Mieszek gumowy .

Wszystko co wiąże się z kosztami i utrzymaniem pojazdu.

Moderators: SURU, Moderator

Post Reply
User avatar
SURU
Forumowicz
Forumowicz
Posts: 1854
Joined: 2012-10-11, 18:20
Location: Opole Lubelskie

Mieszek gumowy .

Post by SURU »

Chodzi o mieszek który jest na łączeniu ręcznego z linkami na prawo i lewo . Taka harmonijka zabezpieczająca przed pyłem. Czy można to dostać ?
You Brought Two Too Many .
User avatar
patrys4891
Forumowicz
Forumowicz
Posts: 3559
Joined: 2012-05-07, 14:41
Location: Warszawa

Post by patrys4891 »

ja chciałem tą gumkę kupić do jednej z linek od zmiany biegów, ale były tylko w komplecie z linkami.
Podejrzewam że tu też tak może być.

Żeby mieć pewność to odszukaj tej części http://www.catcar.info/renault/?lang=en ... 1SZW5hdWx0
A potem szybki telefon do ASO o dostępność
User avatar
SURU
Forumowicz
Forumowicz
Posts: 1854
Joined: 2012-10-11, 18:20
Location: Opole Lubelskie

Post by SURU »

OK , dzięki . A wie może ktoś jakie są wymiary łożyska tylnego ( samego łożyska ) mam rozebrany cały tył i chciałem wymienić . Tylko w sumie nie wiem bo coś huczało ale to mogła być opona . No ale profilaktycznie .
Last edited by SURU on 2015-06-25, 08:16, edited 1 time in total.
You Brought Two Too Many .
skaromek
Forumowicz
Forumowicz
Posts: 245
Joined: 2013-04-29, 21:41
Location: Świetokrzyskie

Post by skaromek »

Łożysko tylne niewymienialne, tylko z piastą dostępne. Przerabiałem ten temat :)
Last edited by skaromek on 2015-06-25, 08:50, edited 1 time in total.
User avatar
SURU
Forumowicz
Forumowicz
Posts: 1854
Joined: 2012-10-11, 18:20
Location: Opole Lubelskie

Post by SURU »

Hmmm a huczało Ci ? Ciężko się obracało ? Bo moje nie ma luzów wzdłużnych ani promieniowych i w sumie nie wiem czy ruszać ? Musiałem ciąć tarczę hamulcową bo była zapieczona i później młotek i obawiam się ,że dostało trochę .
You Brought Two Too Many .
User avatar
SURU
Forumowicz
Forumowicz
Posts: 1854
Joined: 2012-10-11, 18:20
Location: Opole Lubelskie

Post by SURU »

Dlatego wymieniem łożysko . Tarcza była mistrzowsko zespawana z piastą . Następnie młotek . Obawiam się ,że łożysko dostało . A i jeszcze jedno .... nie wiedział ,że z tyłu mam zacisk taki sam jak w pastuchu , czyli wkręcany i na docisk . :przestraszony:
Attachments
20150625_204022.jpg
You Brought Two Too Many .
skaromek
Forumowicz
Forumowicz
Posts: 245
Joined: 2013-04-29, 21:41
Location: Świetokrzyskie

Post by skaromek »

Po potraktowaniu piasty młotkiem napewno łozysko bedzie do wyrzucenia, moje po takim zabiegu wytrzymało gdzieś koło 1500 km a potem juz wytrzymać w kabinie się nie dało, taki hałas:-)
User avatar
SURU
Forumowicz
Forumowicz
Posts: 1854
Joined: 2012-10-11, 18:20
Location: Opole Lubelskie

Post by SURU »

No cóż , nie ma luzów i jest to oryginał jeszcze . No ale dla pewności ....
You Brought Two Too Many .
User avatar
SURU
Forumowicz
Forumowicz
Posts: 1854
Joined: 2012-10-11, 18:20
Location: Opole Lubelskie

Post by SURU »

Tylna piasta 160 Nm ?
You Brought Two Too Many .
Lukasz737
Forumowicz
Forumowicz
Posts: 491
Joined: 2013-08-21, 14:58
Location: Wyszków

Post by Lukasz737 »

Właśnie jaki moment dokręcania? Gdzieś znalazłem że 165 Nm. Jak to dobrze dokręcić bez klucza dynamometrycznego? Zakupiłem dwie nowe oryginalne piasty SKF w bardzo dobrych cenach i niechcę popsuć. Miałem jeszcze oryginał na prawym kole ale jak poluzowałem nakrętkę piasty to zaczęło wyć. Poluzowałem ją bo ciężko się obracało koło. Czy w fabryce za mocno dokręcili? Lewą piastę dokręciłem do momentu aż zaczęła się ciężej obracać a później poluzowałem.
User avatar
SURU
Forumowicz
Forumowicz
Posts: 1854
Joined: 2012-10-11, 18:20
Location: Opole Lubelskie

Post by SURU »

Trudno będzie wyczuć moment bez klucza . Jest to sporo i na pewno trzeba mocno dokręcić.
You Brought Two Too Many .
henry71

Post by henry71 »

Lukasz737 wrote:Właśnie jaki moment dokręcania? Gdzieś znalazłem że 165 Nm. Jak to dobrze dokręcić bez klucza dynamometrycznego? Zakupiłem dwie nowe oryginalne piasty SKF w bardzo dobrych cenach i niechcę popsuć. Miałem jeszcze oryginał na prawym kole ale jak poluzowałem nakrętkę piasty to zaczęło wyć. Poluzowałem ją bo ciężko się obracało koło. Czy w fabryce za mocno dokręcili? Lewą piastę dokręciłem do momentu aż zaczęła się ciężej obracać a później poluzowałem.
kurcze jak ? Tam nic sie nie luzuje to nie vw jsk nie masz klucza to do oporu ,jak poluzujesz to mala przejażdżka i piasta ns śmietnik
User avatar
SURU
Forumowicz
Forumowicz
Posts: 1854
Joined: 2012-10-11, 18:20
Location: Opole Lubelskie

Post by SURU »

Najlepiej to kupić sobie klucz i dokręcać z momentem takim jak zaleca producent.
You Brought Two Too Many .
User avatar
Daroot
Forumowicz
Forumowicz
Posts: 5646
Joined: 2009-02-07, 19:57
Location: Iława / Olsztyn
Contact:

Post by Daroot »

To nie jest łożysko starego typu gdzie dokręcało się na siłę i popuszczało pół obrotu. Tak jak Heniek mówi, jak nie masz klucza do dokręcasz ile masz siły i musi działać.
Bywa że nie jestem szczery. Czasem zwyczajnie kłamię. Jestem próżny, pazerny, dbam tylko o swoje cztery litery. Bywam małostkowy, cyniczny i bezduszny - osądzam bez litości, bez serca i miłości
Lukasz737
Forumowicz
Forumowicz
Posts: 491
Joined: 2013-08-21, 14:58
Location: Wyszków

Post by Lukasz737 »

Zakupiłem klucz dynamometryczny wychylny - mam nadzieję że się nada :hyhy:
User avatar
Daroot
Forumowicz
Forumowicz
Posts: 5646
Joined: 2009-02-07, 19:57
Location: Iława / Olsztyn
Contact:

Post by Daroot »

Wychylny strasznie skacze (drga) przy dokręcaniu, do precyzyjnego raczej się nie nadaje :)
Bywa że nie jestem szczery. Czasem zwyczajnie kłamię. Jestem próżny, pazerny, dbam tylko o swoje cztery litery. Bywam małostkowy, cyniczny i bezduszny - osądzam bez litości, bez serca i miłości
Lukasz737
Forumowicz
Forumowicz
Posts: 491
Joined: 2013-08-21, 14:58
Location: Wyszków

Post by Lukasz737 »

się zobaczy - nigdy takiego wychylnego cuda nie używałem - a nie chciałem wydawać minimum 150 zeta na taki z grzechotką np Neo czy YATO bo raczej rzadko bym używał
User avatar
SURU
Forumowicz
Forumowicz
Posts: 1854
Joined: 2012-10-11, 18:20
Location: Opole Lubelskie

Post by SURU »

Uważam ,że na pewno będzie jeszcze potrzebny :) :) :) trzeba było kupić z grzechotką :) :) :)
You Brought Two Too Many .
User avatar
Daroot
Forumowicz
Forumowicz
Posts: 5646
Joined: 2009-02-07, 19:57
Location: Iława / Olsztyn
Contact:

Post by Daroot »

Kupilem ostatnio jonsway'e (czy jak to się tam pisze), ale wziąłem 3/8, bo ma zakres od 10 do 80 Nm. Z tego co zauważyłem większość śrub mieści się w tym zakresie, a śruby głowicy i tak dokręcamy o kąty przeważnie 90 stopni (dlatego mam też kątomierz ).

Nie wiem do czego klucze po 150Nm.
Bywa że nie jestem szczery. Czasem zwyczajnie kłamię. Jestem próżny, pazerny, dbam tylko o swoje cztery litery. Bywam małostkowy, cyniczny i bezduszny - osądzam bez litości, bez serca i miłości
Lukasz737
Forumowicz
Forumowicz
Posts: 491
Joined: 2013-08-21, 14:58
Location: Wyszków

Post by Lukasz737 »

Daroot, momentem 210 dociąga się śruby amortyzator -zwrotnica z przodu dla przykładu. Daroot już złamał kiedyś klucz za 400 złociszy więc nie chciałem być w plecy nawet na te 200 :] . Czasami padają mechanizmy nastawne w kluczach. Im mniej skomplikowane tym lepiej chociaż może i mniej dokładne
Post Reply