temperatura silnika [2.9 24V]

Sprawy związane z mechaniką

Moderators: SURU, Moderator

SaszaKce
Forumowicz
Forumowicz
Posts: 14
Joined: 2015-07-27, 07:44
Location: Katowice

Post by SaszaKce »

Ma ktoś może jakieś doświadczenia co do marki termostatu ? Na allegro są tylko vernety, a w sklepie z linku poniżej znajdziemy więcej marek. W poprzednim samochodzie wymieniałam termostat 3 razy, a właściwą pracę uzyskałem dopiero po zakupie części w aso...

http://www.czesciauto24.pl/oen/9617028380

zmień przy okazji uszczelkę wewnatrz obudowy termostatu.
_________________
Jeśli chodzi o uszczelkę 9616838180 to na pierwszy rzut w google i allegro nie jest dostępna. Ciekawe czy nie dodają jej wraz z termostatem.
Atropos wrote:Pozostaje jeszcze pytanie, jak LPG wpływa na temperaturę w tym silniku. Właściwie pytanie brzmi: jak bardzo wpływa.
Teoretycznie dobrze wyregulowana instalacja nie powinna w sposób znaczący wpływać na temperaturę przy normalnym użytkowaniu. Z moim przypadku obserwując wskazania na zegarach na obu paliwach temperatura jest taka sama.
User avatar
Daroot
Forumowicz
Forumowicz
Posts: 5646
Joined: 2009-02-07, 19:57
Location: Iława / Olsztyn
Contact:

Post by Daroot »

Zbyt małe różnice aby wyłapał je czujnik, przy ilości cieczy w układzie (8-10 litrów).
Bywa że nie jestem szczery. Czasem zwyczajnie kłamię. Jestem próżny, pazerny, dbam tylko o swoje cztery litery. Bywam małostkowy, cyniczny i bezduszny - osądzam bez litości, bez serca i miłości
artho
Forumowicz
Forumowicz
Posts: 774
Joined: 2012-02-02, 08:00
Location: Kraków

Post by artho »

Atropos wrote:Pozostaje jeszcze pytanie, jak LPG wpływa na temperaturę w tym silniku. Właściwie pytanie brzmi: jak bardzo wpływa.
U mnie w 2.5 praktycznie wcale nie wpływa (nowa instalacja) - rozgrzewał się pięknie do 90 i nadal się rozgrzewa - ale 2.5 się szybko rozgrzewa z tego co wiem.

Z 3.0 V6 190KM pamiętam, że często nie miał 90 stopni, zwykle trochę poniżej.
User avatar
seba
Forumowicz
Forumowicz
Posts: 840
Joined: 2009-02-22, 19:11
Location: Knurów

Post by seba »

Darrot napisał
A wg mnie jest odwrotnie. Chłodnica jest zbyt mało wydajna, dlatego rośnie temp w każdej V6.
No i czujnik temp jest pośrodku między glowicami, na mostku z termostatem ;)

Uważam że jeżeli by tak było jak piszesz to nigdy byś się nie doczekał by na termo-włączniku była temp. jego załączenia , uważam że to kwestia regulacji hydraulicznej obiegu nagrzewnicy i chłodnicy oraz ewentualnie parownika gazu
pozdrawiam staszek
Last edited by seba on 2015-11-17, 12:16, edited 1 time in total.
AUTO ROKU PLAYBOYA 1993
User avatar
Daroot
Forumowicz
Forumowicz
Posts: 5646
Joined: 2009-02-07, 19:57
Location: Iława / Olsztyn
Contact:

Post by Daroot »

Ale termowłącznik działa! A chłodnica jest zbyt mało wydajna, temperatura rośnie, wiatraki się włączają co chwila jak szalone. To duży piec i w lato w mieście ma gorąco.

Zgadzam się że termowłącznik powinien być umieszczony wyżej lub brać sygnał z mostka przy chłodnicy.
Bywa że nie jestem szczery. Czasem zwyczajnie kłamię. Jestem próżny, pazerny, dbam tylko o swoje cztery litery. Bywam małostkowy, cyniczny i bezduszny - osądzam bez litości, bez serca i miłości
User avatar
seba
Forumowicz
Forumowicz
Posts: 840
Joined: 2009-02-22, 19:11
Location: Knurów

Post by seba »

Witam , zgadzam się że działają ale jakby włączał się wcześniej to by niedopuszczał do tak dużej temperatury , zrobilem kiedyś doświadczenie i jeździlem z NXR-em w upał 35 stopni mając na podglądzie temp. silnika i temp. oleju w skrzyni automatycznej 4hp20 i silnik osiągał 101 stopni a olej w skrzyni 106 stopni i mimo tego wentylatory włączały sie rzadko i na postoju podnosilem predkość obrotową by wymusić załączenie wentylatorów i go wystudzić bo w trakcie jazdy mimo dużej temp. jakoś nie było ich słychać pozdrawiam staszek
AUTO ROKU PLAYBOYA 1993
User avatar
SURU
Forumowicz
Forumowicz
Posts: 1854
Joined: 2012-10-11, 18:20
Location: Opole Lubelskie

Post by SURU »

Uważam ,że jest możliwość dorobienia chłodnicy od zera do tego silnika. Też dużo czytałem i faktycznie to potężny stary motor dobrej konstrukcji który grzeje się niemiłosiernie szczególnie latem . Taka sytuacja . Gdzieś w starorzeczu Wisły podczas suszy znaleziono wrak Niemieckiego wozu transportowego Sd.Kfz. 251 ! Po roku wóz odnowiony i gotowy do jazdy . Wszystko robione na zamówienie ( na pewno chłodnica też ) . Wszystko da się zrobić tylko trzeba szukać i szukać . Męczyć i męczyć temat i coś z tego wyjdzie . Na pewno gdzieś w Polsce jest możliwość dorobienia chłodnicy do tego modelu .
You Brought Two Too Many .
User avatar
Atropos
Forumowicz
Forumowicz
Posts: 1501
Joined: 2013-09-15, 11:39
Location: Ustroń

Post by Atropos »

User avatar
patrys4891
Forumowicz
Forumowicz
Posts: 3559
Joined: 2012-05-07, 14:41
Location: Warszawa

Post by patrys4891 »

SURU wrote:Na pewno gdzieś w Polsce jest możliwość dorobienia chłodnicy
Możliwości to są. Wszystko się da. Tylko pytanie o koszta.
User avatar
SURU
Forumowicz
Forumowicz
Posts: 1854
Joined: 2012-10-11, 18:20
Location: Opole Lubelskie

Post by SURU »

No i ile ten koszt ? Pytał ktoś ? A może warto kupić za tą kase golfine lub paseratti .. na pewno długo i bez wkładu pojeżdżą .
You Brought Two Too Many .
User avatar
patrys4891
Forumowicz
Forumowicz
Posts: 3559
Joined: 2012-05-07, 14:41
Location: Warszawa

Post by patrys4891 »

SURU wrote: A może warto kupić za tą kase golfine lub paseratti
Gdzie tu jest jakiś admin??? :zabanowany: :zabanowany: :zabanowany:
User avatar
Daroot
Forumowicz
Forumowicz
Posts: 5646
Joined: 2009-02-07, 19:57
Location: Iława / Olsztyn
Contact:

Post by Daroot »

Jak już tak gdybamy, ja bym podłączył czujnik z chłodnicy w miejsce (albo raczej obok) czujnik temp dla ECU.

Oczywiste jest, iż temp cieczy mierzona w głowicy, dojdzie do chłodnicy w niższej postaci do czujnika - jest zamontowany na powrocie.

Obecny elektrowłącznik w chłodnicy, na jej powrocie mierzy temp schłodzoną, (czyli bez wentylatora, sam pęd powietrza podczas jazdy) która wraca do silnika. Histereza wg mnie wynosi w tym przypadku 5-8 stopni, które wystarczy aby silnik miał czas za gorąco (wentylatory nie włączają się).

To jest V6 w pełni aluminiowy, a więc temp pracy powinna być niższa niż szlifierki w 2.5.
Temp 101 stopni o której pisze Staszek, jest wymuszona przesuniętym punktem wrzenia poprzez wytworzone ciśnienie w układzie.

Należałoby się zainteresować, jak rozwiązany jest układ chłodzenia w nowszych lagunach, gdzie ten silnik występuje na zmiennych fazach rozrządu.
Bywa że nie jestem szczery. Czasem zwyczajnie kłamię. Jestem próżny, pazerny, dbam tylko o swoje cztery litery. Bywam małostkowy, cyniczny i bezduszny - osądzam bez litości, bez serca i miłości
User avatar
patrys4891
Forumowicz
Forumowicz
Posts: 3559
Joined: 2012-05-07, 14:41
Location: Warszawa

Post by patrys4891 »

Mam pomysł. Zamiast kombinować i dodawać czujniki przed chłodnicą, wystarczy odwrócić obieg wody. Wtedy automatycznie czujnik będzie na wlocie chłodnicy.
:rotfl: :rotfl: :rotfl:
User avatar
SURU
Forumowicz
Forumowicz
Posts: 1854
Joined: 2012-10-11, 18:20
Location: Opole Lubelskie

Post by SURU »

Myślę ,że może tu coś być z konstrukcją samej pompy wody . Kształt łopatek nie jest projektowany od tak na kolanie jak wyjdzie . Kształt łopatek powoduje iż woda na jej brzegach przy odpowiednim ciśnieniu może ulec ZAGOTOWANIU . Dzieje się tak np w łodziach podwodnych na dużych głębokościach i turbinach masowców . Bąbelki za śrubą to nic innego jak wrzątek .
You Brought Two Too Many .
artho
Forumowicz
Forumowicz
Posts: 774
Joined: 2012-02-02, 08:00
Location: Kraków

Post by artho »

Daroot wrote: To jest V6 w pełni aluminiowy, a więc temp pracy powinna być niższa niż szlifierki w 2.5.
Daroot mógłbyś rozwinąć skróty myślowe?

Ciekawi mnie jaka jest różnica między 2.5 z Safranek a 3.0, konstrukcja z innego stopu? Jaki ma to wpływ? To , że Volvovsikie 2.5 jest chyba nie do zajechania silnikiem to wiem. A co z aluminium z V6? Mniej trwałe? Znosi mniejsze temperatury?
User avatar
Daroot
Forumowicz
Forumowicz
Posts: 5646
Joined: 2009-02-07, 19:57
Location: Iława / Olsztyn
Contact:

Post by Daroot »

Bardziej miałem na myśli że z racji sześciu cylindrów i budowy układu V, sam silnik ma większą powierzchnię grzewczą, większą ilość wody w sobie, no i temp pracy może mieć przez to właśnie niższą niż mniejszy silnik. Akurat volvo też cały aluminiowy.
Bywa że nie jestem szczery. Czasem zwyczajnie kłamię. Jestem próżny, pazerny, dbam tylko o swoje cztery litery. Bywam małostkowy, cyniczny i bezduszny - osądzam bez litości, bez serca i miłości
artho
Forumowicz
Forumowicz
Posts: 774
Joined: 2012-02-02, 08:00
Location: Kraków

Post by artho »

Dzięki za info, koniec offtopu o 2.5 w temacie o 2.9 :)
User avatar
misiek_pt
Forumowicz
Forumowicz
Posts: 477
Joined: 2012-08-01, 21:23
Location: piotrków tryb

Post by misiek_pt »

A ma ktoś może numer tego uszczelniacze w środku obudowy termostatu
SaszaKce
Forumowicz
Forumowicz
Posts: 14
Joined: 2015-07-27, 07:44
Location: Katowice

Post by SaszaKce »

9616838180

Zamówiłem wczoraj z innymi częściami, kosztowała mnie 34 zł. Nie wiem jak z ceną w ASO bo nie kontaktowałem sie.
Last edited by SaszaKce on 2015-12-04, 07:54, edited 1 time in total.
User avatar
misiek_pt
Forumowicz
Forumowicz
Posts: 477
Joined: 2012-08-01, 21:23
Location: piotrków tryb

Post by misiek_pt »

SaszaKce wrote:9616838180

Zamówiłem wczoraj z innymi częściami, kosztowała mnie 34 zł. Nie wiem jak z ceną w ASO bo nie kontaktowałem sie.
A to jest numer oryginału czy jakiś zamiennik ?
Post Reply