jak już napisałem na czacie chciałbym założyć turbo do mojego silnika,z tego co napisał Daroot to jest to mozliwe.
User avatar
RedHead
Forumowicz
Forumowicz
Posts: 1708
Joined: 2009-02-04, 01:08
Location: Weedon Bec
Contact:

Post by RedHead »

Oczywiście, że jest możliwe, wszystko zależy od tego jaki masz budżet.
Decentralizacja to przyszłość.
User avatar
Daroot
Forumowicz
Forumowicz
Posts: 5646
Joined: 2009-02-07, 19:57
Location: Iława / Olsztyn
Contact:

Post by Daroot »

Marcin chce powiedzieć że szybciej i taniej będzie kupić safrane biturbo :P
Bywa że nie jestem szczery. Czasem zwyczajnie kłamię. Jestem próżny, pazerny, dbam tylko o swoje cztery litery. Bywam małostkowy, cyniczny i bezduszny - osądzam bez litości, bez serca i miłości
Felix

Post by Felix »

A jakbym kupił silnik biturbo to włoże go w stare nadwozie na oryginalne mocowania,ja w to wątpię ale może jest to możliwe,napewno nie kupie kompletnej safrany przecie założenie turbo nie może być aż tak drogie jak zakup całkowitej szafki :D
User avatar
RedHead
Forumowicz
Forumowicz
Posts: 1708
Joined: 2009-02-04, 01:08
Location: Weedon Bec
Contact:

Post by RedHead »

silnik wchodzi plug&play ;) Trzeba nad skrzynią pomyśleć.
Decentralizacja to przyszłość.
User avatar
Daroot
Forumowicz
Forumowicz
Posts: 5646
Joined: 2009-02-07, 19:57
Location: Iława / Olsztyn
Contact:

Post by Daroot »

Co tam myśleć nad skrzynią, pasuje zwykła 3.0 tak samo. Silnik różni się tylko osprzętem.

Poza tym albo zakładasz dwie małe turbinki albo jedną dużą (tylko wtedy lag jest większy).
Ja poszedłbym w kompresor, napędzany paskiem, nie trzeba kombinować z wydechem ani intercoolerem. Zostaje kwestia podlania paliwa i wysterowania tego.

Nie wiem czy nie Godula gdzieś pisał, że do 0,5 bara wystarczy zastosować zawór zwrotny przed mapsensorem i do V6 to dwa dodatkowe wtryskiwacze benzyny na kolektor ssący - żeby prawidłowy AFR utrzymać. No i tyle ;) Odprężać motoru nie trzeba do soft. Ecu nie musi wiedzieć o ulepszeniach.

Sam coś kombinuję tyle że z silnikiem 24V, właśnie kompresor i do tego skrzynia 6-ka ale od peugeota 6-ka, bo jest znacznie mocniejsza. No i tam już można myśleć o 350+ na seryjnych gratach.
Bywa że nie jestem szczery. Czasem zwyczajnie kłamię. Jestem próżny, pazerny, dbam tylko o swoje cztery litery. Bywam małostkowy, cyniczny i bezduszny - osądzam bez litości, bez serca i miłości
User avatar
RedHead
Forumowicz
Forumowicz
Posts: 1708
Joined: 2009-02-04, 01:08
Location: Weedon Bec
Contact:

Post by RedHead »

Daroot wrote:i do V6 to dwa dodatkowe wtryskiwacze benzyny na kolektor ssący
z sześciu połączonych równolegle dodajemy kolejne 12?
Daroot wrote:Ecu nie musi wiedzieć o ulepszeniach.
ładnie to brzmi, ale jakoś nie widzę, żeby to działało w z7x.
Last edited by RedHead on 2014-05-17, 10:28, edited 1 time in total.
Decentralizacja to przyszłość.
User avatar
Daroot
Forumowicz
Forumowicz
Posts: 5646
Joined: 2009-02-07, 19:57
Location: Iława / Olsztyn
Contact:

Post by Daroot »

Nie, nie... dodajemy dwa wtryskiwacze za przepustnicą, kiedyś liczyłem dokładnie te przepływy - tak wychodzi. Czyli w silniku pracuje 8 sztuk wtryskiwaczy PB.
Bywa że nie jestem szczery. Czasem zwyczajnie kłamię. Jestem próżny, pazerny, dbam tylko o swoje cztery litery. Bywam małostkowy, cyniczny i bezduszny - osądzam bez litości, bez serca i miłości
Felix

Post by Felix »

Czyli jakbym kupił silnik biturbo to na oryginalne mocowania go położę i wszystko się zmieści ta,bo tylko o to mi chodzi ?
User avatar
patrys4891
Forumowicz
Forumowicz
Posts: 3559
Joined: 2012-05-07, 14:41
Location: Warszawa

Post by patrys4891 »

zmieści się.
Tylko weź pod uwagę że mogą sie pojawić problemy przy elektryce i elektronice. Tzn wszystkie wiązki itd.
Felix

Post by Felix »

No właśnie wiem dlatego na początku wyskoczyłem z turbo a nie z zakupem całego silnika bo to jest full roboty,przy moim dostępnym czasie to miesiąc :D
User avatar
RedHead
Forumowicz
Forumowicz
Posts: 1708
Joined: 2009-02-04, 01:08
Location: Weedon Bec
Contact:

Post by RedHead »

No dobrze, a teraz tak na serio - masz jakiś silnik na oku po normalnych pieniądzach czy tylko chcesz zdobyć wiedzę typu "co by było gdyby"? Od tego należałoby zacząć. O elektrykę bym się nie martwił. O ECU zdecydowanie tak. Jeżeli na tym etapie martwisz się o to czy "silnik się zmieści" to uważam, że jest to najmniejszy z tych wszystkich problemów z jakimi się spotkasz podczas tego projektu. Pozdrawiam.
Decentralizacja to przyszłość.
Felix

Post by Felix »

No panie nie wiem czy tak łatwo będzie znalezć silnik biturbo ten co ja mam teraz to jeszcze tak,a biturbo wątpię,zawsze są jakieś problemy :D
User avatar
Jacek957
Forumowicz
Forumowicz
Posts: 1652
Joined: 2010-05-27, 14:55
Location: Legnica

Post by Jacek957 »

Last edited by Jacek957 on 2014-05-18, 08:44, edited 1 time in total.
Felix

Post by Felix »

20-22 tys to już jest kupa szmalu :D
User avatar
Jacek957
Forumowicz
Forumowicz
Posts: 1652
Joined: 2010-05-27, 14:55
Location: Legnica

Post by Jacek957 »

A myślałeś że silnik od biti dostaniesz w prezencie? :P.Decydując się na taką modernizację musisz liczyć się z znaczącymi kosztami dlatego sądzę że jeśli jesteś zdecydowany "zaturbić"swoją szafkę to pomysł Darota jest najtańszy i stosunkowo najłatwiejszy w realizacji i co też ważne pewnie cię nie zryjnuje ;)
Felix

Post by Felix »

To,żebym dostał safrane cała z biturbo,ale żeby np.nadwozie się sypało albo coś,byle silnik był zdrowy ale pewnie na takie coś też nie mam co liczyć :/
User avatar
Jacek957
Forumowicz
Forumowicz
Posts: 1652
Joined: 2010-05-27, 14:55
Location: Legnica

Post by Jacek957 »

Trafne spostrzeżenie.To jednak klasyk i ma swoich fanów i swoją cenę.Tych aut się nie złomuje tylko reanimuje.Trafienie samego silnika z osprzętem i do tego sprawnego to jak ten pies co na obcej wsi za....ł :P
Felix

Post by Felix »

hahaha to mnie pocieszyłeś,to już chyba lepsza by była zmiana z tego na całkowity biturbo i w ogóle full wypas i wtedy można gadać o 20 tys xD Czego na pewno nie zrobię,bo nigdy mi się nie zwrócą te pieniądze co w niego włożyłem :D
Felix

Post by Felix »

Ale wracając do tematu,czyli da się zamontować turbo do mojego silnika,nie będę inwestował w inną safi jak ja tylko chciałem się dowiedzieć czy to jest wykonalne,a my tu już się zagalopowaliśmy z tymi silnikami :D
Post Reply