Witam. Ile może kosztować lakierowanie całej Safrane? Planuję na wiosnę, bo klar złazi z prawie każdego elementu, a w Wigilię rano jak podjechałem na myjnię bezdotykową, to klar złaził 30-to centymetrowymi kawałami z prawego boku. Od tylnego błotnika, przez drzwi jedne i drugie, na błotniku przednim kończąc.
I pytanie numer dwa: Przy lakierowaniu całego auta zaleca się pozostanie przy fabrycznym kolorze, czy można wybrać dowolny?
Lakierowanie całej Safrane.
- patrys4891
- Forumowicz
- Posts: 3559
- Joined: 2012-05-07, 14:41
- Location: Warszawa
Możesz zmienić kolor z zewnątrz a w szczelinach zostawić stary. W zależności od kolorów będzie to różnie wyglądało.
Żeby pomalować porządnie całość ze wszystkimi widocznymi szczelinami, to myślę że cena spokojnie podskoczy o 500zł przynajmniej.
poza tym rozbieraniem to przy zmienia koloru nie ma większych problemów.
Jak Ci schodzi bezbarwny, to weź pod uwagę że oprócz samego malowania, lakiernik będzie musiał wyrównać powierzchnię między miejscami gdzie jest bezbarwny a tymi co już odskoczył. Że nie wspomnę o tym że pewnie trzeba by było zerwać jeszcze go trochę żeby nie odłaził potem. z pod nowego lakieru.
Jak się zamkniesz z tym samym kolorem w 3k zł to będzie dobrze.
Żeby pomalować porządnie całość ze wszystkimi widocznymi szczelinami, to myślę że cena spokojnie podskoczy o 500zł przynajmniej.
poza tym rozbieraniem to przy zmienia koloru nie ma większych problemów.
Jak Ci schodzi bezbarwny, to weź pod uwagę że oprócz samego malowania, lakiernik będzie musiał wyrównać powierzchnię między miejscami gdzie jest bezbarwny a tymi co już odskoczył. Że nie wspomnę o tym że pewnie trzeba by było zerwać jeszcze go trochę żeby nie odłaził potem. z pod nowego lakieru.
Jak się zamkniesz z tym samym kolorem w 3k zł to będzie dobrze.
Ja na wiosnę lakierowałem całe auto tyle że 19 w Cabrio. Koszt 4500zł. Były lakierowane wszystkie wnęki lewe strony drzwi, klap, maski, cały pas przedni. Całe auto poza komorą silnika. Kolor został zmieniony na inny choć gdyby miał być ten sam i cena i tak była taka sama. Żeby dobrze zrobić to u Ciebie to najlepiej zerwać wszystkie lakiery żeby czasem nie zaczęło później odchodzić. 5 możesz śmiało szykować.
W styczniu tego roku malowałem drzwi przednie lewe i prawe, błotnik przedni lewy i prawy, maskę z wyrównaniem nierówności, drzwi tylne lewe i prawe po listwę, błotnik tylny prawy, klapa bagażnika.. drobna zaprawka nad zderzakiem tylnym a pasem.. niewidoczne z zewnątrz... doły wszystkich drzwi od wewnątrz. Całość 1850 zł..
Jeśli już porywasz się na taką inwestycję to ze swojej strony proponuję zabezpieczyć wszystkie ranty nadkoli z zewnątrz oraz doły drzwi co stykają się z uszczelką bez względu na obecny stan blacharski tych miejsc. Ja te miejsca potraktowałem konserwacją czarną lepką, potem masą gumowo bitumiczną a następnie środek w sprayu który można lakierować. Naturalnie ładnie do taśmy palcem nakładałem. Finalnie wyrównać szpachlą i pomalować. I zapominamy o tym, że są to miejsca podatne na korozję
Wszak na konserwacji rdza nie wychodzi 
Jeśli już porywasz się na taką inwestycję to ze swojej strony proponuję zabezpieczyć wszystkie ranty nadkoli z zewnątrz oraz doły drzwi co stykają się z uszczelką bez względu na obecny stan blacharski tych miejsc. Ja te miejsca potraktowałem konserwacją czarną lepką, potem masą gumowo bitumiczną a następnie środek w sprayu który można lakierować. Naturalnie ładnie do taśmy palcem nakładałem. Finalnie wyrównać szpachlą i pomalować. I zapominamy o tym, że są to miejsca podatne na korozję

