Montaż turbo do phI 3.0 v6
Montaż turbo do phI 3.0 v6
Jak już napisałem na czacie chciałbym założyć turbo do mojego silnika,z tego co napisał Daroot to jest to mozliwe.
Co tam myśleć nad skrzynią, pasuje zwykła 3.0 tak samo. Silnik różni się tylko osprzętem.
Poza tym albo zakładasz dwie małe turbinki albo jedną dużą (tylko wtedy lag jest większy).
Ja poszedłbym w kompresor, napędzany paskiem, nie trzeba kombinować z wydechem ani intercoolerem. Zostaje kwestia podlania paliwa i wysterowania tego.
Nie wiem czy nie Godula gdzieś pisał, że do 0,5 bara wystarczy zastosować zawór zwrotny przed mapsensorem i do V6 to dwa dodatkowe wtryskiwacze benzyny na kolektor ssący - żeby prawidłowy AFR utrzymać. No i tyle
Odprężać motoru nie trzeba do soft. Ecu nie musi wiedzieć o ulepszeniach.
Sam coś kombinuję tyle że z silnikiem 24V, właśnie kompresor i do tego skrzynia 6-ka ale od peugeota 6-ka, bo jest znacznie mocniejsza. No i tam już można myśleć o 350+ na seryjnych gratach.
Poza tym albo zakładasz dwie małe turbinki albo jedną dużą (tylko wtedy lag jest większy).
Ja poszedłbym w kompresor, napędzany paskiem, nie trzeba kombinować z wydechem ani intercoolerem. Zostaje kwestia podlania paliwa i wysterowania tego.
Nie wiem czy nie Godula gdzieś pisał, że do 0,5 bara wystarczy zastosować zawór zwrotny przed mapsensorem i do V6 to dwa dodatkowe wtryskiwacze benzyny na kolektor ssący - żeby prawidłowy AFR utrzymać. No i tyle

Sam coś kombinuję tyle że z silnikiem 24V, właśnie kompresor i do tego skrzynia 6-ka ale od peugeota 6-ka, bo jest znacznie mocniejsza. No i tam już można myśleć o 350+ na seryjnych gratach.
Bywa że nie jestem szczery. Czasem zwyczajnie kłamię. Jestem próżny, pazerny, dbam tylko o swoje cztery litery. Bywam małostkowy, cyniczny i bezduszny - osądzam bez litości, bez serca i miłości
z sześciu połączonych równolegle dodajemy kolejne 12?Daroot wrote:i do V6 to dwa dodatkowe wtryskiwacze benzyny na kolektor ssący
ładnie to brzmi, ale jakoś nie widzę, żeby to działało w z7x.Daroot wrote:Ecu nie musi wiedzieć o ulepszeniach.
Last edited by RedHead on 2014-05-17, 10:28, edited 1 time in total.
Decentralizacja to przyszłość.
Nie, nie... dodajemy dwa wtryskiwacze za przepustnicą, kiedyś liczyłem dokładnie te przepływy - tak wychodzi. Czyli w silniku pracuje 8 sztuk wtryskiwaczy PB.
Bywa że nie jestem szczery. Czasem zwyczajnie kłamię. Jestem próżny, pazerny, dbam tylko o swoje cztery litery. Bywam małostkowy, cyniczny i bezduszny - osądzam bez litości, bez serca i miłości
- patrys4891
- Forumowicz
- Posts: 3559
- Joined: 2012-05-07, 14:41
- Location: Warszawa
No dobrze, a teraz tak na serio - masz jakiś silnik na oku po normalnych pieniądzach czy tylko chcesz zdobyć wiedzę typu "co by było gdyby"? Od tego należałoby zacząć. O elektrykę bym się nie martwił. O ECU zdecydowanie tak. Jeżeli na tym etapie martwisz się o to czy "silnik się zmieści" to uważam, że jest to najmniejszy z tych wszystkich problemów z jakimi się spotkasz podczas tego projektu. Pozdrawiam.
Decentralizacja to przyszłość.
To będzie bardzo trudne,zdecydowanie łatwiej kupić całe auto
http://www.mobile.de/pl/marka/renault/m ... 37469.html
http://www.mobile.de/pl/marka/renault/m ... 72229.html
http://www.mobile.de/pl/marka/renault/m ... 37469.html
http://www.mobile.de/pl/marka/renault/m ... 72229.html
Last edited by Jacek957 on 2014-05-18, 08:44, edited 1 time in total.
A myślałeś że silnik od biti dostaniesz w prezencie?
.Decydując się na taką modernizację musisz liczyć się z znaczącymi kosztami dlatego sądzę że jeśli jesteś zdecydowany "zaturbić"swoją szafkę to pomysł Darota jest najtańszy i stosunkowo najłatwiejszy w realizacji i co też ważne pewnie cię nie zryjnuje 

