Światła do jazdy dziennej

Zmiana, przeróbka, poprawka i tuning.

Moderators: SURU, Moderator

User avatar
SURU
Forumowicz
Forumowicz
Posts: 1854
Joined: 2012-10-11, 18:20
Location: Opole Lubelskie

Post by SURU »

Producenci robią to co się sprzedaje . Modne są światła do jazdy dziennej to robią fabryczne . Modne są auta na gaz to robią fabrycznie . Teraz na topie zaczynają być hybrydy a niedługo elektryczne. Jak minie moda na dodatkowe światła dzienne to przestaną zakładać fabrycznie . Wszystko jest nastawione na zarobek.
You Brought Two Too Many .
słonina

Post by słonina »

rysio123, i tu widać kolego, że przeczytałeś temat po łebkach :) bo światła do jazdy dziennej są wymogiem w nowych modelach po którymś tam roku, dlatego producenci je zakładają a nie bo się sprzedają :p
User avatar
SURU
Forumowicz
Forumowicz
Posts: 1854
Joined: 2012-10-11, 18:20
Location: Opole Lubelskie

Post by SURU »

Może i tak , nie wiem . Ja nie używam dziennych . Zapalam po prostu światła i tyle .
You Brought Two Too Many .
User avatar
Jacek957
Forumowicz
Forumowicz
Posts: 1652
Joined: 2010-05-27, 14:55
Location: Legnica

Post by Jacek957 »

Tak jak i ja :D Fabryczne ok ale dokładane to mi trąci wieśtuningiem :rotfl:
słonina

Post by słonina »

chodzi o lans we wsi :) :ok:
Last edited by słonina on 2018-10-22, 19:50, edited 1 time in total.
User avatar
patrys4891
Forumowicz
Forumowicz
Posts: 3559
Joined: 2012-05-07, 14:41
Location: Warszawa

Post by patrys4891 »

Niestety xenony się ładnie wypalają. Zarówno żarniki jak i odbłyśniki. Jak ktoś dużo jeździ w dzień to się po prostu niszczy i choćby ze względu na to popieram pomysł ogarnięcia czegoś innego do świecenia w dzień.

A to kto jak to zrobi, jak będzie to wyglądać i kto jak to będzie odbierał... Cóż, jeden lubi blondynki, drugi brunetki... :super:
User avatar
wojtas80
Forumowicz
Forumowicz
Posts: 191
Joined: 2012-08-10, 11:52
Location: Jaworze

Post by wojtas80 »

A ja pozwolę sobie ponowić pytanie, jakie możnaby założyć żarówki do zaślepek przy halogenach aby miało to ręce i nogi, w sensie działało i było w miarę zgodne z przepisami.
słonina

Post by słonina »

patrys4891, no właśnie, wypalają się, pamiętaj, że u mnie pół roku jest noc a drugie dzień więć w moim przypadku takie światła mają sens.
wojtas80, nie wiem :)
User avatar
patrys4891
Forumowicz
Forumowicz
Posts: 3559
Joined: 2012-05-07, 14:41
Location: Warszawa

Post by patrys4891 »

wojtas80, zgodne z przepisami nie będzie, choć byś tam złote żarówki wsadził.
Generalnie trzeba by włożyć żarówki o odpowiedniej mocy, ale nie pamiętam jaka moc jest w przepisach.

Jeżeli w safrance chcesz mieć DRL w 100% zgodne z przepisami to musisz dołożyć dodatkowe reflektory z odpowiednią homologacją.
User avatar
wojtas80
Forumowicz
Forumowicz
Posts: 191
Joined: 2012-08-10, 11:52
Location: Jaworze

Post by wojtas80 »

Zdję sobie sprawę, że będzie to lekkie naciągnięcie przepisów. Sęk w tym, że wszędzie w przepisach podają jasność światła w lumenach, a ja nie wiem jak to przeliczyć na moc żarówek
User avatar
patrys4891
Forumowicz
Forumowicz
Posts: 3559
Joined: 2012-05-07, 14:41
Location: Warszawa

Post by patrys4891 »

faktycznie nie ma podanej mocy w przepisach tylko siła światła.
To logiczne, bo dziś jest tyle rodzajów żarówek że podanie mocy było by bez sensu. W końcu moc żarówki to iloczyn napięcia elektrycznego i natężenia prądu, więc dla diody będzie dużo niższa niż dla żarówki halogenowej.

Wsadź jakąś dużą diodową żarówę i już :)
mlukas3
Forumowicz
Forumowicz
Posts: 12
Joined: 2010-06-10, 20:37
Location: Piaseczno

Post by mlukas3 »

Temat DRL na czasie, ja się zdecydowałem na moduł z alledrogo za 80zł - wykorzystuje żarówki świateł drogowych w 30% mocy, to samo co prezentował wcześniej kolega maestropl
zamierzam go zamontować niedługo - pewnie w skrzynce bezpieczników będzie najprościej.
nie chciałem ledów, a nie słyszałem o tym rozwiązaniu wcześniej.
ostatnio inwestowałem w xenony więc stwierdziłem że warto wydać na taki moduł który je oszczędzi (przetwornice i żarniki mają niestety ograniczoną żywotność).
moja wersja modułu ma przycisk serwisowy do wyłączania:
http://allegro.pl/show_item.php?item=5354027254

mam nadzieję że nikt się nie będzie czepiał, wydaje mi sie że to bardzo estetyczne rozwiązanie i dobrze widoczne (światło halogenowe według mnie jest lepiej widoczne w dzień niż białe światło ledów)
User avatar
patrys4891
Forumowicz
Forumowicz
Posts: 3559
Joined: 2012-05-07, 14:41
Location: Warszawa

Post by patrys4891 »

Też mam takie coś u siebie i się sprawdza. Dotąd nikt nic nie mówił, ale to rozwiązanie zgodne z przepisami nie jest.
User avatar
Jacek957
Forumowicz
Forumowicz
Posts: 1652
Joined: 2010-05-27, 14:55
Location: Legnica

Post by Jacek957 »

Czegoś tu nie rozumiem :kwasny: Po cholerę kombinować z długimi skoro można (trzeba) używać mijania? :rotfl: Co innego samochody seryjnie wyposażone w dzienne a co innego (wybaczcie mieszkańcy wsi) wiejski tuning :rotfl:
słonina

Post by słonina »

Jacek957, snobizm, ją też się założył em do jazdy dziennej i suma sumarum używam mijania. U mnie problem jest taki, że moje ledy nie mają odblysnikow i ich w dzień nie widać. Za to w nocy wygląda spoko.
mlukas3
Forumowicz
Forumowicz
Posts: 12
Joined: 2010-06-10, 20:37
Location: Piaseczno

Post by mlukas3 »

Jacek957, dla mnie z 2 powodów:
1. oszczędność xenonów - używanie ich w dzień to czysta rozrzutność :)
2. lepsza widoczność w dzień (moim zdaniem) na korzyść żarówek halogenowych - xenon ok. 4000 K to w końcu barwa zbliżona do dziennej więc siłą rzeczy będzie mniej widoczna.

drogowe na 30% jako dzienne były programowane seryjnie w grupie VW - np Audi; rozwiązanie podobno zgodne z dyrektywami UE; więc nie jest to jakieś "stodołowe" odkrycie

jak ktoś nie ma xenonów to racja -nie ma co kombinować z długimi - podłączyć automat pod mijania na 100% mocy i mamy z głowy - wskaźniki na tablicy rozdzielczej nie przygasną więc w dzień nie będzie problemów z ich czytelnością.
pozostaje kwestia nie zapomnieć po zmierzchu zmienić na mijania ale ciemna tablica rozdz. powinna przypomnieć :)
User avatar
patrys4891
Forumowicz
Forumowicz
Posts: 3559
Joined: 2012-05-07, 14:41
Location: Warszawa

Post by patrys4891 »

Jacek957, co innego wiejski tuning a co innego doposażenie samochodu.
Właśnie ze względu na to że dołożenie ledów do Safranki zalatuje lekko wieśtuningiem, fajniejszym rozwiązaniem jest ten moduł, który robi z długich dzienne.
Tak jak napisał mlukas3, żarnik xenona ma określoną żywotność i jednak trochę kosztuje, poza tym wypala się odbłyśnik.
Wsadzenie dziennych to w takim przypadku dość duża oszczędność.
User avatar
Jacek957
Forumowicz
Forumowicz
Posts: 1652
Joined: 2010-05-27, 14:55
Location: Legnica

Post by Jacek957 »

Ok,to jest jakiś argument :)
Post Reply