Eksploatacja Safrane 3.0
Jak możesz, to uzasadnij dlaczego ma omijać ten silnik z daleka?arktos80 wrote:jeżeli chodzi o sam wóz to lalka
jeżeli jesteś zamożnym człowiekiem to wóz dla ciebie jeżeli nie to omijaj ten silnik z daleka
Miałem w rodzinie XMa z tym silnikiem - nigdy nie słyszałem złego słowa na temat silnika. Jeździłem osobiście, ładnie chodzi, mało pali. Na forum cytrynki też nikt nie narzekał na te silniki.
Jedyne czego można się obawiać, to ASB - podobno filtr trzeba zmieniać co 60 tys km, a żeby go wymienić trzeba skrzynie rozbierać, więc koszty użytkowania są kosmiczne.
Są użytkownicy posiadający taki komplet, to możesz popytać na pw o szczegóły.
nie wiem czemu piszesz takie rzeczy? Ja mam 3.0 V6 i ten silnik jest naprawde bardzo fajny. mam gaz II generacji i chodzi znakomicie.. jazda, wyprzedzanie to bajka... moc swoje robi, spalanie akceptowalne ( max15 litrow) wiec nie widze powodow zeby omijac ten silnik.. to juz moja trzecie auto z silnikiem 3.0 V6 i nastepne beda podobnym wyboremarktos80 wrote:jeżeli chodzi o sam wóz to lalka
jeżeli jesteś zamożnym człowiekiem to wóz dla ciebie jeżeli nie to omijaj ten silnik z daleka


kolego Rufus kolega sprawdzi ile kosztuje np rozrząd kopułka aparatu zapłonowego przewody rolki pasków klinowych i wiele innych zeczy . Spalanie tego silnika to do oszczednych tez nie nalezy .A jezeli chodzi o aspekt awaryjnosci i kultury pracy to złego słowa nie powiedziałem.Tak ze kolega PInkin sam podejmie decyzje czy go na ten wóz tak na prawde stać.
[ Dodano: 2009-04-23, 18:55 ]
kolego Korzik82 twierdzisz ze max 15 litrów Ci pali w automacie jezeli tak to czesc
a po drugie masz silnik z 12 zaworami a nie 24 tak wiec co mozesz powiedziec na temat auta o którym jest mowa
[ Dodano: 2009-04-23, 18:55 ]
kolego Korzik82 twierdzisz ze max 15 litrów Ci pali w automacie jezeli tak to czesc
a po drugie masz silnik z 12 zaworami a nie 24 tak wiec co mozesz powiedziec na temat auta o którym jest mowa
Wszystko kosztuje... a jak ktos kupuje auto z silnikiem 3 litrowym to musi się liczyć z kosztami takie jak- naprawy, bieżąca eksploatacja, ubezpieczenie itd... i spalanie 15 litrów to nie bajka... miałem wczesniej Scorpio 2.9 24V cosworth, Hyundaia Sonata 3.0 , Rovera 2.7 V6 24V itp więc mogę cos powiedziec o kosztach,utrzymaniu, spalaniu itp rzeczach.a spalanie kształtowało się na podobnym poziomie. Pewnie ze mozna i 20 spalic... Jak się postarasz to i jakims golfikiem 1.6 tyle uzyskasz
średnie wskazania z komutera 13,6 lita..wiadomo ze trzeba troszkę dodac więc wychodzi tak jak napisałem... zawsze tankuje do pełna i na jednej stacji więc wiem ile przejeżdzam i ile tankuje kolego
Ostatnio po zatonkowaniu do pełna i zrobieniu 106km(wycieczka na basen i z powrotem) ( tylko że trasa cały czas i prędkosc ok.110 srednia) weszło 12 z groszami..więcej nie trzeba pisać..pozdrawiam 



Dziękuję za uzasadnienie Twojej krótkiej wypowiedzi.arktos80 wrote:kolego Rufus kolega sprawdzi ile kosztuje np rozrząd kopułka aparatu zapłonowego przewody rolki pasków klinowych i wiele innych zeczy . Spalanie tego silnika to do oszczednych tez nie nalezy
Nie mogę się z Tobą nie zgodzić w temacie kosztów części, bo tak jak pisałem - nie byłem właścicielem i nic nie wymieniałem, ale trochę nim pojeździłem.
Co do spalania będę jednak uparty - XM po mieście (Kielce) palił ok 13 litrów, za to w trasie (jechałem nim nad morze) spalił średnio ok 8 litrów, co przy mocy prawie 200KM i pojemności 3 litrów uważam za niewielką ilość, bo niewiele mniej pali 90 konny Escort 1.6 mojego ojca.
Trzeba czytac uwaznie
na trasie spala mi 12 litrow, a tankuje na tej samej stacji i autem dojezdzam codziennie do pracy ok 50 km wiec wiem co mowie. miasto do 15 litrow choc komputer pokazuje troszke mniej. Ale wiadomo ze te wartosci to jazda normalna , bez szalenstw
i jak ktos ma dobrze wyregulowany gazik to spalanie powinno wygladac wlasnie na takim poziomie.


a czemu nie dalo rady zalozyc sekwencji?robciu70 wrote:Roadrunner, to jest po miescie bo mam do wschowy 6km a gaz mam zwykly bo nie dalo zalozyc sekwencji jedno mie meczy czy w tej safrance jest tempomat sa przyciski ale nie dzialaja
tempomat jest wlaczany przyciskiem przy skrzyni biegow, nastepnie trzeba ustawic (zadac) mu predkosc przyciskiem na kierownicy pierwszym od lewej strony poprzez przytrzymanie go... a automacie to juz wogole mozna jezdziec bez pedalu gazu

Last edited by Daroot on 2009-04-26, 12:39, edited 1 time in total.
Bywa że nie jestem szczery. Czasem zwyczajnie kłamię. Jestem próżny, pazerny, dbam tylko o swoje cztery litery. Bywam małostkowy, cyniczny i bezduszny - osądzam bez litości, bez serca i miłości
moja safi ma 3.0 24 zaworki i na gazie bo na tym wciaz sie przemieszczam pali okolo... 13 do 18/20 litrow w zaleznosci jak czesto trzymam pedał w podlodze :-) .Raz zdarzylo mi sie przy bardzo delikatnej jezdzie z zona i corka w miesice spalic 12 litrow gazu...uwazam ze nawet 20 litro w miesice nie nie wiele za takie osiagi komfort i wygode.W czwartek jedziemy na morze wiec przekonamy sie ile jestem w stanie minimalnie spalic gazu na trasie oscyluje w granicach 10 litrow.
Wczesniej posiadalem omege b kombi 94 2.5V6 w automacie i 98 3.0V6 rowiez w automacie.To byly dopiero żłopiące smoki w porównaniu do safranki.Safi daje wiecej komfortu i mniejsze spalanie.Mialem ja sprzedac ale w ostanich dwoch miesiacach przekonalismy sie do tego samochodu i zostawimy ja sobie.Szkoda tylko ze jest tak ciezko z czesciami i jest malo zamiennikow.Ogolnie Safrane wypada u mnie na 5 i spalanie jest bardzo zadowalajace......chce sie jezdzic dobrze trzeba sie liczyc z kosztami
Wczesniej posiadalem omege b kombi 94 2.5V6 w automacie i 98 3.0V6 rowiez w automacie.To byly dopiero żłopiące smoki w porównaniu do safranki.Safi daje wiecej komfortu i mniejsze spalanie.Mialem ja sprzedac ale w ostanich dwoch miesiacach przekonalismy sie do tego samochodu i zostawimy ja sobie.Szkoda tylko ze jest tak ciezko z czesciami i jest malo zamiennikow.Ogolnie Safrane wypada u mnie na 5 i spalanie jest bardzo zadowalajace......chce sie jezdzic dobrze trzeba sie liczyc z kosztami

Na silniku 3.0 V6 12V zrobiłem około 100tyś. km, a kupiłem ją jak miała 190tyś. W ciągu tych kilku lat wymieniłem przewody zapłonowe i zregenerowałem rolkę paska od wspomagania (40zł). To chyba niewiele? Spalanie w mieście 15 litrów benzyny, a lubię przycisnąć i zdjąć niektórym uśmiech z twarzy
Kilka miechów temu kupiłem drugą, też 3.0 V6.

Kilka miechów temu kupiłem drugą, też 3.0 V6.

Last edited by igorjast on 2009-08-06, 02:17, edited 1 time in total.