Auto to 2.0 16 V . Silnik N7Q .
Powodem wyjęcia sondy było prawie ,że gaśnięcie po nagłym dodaniu gazu . Działo się to na P. Wymieniony MAF Sensor i objawy ustąpiły i wszystko wróciło do normy . Dodam ,że po zabawie z autocomem na którym ciągle wyskakiwał błąd czujnika wałka rozrządu zrozumiałem ,że ecu tak właśnie widzi błąd maf sensora . Błąd skasowany i nie wraca . Jako tako błędu maf sensora nie ma gdy jest uszkodzony . Przy okazji postanowiłem też założyć nową sondę tzw. lambda . Sondę wykręcamy na ciepłym kolektorze wydechowym . Jak widać akurat ta sonda ma 4 przewody . Dwa białe to grzałki siwy masa a czarny sygnał . Akurat w tej sondzie masa idzie z wtyczki . Można zastąpić tę sondę sondą z 3 przewodami . Masa wtedy będzie szła z kolektora . W sondzie 4 przewodowej kabelek masowy ma kolor siwy . Poznajemy go po tym iż delikatnie odstaje od reszty przewodów . Widać to na zdjęciu zaznaczone czerwoną strzałką. Jak wspomniałem dwa białe to grzałka . Każdy wie do czego ona służy . Żeby ją sprawdzić wpinamy czarny oraz czerwony przewód miernika w te dwa białe . Nie ma znaczenia który . Jak widać jeśli grzałka jest ok oporność z 1 spada do 0 . Jeśli chcemy sprawdzić produkcję napięcia z tlenu w "spalinach" wkładamy czerwony kabelek z miernika w kabelek czarny na wtyczce a kabelek czarny ( masowy) w kabelek siwy na wtyczce . Podgrzewamy palnikiem sondę i na mirniku napięcie powinno oscylować w okolicy 0.9 V ( proszę poprawić jeśli źle piszę ) . Ja sondę wymieniam na nową ale to taki prosty sposób na sprawdzenie czy jest dobra . SONDA KTÓRA BYŁA NA AUCIE TO SONDA BOSCHA O NUMERZE 0 258 003 355
Sprawdzenie sondy lambda poza autem .
Sprawdzenie sondy lambda poza autem .
Last edited by SURU on 2015-08-12, 19:40, edited 7 times in total.
You Brought Two Too Many .
To nie jest wiarygodny odczyt pracy sondy. Tylko oscyloskop pokaże prawidłowy(lub nie) sygnał pracy sondy.
Pamiętam w moim 24V safrane, sonda stała na wolnych, zaczynała dopiero pracować na wyższych obrotach. Naszukałem się. Też nie miałem czym tego wyrysować, podłączyłem sondę pod kompa lpg i dopiero wtedy oscyloskop.
Pamiętam w moim 24V safrane, sonda stała na wolnych, zaczynała dopiero pracować na wyższych obrotach. Naszukałem się. Też nie miałem czym tego wyrysować, podłączyłem sondę pod kompa lpg i dopiero wtedy oscyloskop.
Bywa że nie jestem szczery. Czasem zwyczajnie kłamię. Jestem próżny, pazerny, dbam tylko o swoje cztery litery. Bywam małostkowy, cyniczny i bezduszny - osądzam bez litości, bez serca i miłości
Tak . Dlatego zakładam nową . http://autotechnikaekspert.republika.pl ... iagnostyka
Jest to najprostsza metoda jaką znam .
Jest to najprostsza metoda jaką znam .
You Brought Two Too Many .