Problem z odpalaniem PH2

Sprawy związane z elektryką, schematy itp.

Moderators: SURU, Moderator

User avatar
Atropos
Forumowicz
Forumowicz
Posts: 1501
Joined: 2013-09-15, 11:39
Location: Ustroń

Problem z odpalaniem PH2

Post by Atropos »

Odkąd posiadam auto, a minął już rok mam pewien problem z odpalaniem. Zazwyczaj auto przy pierwszym kręceniu nie odpala, a przy drugim od strzału. Clip nic nie pokazuje, rozrusznik jest dobry, akumulator jest dobry, zaworek na listwie jest ok. Dodatkowo przy pierwszym kręceniu silnik dziwnie brzmi - tak jakby coś dławiło zapłon.

Dwa tygodnie temu miałem dziwną sytuację: podjechałem do sklepu, zrobiłem zakupy, wracam, wkładam klucz, zapłon, kręcę i nic. Wszystkie kontrolki się włączają, włącza się nawiew i radio, ale nic więcej, rozrusznik martwy. Wyszedłem z auta, zamknąłem, otworzyłem, dalej nic. Odbezpieczyłem regulację kierownicy i poruszałem na całej długości - zapaliło od strzału. Sprawa się nie powtórzyła.

Dziś w służbowym samochodzie podczas odpalania rozleciał mi się kluczyk - auto nie odpaliło (immobilizer) i wydawało dokładnie takie same dźwięki jak Renata! Jutro wymienię baterię w pilocie - na co patrzeć dalej? Stacyjka? Immobilizer? Jak sprawdzić ten ostatni?
User avatar
patrys4891
Forumowicz
Forumowicz
Posts: 3559
Joined: 2012-05-07, 14:41
Location: Warszawa

Post by patrys4891 »

gdyby do był immobiliser, to by coś migało na desce.
Chyba że immo łapie kluczyk, ale nie odbezpiecza. Zacięty przekaźnik czy co? (gdybam)
User avatar
Daroot
Forumowicz
Forumowicz
Posts: 5646
Joined: 2009-02-07, 19:57
Location: Iława / Olsztyn
Contact:

Post by Daroot »

Stacyjka, albo złącza pod kierownicą - piszesz że poruszałeś i zadziałało.
Bywa że nie jestem szczery. Czasem zwyczajnie kłamię. Jestem próżny, pazerny, dbam tylko o swoje cztery litery. Bywam małostkowy, cyniczny i bezduszny - osądzam bez litości, bez serca i miłości
User avatar
SURU
Forumowicz
Forumowicz
Posts: 1854
Joined: 2012-10-11, 18:20
Location: Opole Lubelskie

Post by SURU »

Może pętla wyskakuje ?
You Brought Two Too Many .
User avatar
Atropos
Forumowicz
Forumowicz
Posts: 1501
Joined: 2013-09-15, 11:39
Location: Ustroń

Post by Atropos »

Pętla? Który przekaźnik odpowiada za immobilizer?
User avatar
Daroot
Forumowicz
Forumowicz
Posts: 5646
Joined: 2009-02-07, 19:57
Location: Iława / Olsztyn
Contact:

Post by Daroot »

Immo nie jest na przekaźniku, to tylko sygnał. W stacyjce jest pętla (okrągły plastik na który nawinięty jest drut - nałożona na kominek stacyjki) odczytuje sygnał z pestki która jest w kluczyku. Ten sygnał zasuwa sobie do pudełka za poduszką pasażera, puszka odpowiedzialna również za ściemnnianie oświetlenia w kabinie - tam jest zmieniany na sygnał czytelny dla ecu i do niego zasuwa. Jeden pin odpowiada za immo - jeśli przychodzi - ecu wydaje zgodę na uruchomienie (daje iskrę albo podaje paliwo - tego nie wiem).
Bywa że nie jestem szczery. Czasem zwyczajnie kłamię. Jestem próżny, pazerny, dbam tylko o swoje cztery litery. Bywam małostkowy, cyniczny i bezduszny - osądzam bez litości, bez serca i miłości
User avatar
Atropos
Forumowicz
Forumowicz
Posts: 1501
Joined: 2013-09-15, 11:39
Location: Ustroń

Post by Atropos »

Dzięki Daroot! Teraz mi się jeszcze przypomniało, że kilka razy oświetlenie kabiny szybko zgasło po otwarciu drzwi. Rozumiem, że trzeba ściągnąć osłonę kolumny kierowniczej, żeby sprawdzić stacyjkę, a żeby się dostać do puszki trzeba ściągnąć poduszkę pasażera?
User avatar
SURU
Forumowicz
Forumowicz
Posts: 1854
Joined: 2012-10-11, 18:20
Location: Opole Lubelskie

Post by SURU »

Tylko z pętlą uważaj jak z jajkiem . Może ktoś rozbierał już osłony by wymienić kierę lub manetki zruszył pętlę i za nic nie odpalisz . Sygnał zamieniany jest na iskrę .
You Brought Two Too Many .
User avatar
Atropos
Forumowicz
Forumowicz
Posts: 1501
Joined: 2013-09-15, 11:39
Location: Ustroń

Post by Atropos »

Tak więc wczoraj przez przypadek odkryłem dlaczego moja renata miewa problemy z odpaleniem przy pierwszym kręceniu po nocy. Byłem wczoraj na nabiciu klimatyzacji i tak sobie na spokojnie oglądam silnik i patrzę, że podstawa akumulatora sporo wystaje poza akumulator. Patrzę na to i myślę sobie "skoro jest za mały, to pewnie parametry ma nieodpowiednie" Dodam, że akumulator był sprawdzany przez 3 elektryków i owszem jest dobry (sprawny), ale... ma 55 aH i prąd rozruchowy 460 :wstyd: Dialogys pokazuje, że dla 2.9 V6 powinno być 65 AH i prąd 720 A... Jestem pewien, że to jest przyczyna dziwnego odpalania i dziwnych zachowań auta świeżo po odpaleniu go.
User avatar
patrys4891
Forumowicz
Forumowicz
Posts: 3559
Joined: 2012-05-07, 14:41
Location: Warszawa

Post by patrys4891 »

Atropos wrote: Dodam, że akumulator był sprawdzany przez 3 elektryków
To by potwierdzało moją osobistą opinię o tych wszystkich "specjalistach".
Jak sam nie zrobisz to nigdy nie wiesz czy jest dobrze.
User avatar
patrys4891
Forumowicz
Forumowicz
Posts: 3559
Joined: 2012-05-07, 14:41
Location: Warszawa

Post by patrys4891 »

już kiedyś na ten temat rozmawialiśmy i tłumaczyłem ci o co mi chodzi.
Powtórzę że jak dla mnie jesteś wyjątkiem, który potwierdza regułę. Mało jest mechaników robiących rzetelnie, a za takiego cię uważam.
Niestety większość mechaników robi byle jak, albo wręcz źle, co potwierdza historia Atroposa
Last edited by patrys4891 on 2018-10-22, 19:47, edited 1 time in total.
User avatar
Atropos
Forumowicz
Forumowicz
Posts: 1501
Joined: 2013-09-15, 11:39
Location: Ustroń

Post by Atropos »

Jak sam nie zrobisz to nigdy nie wiesz czy jest dobrze.
Bardzo zdradliwa teoria, która ekstremalnie prowadzi do tego, że robisz wszystko sam - od wyważania kół po lakiernictwo. Jako, że nie jestem mechanikiem i mam co robić w życiu, to staram się kontrolować prace mechaników i w przeciągu 1,5 roku to pierwsza taka wpadka, czyli nie jest źle.
User avatar
Atropos
Forumowicz
Forumowicz
Posts: 1501
Joined: 2013-09-15, 11:39
Location: Ustroń

Post by Atropos »

Po wymianie aku rozrusznik brzmi zupełnie inaczej, ale dalej nie zawsze pali na dotyk po kilkugodzinnym postoju. Jako, że chciałbym wreszcie rozwiązać ten dziwny temat, to proszę o podpowiedzi na co patrzeć na CLIPie.
User avatar
lesiu11
Forumowicz
Forumowicz
Posts: 465
Joined: 2012-01-24, 23:18
Location: Legnica

Post by lesiu11 »

może zwyczajnie nie łączy Ci czujnik wstrząsowy. Spróbuj go zewrzeć na stałe.
User avatar
Atropos
Forumowicz
Forumowicz
Posts: 1501
Joined: 2013-09-15, 11:39
Location: Ustroń

Post by Atropos »

I za każdym razem nie łączy tylko przy pierwszym kręceniu?
User avatar
lesiu11
Forumowicz
Forumowicz
Posts: 465
Joined: 2012-01-24, 23:18
Location: Legnica

Post by lesiu11 »

Atropos, a jesteś pewien, że jest ok?

Podrzucam tylko pomysł, zrobisz co uważasz
User avatar
Atropos
Forumowicz
Forumowicz
Posts: 1501
Joined: 2013-09-15, 11:39
Location: Ustroń

Post by Atropos »

lesiu11, nie jestem. Podjadę w maju do Staszka na Clip, a potem oddam auto do elektryka. Muszę rozwiązać ten temat.
User avatar
Atropos
Forumowicz
Forumowicz
Posts: 1501
Joined: 2013-09-15, 11:39
Location: Ustroń

Post by Atropos »

Na Clipie nic nie wyszło. Standardowy błąd od wtrysków, stary błąd ze skrzyni i błąd od czujnika pedału hamulca. Ten ostatni będę sprawdzać, ale wątpię, żeby miał związek z odpalaniem.

Zauważyłem ostatnio taką prawidłowość - problem z odpaleniem i z nierówną pracą silnika pojawia się po postoju ok. 4 - 9h. Po krótszym lub dłuższym odpala od strzału i pracuje zawsze równo. Może jakiś temat z podciśnieniami? Odma?
User avatar
SURU
Forumowicz
Forumowicz
Posts: 1854
Joined: 2012-10-11, 18:20
Location: Opole Lubelskie

Post by SURU »

Nie wiem czy ktoś już to napisał ale chyba nie . Sprawdź czujnik temp . może uszkodzony . Widzi ,że ciepły i daję zbyt ubogą mieszankę . Wtedy nie odpali.
You Brought Two Too Many .
Post Reply