SAfrane 2.5 B+G Radom

W tym dziale możemy poprosić grono klubowiczów o obejrzenie auta, które chcemy kupić, co zaoszczędzi czas i pieniądze.

Moderators: SURU, Moderator

User avatar
Daroot
Forumowicz
Forumowicz
Posts: 5646
Joined: 2009-02-07, 19:57
Location: Iława / Olsztyn
Contact:

Post by Daroot »

Spamujecie! :cisza:
Bywa że nie jestem szczery. Czasem zwyczajnie kłamię. Jestem próżny, pazerny, dbam tylko o swoje cztery litery. Bywam małostkowy, cyniczny i bezduszny - osądzam bez litości, bez serca i miłości
artho
Forumowicz
Forumowicz
Posts: 774
Joined: 2012-02-02, 08:00
Location: Kraków

Post by artho »

ja ci uzasadnię tak aby nie było offtopa , tylko konkret:

1. Diesel nie ma mocy.
2. Diesel to też czesto turbo , które się psuje, drogie w eksplo i do tego trzeba czekać na żarowe, a przed zgaszeniem też czekać
3. Diesel śmierdzi tak, że sie niedobrze robi
4. Diesel klekocze jak stary zryty traktor, a nie jak silnik samochodu, który ma pięknie brzmieć.
Last edited by artho on 2018-10-22, 19:42, edited 1 time in total.
User avatar
Jacek957
Forumowicz
Forumowicz
Posts: 1652
Joined: 2010-05-27, 14:55
Location: Legnica

Post by Jacek957 »

artho, Nie chcę być niegrzeczny ale piep.....sz jak potłuczony :kwasny: to są opinie z przed 30 lat,dzisiejsze dizle to mocne jenostki z ogromnym momentem obrotowym,niejednokrotnie szybsze od benzynowych z tej samej pojemności a do tego potrafią zrobić dwa razy większe przebiegi a w ogóle to jak to mówią "jeden woli mięso a drugi buraki" i nikomu nic do tego :hyhy:
artho
Forumowicz
Forumowicz
Posts: 774
Joined: 2012-02-02, 08:00
Location: Kraków

Post by artho »

Jacek957 wrote:artho, Nie chcę być niegrzeczny ale piep.....sz jak potłuczony :kwasny: to są opinie z przed 30 lat
Przypomnę, że mówimy o Safranach, które są produkowane od 23 lat.
Jacek957 wrote:dzisiejsze dizle to mocne jenostki z ogromnym momentem obrotowym,niejednokrotnie szybsze od benzynowych z tej samej pojemności
A gdzie ja się niezgodziłem? Oczywiście że prawda, wszystko dzieki turbo. A benzyna z turbo i tak nadal szybsza... Więc nie wiem gdzie nagle Ci dizel szybszym.
Jacek957 wrote:a do tego potrafią zrobić dwa razy większe przebiegi
No nie wiem czy to się tych "dzisiejszych tyczy", i np. Toyotowych , które robą 40 000 i padają ;).
Zdecyduj się czy piszemy o mercach które mają już 25 lat i Safranowych silnikach benz, które też na lajcie więcej jak pół miliiona robiły, czy o dzisiejszych, bo mieszasz raz epokę tą raz tą a mnie zarzucasz.
Jacek957 wrote: w ogóle to jak to mówią "jeden woli mięso a drugi buraki" i nikomu nic do tego
A czy ja bornię komuś woleć czego chce? Nie, prosił o argumenty, podałem. A Ty strzelasz fochem co najmniej jakbyś PMS miał. Przecież ja nie bronię nikomu woleć sobie śmierdzącego do pożygu i tłukącego się także w limuzynach typu Audi A8 dizla.. Kto co lubi, prawda? :)
Tak więc jak masz podsuwać argumenty, to podsuwaj sensownie, a nie sam pieprzysz ;)



A w skrócie:
Podsumowując Twoją wypowiedź:
JA:
turbo , które się psuje
diesel drogi w eksplo
śmierdzi
klekocze
TY:
Jacek957 wrote:to są opinie z przed 30 lat (...) piep.....sz jak potłuczony
Aha. OK. To ja już nie komentuję.
Last edited by artho on 2018-10-22, 19:41, edited 4 times in total.
mercg
Forumowicz
Forumowicz
Posts: 386
Joined: 2012-03-29, 11:21
Location: Łódzkie

Post by mercg »

Sam mam dizla. 88KM z turbo. Najgorsza w nim wcale nie jest dynamika od 0 do setki ale hałas. Silnik jest bardzo głośny. Auto jest dość dobrze wyciszone ale przy jeździe miejskiej dizel klekocze cały czas. Przy 80 nie słychać, jest cicho, od 120 jest już znowu głośno. Także hałas w porównaniu do benzyny to najgorsza wada. Co ciekawe pomimo tego klekotu silnikiem nie trzęsie mocno, w środku w zasadzie nie ma wibracji. Wyprzedzanie płynne jest niemożliwe. Nie da się bezpiecznie wyprzedzać. Turbo jest trwałe, ale po tylu latach wymaga zasadniczo regeneracji. Do tego nie pali zbyt mało. Nie pali też dużo, ale o 6 czy 7 w mieście zapomnijcie :) Zaletą jest trwałość silników dizla. Nie mniej moim zdaniem lepiej brać benzynę żeby była moc i przyjemniejsze doznania akustyczne. Drugi raz dizla raczej bym nie wziął. Ja tam już wiele razy zastanawiałem się nad zmianą na benzynę i może tak w końcu zrobię ale jednak trochę szkoda mojego "traktora". Na allegro pojawiła się Safrana 3,0 167KM za 3700 na full opcji. Może to jest ciekawy egzemplarz? I ma łańcuch zamiast paska. Przeraża mnie jednak elektronika, która steruje wszystkim - w tym też silnikiem. W mojej nie ma ani grama elektroniki i może dlatego cały czas jeździ :)
Last edited by mercg on 2015-02-26, 11:24, edited 1 time in total.
Slim17
Forumowicz
Forumowicz
Posts: 32
Joined: 2014-04-27, 17:25
Location: Rzeszów

Post by Slim17 »

W przypadku Safrane dla mnie słusznym wyborem jest jedynie benzyna + zagazowanie. Safrane jest ciężkim autem i nawet 2.2dt go sprawnie nie uciągnie, a przy tym i tak swoje spali. Minimum jak dla mnie to 2.0B, a najlepszym wyborem według mnie jest 2.5 R5. Jest już w miarę dynamiczny, w połączeniu z gazem koszty paliwa nie są aż tak wysokie i przy tym jest dość prosty w budowie i w miarę tani w eksploatacji. V6 to dla mnie już inna liga, spalanie może i aż tak nie przeraża, ale to już duży silnik, mało miejsca pod machą, niektóre części pewnie droższe niż do innych silników, no i automat od razu wyklucza u mnie to auto. Można przeszczepić manuala, ale koszt tego przedsięwzięcia też znowu nie mały ;) Jeżeli chodzi o awaryjność diesli, to w przypadku Safrane mamy jeszcze do czynienia ze stary,mi prostymi dieslami, bez turbosprężarki o zmiennej geometrii, dwumasa pewnie też nie ma, nie ma dpf-a i innych nowoczesnych rozwiązań, dlatego też są długowieczne.
W przypadku nowoczesnych silników diesla mamy do czynienia już ze zmienną geometrią turbosprężarki, zawodnym wtryskami, dwumasą, dpf-em, itp., natomiast te elementy również występują w nowoczesnych "eko" benzyniakach 1.2 turbo pińcset koni, który mimo tak małej pojemności wyżyłowane są na 150KM. I przecież takie auto musi się psuć, więc i nowoczesne benzyniaki i diesle psują się pewnie na podobnym poziomie, era starych merców już dawno minęła. Więc wybór: diesel/benzyna zależy w zasadzie tylko od upodobań ;)
artho
Forumowicz
Forumowicz
Posts: 774
Joined: 2012-02-02, 08:00
Location: Kraków

Post by artho »

Slim17, paaanie - 2.5/3.0 + gaz = jazda za darmo :)
Cenowo wychodzi jak silnik 1.3 w benzynie :D

No i wiadomo, 2.5 i 3.0 mają jakąśtam moc, du*py nie urywa, ale da się przyjemnie już jeździć. Natomiast automat generalnie fajna sprawa, mega wygoda - ale fakt, w 3.0 nie jest on perfekcyjny.

Natomiast w Dieslach w Safranach masz turbo jakby co :P Daje może 10 koni ale jest :P . DPFa chyba nie ma, ale dwumas chyba jest? (tutaj nie wiem)
Last edited by artho on 2015-02-26, 16:19, edited 1 time in total.
User avatar
patrys4891
Forumowicz
Forumowicz
Posts: 3559
Joined: 2012-05-07, 14:41
Location: Warszawa

Post by patrys4891 »

Slim17 wrote:w przypadku Safrane mamy jeszcze do czynienia ze stary,mi prostymi dieslami, bez turbosprężarki o zmiennej geometrii
artho wrote:Natomiast w Dieslach w Safranach masz turbo jakby co
2,2dt ma turbinkę o stałej geometrii, czy jak kto woli bez zmiennej geometrii.
Slim17 wrote:dwumasa pewnie też nie ma
było, ale spokojnie jest opcja zmiany na pełne koło zamachowe.

Za to już było coś nowoczesnego na tamte czasy czyli intercooler, mimo że w oznaczeniu silnika było tylko dt a nie dti jak na przykład w szczeniakach.

ale się zrobił :offtopic:
Slim17
Forumowicz
Forumowicz
Posts: 32
Joined: 2014-04-27, 17:25
Location: Rzeszów

Post by Slim17 »

patrys4891 wrote:ale się zrobił :offtopic:
Troszke ;) Ale szafa z Radomia chyba jest fuu więc i tak już jej nie kupie ; :hyhy:
kaziu

Post by kaziu »

Bo w Renault to "i" na końcu oznacza "injection" czyli elektroniczny wtrysk :) A jak wszyscy wiemy 2.2dT jest na zwykłej pompie.
Slim17
Forumowicz
Forumowicz
Posts: 32
Joined: 2014-04-27, 17:25
Location: Rzeszów

Post by Slim17 »

patrys4891 wrote:2,2dt ma turbinkę o stałej geometrii, czy jak kto woli bez zmiennej geometrii.
Wiem, dlatego napisałem że Safrane ma jeszcze prosta turbosprężarke bez zmiennej geometrii :P
Last edited by Slim17 on 2015-02-26, 16:47, edited 1 time in total.
Slim17
Forumowicz
Forumowicz
Posts: 32
Joined: 2014-04-27, 17:25
Location: Rzeszów

Post by Slim17 »

http://otomoto.pl/renault-safrane-2-5-b ... 85840.html
Ta wygląda ładnie, oprócz tej okleiny :D tyle że do opłat i zagazowania. Licznik pewnie cofnięty, patrząc na stan fotela kierowcy i podłokietnika, ale z tym trzeba się liczyć ;)
Last edited by Slim17 on 2015-02-26, 16:45, edited 1 time in total.
User avatar
tom80
Forumowicz
Forumowicz
Posts: 468
Joined: 2012-01-28, 21:22
Location: Brzeg Dolny

Post by tom80 »

tia, ciekawe gdzie ma np:

-kontrola trakcji
-kierownica wielofunkcyjna
-podgrzewane fotele
-czujnik deszczu
-domykanie szyb z kluczyka

ale tak to już jest z handlarzami :(
LUDZI DZIELĘ NA DWIE GRUPY:

I-LUDZIE,KTÓRZY MÓWIĄ TO CO MYŚLĄ
II-LUDZIE,KTÓRZY MÓWIĄ TO CO INNI CHCĄ USŁYSZEĆ
Slim17
Forumowicz
Forumowicz
Posts: 32
Joined: 2014-04-27, 17:25
Location: Rzeszów

Post by Slim17 »

Kierownice wielofunkcyjną niby ma, jakies tam te przyciski są :P
Ale napisane jest 2x el szyby a są 4, welurowa tapicerka a jest skóra. Domykanie szyb może mieć, jeśli ma nieoryginalny CZ z taką funkcją :]
Napisane jest, że bezwypadkowa - ciekawe ile w tym prawdy. Tak samo jeśli chodzi o serwis ASO
Last edited by Slim17 on 2015-02-26, 17:50, edited 1 time in total.
User avatar
tom80
Forumowicz
Forumowicz
Posts: 468
Joined: 2012-01-28, 21:22
Location: Brzeg Dolny

Post by tom80 »

jeżeli sterowanie tempomatem można nazwać kierownicą wielofunkcyjną to spoko, tylko brać :]
już widzę jak ma domykanie szyb :P
Last edited by tom80 on 2015-02-26, 18:01, edited 1 time in total.
LUDZI DZIELĘ NA DWIE GRUPY:

I-LUDZIE,KTÓRZY MÓWIĄ TO CO MYŚLĄ
II-LUDZIE,KTÓRZY MÓWIĄ TO CO INNI CHCĄ USŁYSZEĆ
Slim17
Forumowicz
Forumowicz
Posts: 32
Joined: 2014-04-27, 17:25
Location: Rzeszów

Post by Slim17 »

No Ty to wiesz, ja to wiem, ale handlarz i tak wie swoje :D nawet jeśli nie ma domykania to nie skreśla to auta :)
User avatar
tom80
Forumowicz
Forumowicz
Posts: 468
Joined: 2012-01-28, 21:22
Location: Brzeg Dolny

Post by tom80 »

ale określa człowieka który je sprzedaje a jeżeli ktoś pisze rzeczy typu chociażby kontrola trakcji czy czujnik deszczu to znaczy że będziesz mu pluł w twarz a on będzie mówił że deszcz pada ;)
LUDZI DZIELĘ NA DWIE GRUPY:

I-LUDZIE,KTÓRZY MÓWIĄ TO CO MYŚLĄ
II-LUDZIE,KTÓRZY MÓWIĄ TO CO INNI CHCĄ USŁYSZEĆ
Post Reply