PH1 3,0 V6 nie odpala
PH1 3,0 V6 nie odpala
Witam , po wielu dociekaniach i próbach udało się ją odpalić ? a co zrobiłem
Po sprawdzeniu na kompie stwierdziłem że czujnik temperatury do ECU pokazuje 116 *C co przy temperaturze otoczenia 23 *C jest wartością za wysoką więc go wymieniłem i unieruchomiona od dłuższego czasu V6 odpaliła od strzału
i rogal był na całej gębie
a co się nakombinowałem świece , kable , kopułka a tu taka pierdółka
Konkluzja jest taka by w V6 jak nie pali w pierwszej kolejności sprawdzać ten czujnik oznaczony na schemacie nr 244 i podpięty do ECU na pinie 15 i 44
pozdrawiam staszek
Po sprawdzeniu na kompie stwierdziłem że czujnik temperatury do ECU pokazuje 116 *C co przy temperaturze otoczenia 23 *C jest wartością za wysoką więc go wymieniłem i unieruchomiona od dłuższego czasu V6 odpaliła od strzału
i rogal był na całej gębie
a co się nakombinowałem świece , kable , kopułka a tu taka pierdółka
Konkluzja jest taka by w V6 jak nie pali w pierwszej kolejności sprawdzać ten czujnik oznaczony na schemacie nr 244 i podpięty do ECU na pinie 15 i 44
pozdrawiam staszek
AUTO ROKU PLAYBOYA 1993
Bez clipa byś do tego nie doszedł
Gratulacje!
Oczywiście ECU widział że silnik w pełni rozgrzany, zubażał mieszankę która nie wystarczyła do uruchomienia silnika.

Gratulacje!
Oczywiście ECU widział że silnik w pełni rozgrzany, zubażał mieszankę która nie wystarczyła do uruchomienia silnika.
Bywa że nie jestem szczery. Czasem zwyczajnie kłamię. Jestem próżny, pazerny, dbam tylko o swoje cztery litery. Bywam małostkowy, cyniczny i bezduszny - osądzam bez litości, bez serca i miłości
Witam , po oględzinach okazało się że stalowa osłona czujnika zanurzona w płynie chłodzącym przerdzewiała i płyn dostał się do środka przez otwór mały jak od szpilki i powodował zakłócenia jego oporności a tym samym zafałszowanie temperatury pozdrawiam staszek
PS. czujnik znajduję się na kolektorze pompy płynu chłodzącego , pierwszy od obudowy termostatu jasnobrązowa wtyczka
PS. czujnik znajduję się na kolektorze pompy płynu chłodzącego , pierwszy od obudowy termostatu jasnobrązowa wtyczka
Last edited by seba on 2014-09-09, 22:15, edited 1 time in total.
AUTO ROKU PLAYBOYA 1993
Podepnę się z podobnym problemem, a więc:
Safrana 3.0 z 93roku kolegi,nie chce zapalić. Wszystko było ok do wczoraj, dziś rano nie odpaliła.
Iskra jest, paliwo dochodzi.
Podczas kręcenia rozrusznikiem czuć bęzynę z wydechu. W końcu odpaliliśmy sposobem bez dotykania pedału gazu przez 5 sekund kręcenia rozrusznikiem,załapują chyba 2 cylindry i w tym momencie należy wcisnąc gaz do oporu. Silnik zaczyna łapać kolejne cylindry, puszczam rozrusznik i zaczyna wchodzić na obroty,kupa dymu i zapach niedopalonego paliwa. Po chwili pracuje już normalnie jak by nigdy nic:-) Wieczorem gdy ostygł znów nie odpala....
Co może być? Czyjnik temperatury? Czy coś innego padło?
Jutro postaram się sprawdzić ten czujnik, moze to jest przyczyna.
Safrana 3.0 z 93roku kolegi,nie chce zapalić. Wszystko było ok do wczoraj, dziś rano nie odpaliła.
Iskra jest, paliwo dochodzi.
Podczas kręcenia rozrusznikiem czuć bęzynę z wydechu. W końcu odpaliliśmy sposobem bez dotykania pedału gazu przez 5 sekund kręcenia rozrusznikiem,załapują chyba 2 cylindry i w tym momencie należy wcisnąc gaz do oporu. Silnik zaczyna łapać kolejne cylindry, puszczam rozrusznik i zaczyna wchodzić na obroty,kupa dymu i zapach niedopalonego paliwa. Po chwili pracuje już normalnie jak by nigdy nic:-) Wieczorem gdy ostygł znów nie odpala....
Co może być? Czyjnik temperatury? Czy coś innego padło?
Jutro postaram się sprawdzić ten czujnik, moze to jest przyczyna.
Last edited by skaromek on 2014-10-21, 14:55, edited 1 time in total.
Jutro sprawdzę mam nadzieję że to tylko to będzie. Wartości rezystancji czujnika z manuala wychodzą dla 20 stopni w okolicach 3-4 kiloomów a dla rozgrzanego silnika od 300 do 210 omów.
Darot, a czujnik powietrza w kolektorze też może mieć taki duży wpływ na odplanie zimnego silnika? Brać go pod uwagę ?
Darot, a czujnik powietrza w kolektorze też może mieć taki duży wpływ na odplanie zimnego silnika? Brać go pod uwagę ?
Last edited by skaromek on 2014-10-21, 15:23, edited 1 time in total.
Iskra jest na głównym przewodzie WN od cewki, tyle na szybko zdiagnozowałem. Może gdzieś ginie w kopułce, bo poranki już mgliste i wilgotne... Ważne że w końcu odpalił, ale po kilku godzinach znów to samo. Chyba to jednak będzie ten czujnik 

Last edited by skaromek on 2014-10-21, 15:36, edited 1 time in total.
Czujnik ten z prostokątną kostką ma 5 kiloomów przy 10 stopniach tyle zdążyłem dziś sprawdzić. Nie wiem czy spada jego rezystancja w trakcie nagrzewania, gdyż nie udało się mi zapalić silnika. Na tym kolektorze są jeszcze 2 inne czujniki, które wogóle nie mają zadnej rezystancji są tak samo z dwoma pinami lecz kostki są zaokrąglone.jedna jest czarna a druga brązowa. Przypuszczam że jeden od wskaznika na desce a drugi od kontrolki czerwonej z temperaturą. Jakie powinny być na nich rezystancje?

Pozostałe czujniki o których mówisz nie będą miały wpływu na uruchomienie silnika.
Last edited by Daroot on 2014-10-22, 18:05, edited 1 time in total.
Bywa że nie jestem szczery. Czasem zwyczajnie kłamię. Jestem próżny, pazerny, dbam tylko o swoje cztery litery. Bywam małostkowy, cyniczny i bezduszny - osądzam bez litości, bez serca i miłości
Spróbuję jutro podpiąć zamiast tego czujnika zwykły rezystor o wartości 2,7kilooma zobaczymy czy odpali. Chociaż zmierzona dziś wartość 5 kiloomów wydaje się być w normie.Jeśli nie, to będę rozbierał dalej ten silnik o ile pogoda pozwoli, bo safranka niestety nie ma garażu.
Last edited by skaromek on 2014-10-22, 19:02, edited 1 time in total.
Cześć kolego.
Od kliku dni czytam Twój wątek Bo mam taką sama safranke i taki sam problem. Wymieniłem ten czujnik ecu o którym mowa i dalej nie chciała zapalić. Wczesniej jak odpalała to nie na wszystkie gary a jak mocno się gaz przydusiło to wchodziła na obroty około 4000 a jak noga z gazu to gasła. spędziłem dwa dni w garażu z miernikiem i doszedłem do wniosku że cewka winna tych wszystkich kłopotów. Dziś zamontowałem nową cewkę i po problemie. Auto pali jeździ , nic nie strzela, równo pracuje. Może przyda Ci się ta podpowiedz. Koszt nie duży (120 zł) ale jak radocha że auto naprawione.
Pozdrawiam
Od kliku dni czytam Twój wątek Bo mam taką sama safranke i taki sam problem. Wymieniłem ten czujnik ecu o którym mowa i dalej nie chciała zapalić. Wczesniej jak odpalała to nie na wszystkie gary a jak mocno się gaz przydusiło to wchodziła na obroty około 4000 a jak noga z gazu to gasła. spędziłem dwa dni w garażu z miernikiem i doszedłem do wniosku że cewka winna tych wszystkich kłopotów. Dziś zamontowałem nową cewkę i po problemie. Auto pali jeździ , nic nie strzela, równo pracuje. Może przyda Ci się ta podpowiedz. Koszt nie duży (120 zł) ale jak radocha że auto naprawione.

Szukaj od 3.0 - chociaż są duże szanse że inne też będą pasować, ale trzeba by patrzeć po rezystancjach.
W intercarsie bez problemu dostaniesz dedykowany.
W intercarsie bez problemu dostaniesz dedykowany.
Bywa że nie jestem szczery. Czasem zwyczajnie kłamię. Jestem próżny, pazerny, dbam tylko o swoje cztery litery. Bywam małostkowy, cyniczny i bezduszny - osądzam bez litości, bez serca i miłości