Światła do jazdy dziennej
Producenci robią to co się sprzedaje . Modne są światła do jazdy dziennej to robią fabryczne . Modne są auta na gaz to robią fabrycznie . Teraz na topie zaczynają być hybrydy a niedługo elektryczne. Jak minie moda na dodatkowe światła dzienne to przestaną zakładać fabrycznie . Wszystko jest nastawione na zarobek.
You Brought Two Too Many .
- patrys4891
- Forumowicz
- Posts: 3559
- Joined: 2012-05-07, 14:41
- Location: Warszawa
Niestety xenony się ładnie wypalają. Zarówno żarniki jak i odbłyśniki. Jak ktoś dużo jeździ w dzień to się po prostu niszczy i choćby ze względu na to popieram pomysł ogarnięcia czegoś innego do świecenia w dzień.
A to kto jak to zrobi, jak będzie to wyglądać i kto jak to będzie odbierał... Cóż, jeden lubi blondynki, drugi brunetki...
A to kto jak to zrobi, jak będzie to wyglądać i kto jak to będzie odbierał... Cóż, jeden lubi blondynki, drugi brunetki...

- patrys4891
- Forumowicz
- Posts: 3559
- Joined: 2012-05-07, 14:41
- Location: Warszawa
wojtas80, zgodne z przepisami nie będzie, choć byś tam złote żarówki wsadził.
Generalnie trzeba by włożyć żarówki o odpowiedniej mocy, ale nie pamiętam jaka moc jest w przepisach.
Jeżeli w safrance chcesz mieć DRL w 100% zgodne z przepisami to musisz dołożyć dodatkowe reflektory z odpowiednią homologacją.
Generalnie trzeba by włożyć żarówki o odpowiedniej mocy, ale nie pamiętam jaka moc jest w przepisach.
Jeżeli w safrance chcesz mieć DRL w 100% zgodne z przepisami to musisz dołożyć dodatkowe reflektory z odpowiednią homologacją.
- patrys4891
- Forumowicz
- Posts: 3559
- Joined: 2012-05-07, 14:41
- Location: Warszawa
faktycznie nie ma podanej mocy w przepisach tylko siła światła.
To logiczne, bo dziś jest tyle rodzajów żarówek że podanie mocy było by bez sensu. W końcu moc żarówki to iloczyn napięcia elektrycznego i natężenia prądu, więc dla diody będzie dużo niższa niż dla żarówki halogenowej.
Wsadź jakąś dużą diodową żarówę i już
To logiczne, bo dziś jest tyle rodzajów żarówek że podanie mocy było by bez sensu. W końcu moc żarówki to iloczyn napięcia elektrycznego i natężenia prądu, więc dla diody będzie dużo niższa niż dla żarówki halogenowej.
Wsadź jakąś dużą diodową żarówę i już

Temat DRL na czasie, ja się zdecydowałem na moduł z alledrogo za 80zł - wykorzystuje żarówki świateł drogowych w 30% mocy, to samo co prezentował wcześniej kolega maestropl
zamierzam go zamontować niedługo - pewnie w skrzynce bezpieczników będzie najprościej.
nie chciałem ledów, a nie słyszałem o tym rozwiązaniu wcześniej.
ostatnio inwestowałem w xenony więc stwierdziłem że warto wydać na taki moduł który je oszczędzi (przetwornice i żarniki mają niestety ograniczoną żywotność).
moja wersja modułu ma przycisk serwisowy do wyłączania:
http://allegro.pl/show_item.php?item=5354027254
mam nadzieję że nikt się nie będzie czepiał, wydaje mi sie że to bardzo estetyczne rozwiązanie i dobrze widoczne (światło halogenowe według mnie jest lepiej widoczne w dzień niż białe światło ledów)
zamierzam go zamontować niedługo - pewnie w skrzynce bezpieczników będzie najprościej.
nie chciałem ledów, a nie słyszałem o tym rozwiązaniu wcześniej.
ostatnio inwestowałem w xenony więc stwierdziłem że warto wydać na taki moduł który je oszczędzi (przetwornice i żarniki mają niestety ograniczoną żywotność).
moja wersja modułu ma przycisk serwisowy do wyłączania:
http://allegro.pl/show_item.php?item=5354027254
mam nadzieję że nikt się nie będzie czepiał, wydaje mi sie że to bardzo estetyczne rozwiązanie i dobrze widoczne (światło halogenowe według mnie jest lepiej widoczne w dzień niż białe światło ledów)
- patrys4891
- Forumowicz
- Posts: 3559
- Joined: 2012-05-07, 14:41
- Location: Warszawa
Jacek957, dla mnie z 2 powodów:
1. oszczędność xenonów - używanie ich w dzień to czysta rozrzutność
2. lepsza widoczność w dzień (moim zdaniem) na korzyść żarówek halogenowych - xenon ok. 4000 K to w końcu barwa zbliżona do dziennej więc siłą rzeczy będzie mniej widoczna.
drogowe na 30% jako dzienne były programowane seryjnie w grupie VW - np Audi; rozwiązanie podobno zgodne z dyrektywami UE; więc nie jest to jakieś "stodołowe" odkrycie
jak ktoś nie ma xenonów to racja -nie ma co kombinować z długimi - podłączyć automat pod mijania na 100% mocy i mamy z głowy - wskaźniki na tablicy rozdzielczej nie przygasną więc w dzień nie będzie problemów z ich czytelnością.
pozostaje kwestia nie zapomnieć po zmierzchu zmienić na mijania ale ciemna tablica rozdz. powinna przypomnieć
1. oszczędność xenonów - używanie ich w dzień to czysta rozrzutność

2. lepsza widoczność w dzień (moim zdaniem) na korzyść żarówek halogenowych - xenon ok. 4000 K to w końcu barwa zbliżona do dziennej więc siłą rzeczy będzie mniej widoczna.
drogowe na 30% jako dzienne były programowane seryjnie w grupie VW - np Audi; rozwiązanie podobno zgodne z dyrektywami UE; więc nie jest to jakieś "stodołowe" odkrycie
jak ktoś nie ma xenonów to racja -nie ma co kombinować z długimi - podłączyć automat pod mijania na 100% mocy i mamy z głowy - wskaźniki na tablicy rozdzielczej nie przygasną więc w dzień nie będzie problemów z ich czytelnością.
pozostaje kwestia nie zapomnieć po zmierzchu zmienić na mijania ale ciemna tablica rozdz. powinna przypomnieć

- patrys4891
- Forumowicz
- Posts: 3559
- Joined: 2012-05-07, 14:41
- Location: Warszawa
Jacek957, co innego wiejski tuning a co innego doposażenie samochodu.
Właśnie ze względu na to że dołożenie ledów do Safranki zalatuje lekko wieśtuningiem, fajniejszym rozwiązaniem jest ten moduł, który robi z długich dzienne.
Tak jak napisał mlukas3, żarnik xenona ma określoną żywotność i jednak trochę kosztuje, poza tym wypala się odbłyśnik.
Wsadzenie dziennych to w takim przypadku dość duża oszczędność.
Właśnie ze względu na to że dołożenie ledów do Safranki zalatuje lekko wieśtuningiem, fajniejszym rozwiązaniem jest ten moduł, który robi z długich dzienne.
Tak jak napisał mlukas3, żarnik xenona ma określoną żywotność i jednak trochę kosztuje, poza tym wypala się odbłyśnik.
Wsadzenie dziennych to w takim przypadku dość duża oszczędność.