Blokujące się tylne hamulce

Sprawy związane z mechaniką

Moderators: SURU, Moderator

User avatar
wojtas80
Forumowicz
Forumowicz
Posts: 191
Joined: 2012-08-10, 11:52
Location: Jaworze

Blokujące się tylne hamulce

Post by wojtas80 »

Witam.
Czy ktoś ma pomysł, dlaczego tylne hamulce notorycznie się grzeją? Dodam od razu, że to nie wina ręcznego, gdyż odbija elegancko. Zaciski zregenerowane, później wymienione na inne, a hamulce podczas jazdy się nagrzewają i nie odbijają.
Jakieś pomysły, gdzie szukać przczyny?
User avatar
Atropos
Forumowicz
Forumowicz
Posts: 1501
Joined: 2013-09-15, 11:39
Location: Ustroń

Post by Atropos »

Gdy dotykasz koła po trasie - ciepła jest felga, czy główki szpilek?
User avatar
patrys4891
Forumowicz
Forumowicz
Posts: 3559
Joined: 2012-05-07, 14:41
Location: Warszawa

Post by patrys4891 »

tylne koło może mieć trzy źródła ciepła.
Hamulce, łożysko, lub sama opona. No dobra, jeszcze słońce może rozgrzać ;)
Opona raczej nie rozgrzała by tak koło że zwrócił byś na to uwagę.
Gdyby ciepło pochodziło od łożyska, to raczej byś to dodatkowo słyszał.
Także wychodzi że hamulec.
Był regenerowany? co było regenerowane i jak?
Jak tuleje (ślizgi) były mocno skorodowane to może powstać tam luz na tyle duży że zamiast chodzić prosto to się przekosi i się zaklinuje.
Nie wykluczył był także błędów przy regeneracji zacisków. Robiłeś to sam czy w warsztacie?
User avatar
wojtas80
Forumowicz
Forumowicz
Posts: 191
Joined: 2012-08-10, 11:52
Location: Jaworze

Post by wojtas80 »

Gorące bywają tak, że felgi nie da się dotknąć, dodatkowo czuć jakby palone okładziny (coś jakby azbest).
Pierwsze zaciski regenerowałem sam, później wymieniłem na inne używki.
Chodzą na śrubach delikatnie złożone na miedzianym smarze. Wygląda to jakby płyn hamulcowy się nie cofał... Tylko dlaczego zamiana zacisków nie pomogła? Pompa pada?
User avatar
patrys4891
Forumowicz
Forumowicz
Posts: 3559
Joined: 2012-05-07, 14:41
Location: Warszawa

Post by patrys4891 »

smar miedziany do hamulców? Proponuję poczytać trochę o tym.
Może przewodowy elastyczne masz skorodowane w środku i nie pozwalają się do końca cofnąć płynowi hamulcowemu.
Gutek
Forumowicz
Forumowicz
Posts: 3
Joined: 2014-10-23, 18:48
Location: Liskeard,Cornwall

Post by Gutek »

wojtas80, Odepnij linki od ręcznego ,przejedz się i napisz czy dalej się grzeje. Jeśli problem ustąpi to na prawej lince jet regulacja popuść po prostu linki.
User avatar
patrys4891
Forumowicz
Forumowicz
Posts: 3559
Joined: 2012-05-07, 14:41
Location: Warszawa

Post by patrys4891 »

Lepiej podnieś koło i zakręć nim. Szybciej i taniej :super:
User avatar
SURU
Forumowicz
Forumowicz
Posts: 1854
Joined: 2012-10-11, 18:20
Location: Opole Lubelskie

Post by SURU »

Kolego nie odbija Ci ręczny . Stuknij w sprężynkę czymś i przejedź się kawałek . Powinno być oK, Łożyska jak podgrzewają felge to ........ wcześniej ogłuchnąć można taki jest hałas . Jednym słowem ręczny do roboty !!!
You Brought Two Too Many .
User avatar
mruczek
Forumowicz
Forumowicz
Posts: 531
Joined: 2009-02-08, 14:36
Location: Białoborze

Post by mruczek »

To samo miałem niedawno, zmieniłem linke od ręcznego i jest git.
Safrane 2.5 20V
User avatar
wojtas80
Forumowicz
Forumowicz
Posts: 191
Joined: 2012-08-10, 11:52
Location: Jaworze

Post by wojtas80 »

Właśnie skończyłem jazdę z odpiętymi linkami ręcznego i niestety lewy zacisk znowu gorący. Nie ujadę- o co chodzi?
User avatar
wojtas80
Forumowicz
Forumowicz
Posts: 191
Joined: 2012-08-10, 11:52
Location: Jaworze

Post by wojtas80 »

Ok, dzięki. A czy przednie i tylne są tej samej długości?
User avatar
SURU
Forumowicz
Forumowicz
Posts: 1854
Joined: 2012-10-11, 18:20
Location: Opole Lubelskie

Post by SURU »

Kolego , bo zablokował się wcześniej . Tam jest taki ślimak ( sprężyna ) stuknij czymś długim w to by był luz . Będzie wiadomo . Tylko nie jak w klawiaturę tylko mocno przypie..ol !
You Brought Two Too Many .
dogbert
Forumowicz
Forumowicz
Posts: 100
Joined: 2014-07-21, 22:37
Location: DG

Post by dogbert »

Przód i tył są różnej długości. Z kupieniem nie będzie problemu, 3tyg temu zmieniałem u siebie (chyba 26pln za sztukę).
User avatar
wojtas80
Forumowicz
Forumowicz
Posts: 191
Joined: 2012-08-10, 11:52
Location: Jaworze

Post by wojtas80 »

SURU a w tłoczek czy z tyłu od strony ramienia pier....ąć
User avatar
SURU
Forumowicz
Forumowicz
Posts: 1854
Joined: 2012-10-11, 18:20
Location: Opole Lubelskie

Post by SURU »

W to co na zaznaczyłem tylko w dobrą stronę .
Attachments
images.jpg
images.jpg (14.48 KiB) Viewed 3264 times
You Brought Two Too Many .
User avatar
patrys4891
Forumowicz
Forumowicz
Posts: 3559
Joined: 2012-05-07, 14:41
Location: Warszawa

Post by patrys4891 »

w tłoczek też możesz przywalić, ale wtedy prawdopodobnie będziesz go musiał wymienić, albo to co zepsujesz w środku.
Lukasz737
Forumowicz
Forumowicz
Posts: 491
Joined: 2013-08-21, 14:58
Location: Wyszków

Post by Lukasz737 »

Zdejmij spreżynę, dzwigienkę i uszczelkę pod nią. Pryśnij wd 40 załóż dźwigienkę i rozruszaj ją. Może być odwrotnie założona uszczelka przeciwkurzowa pod dźwigienką i będzie się dostawał tam brud. Ja kiedyś tak złożyłem i to pomogło.
artho
Forumowicz
Forumowicz
Posts: 774
Joined: 2012-02-02, 08:00
Location: Kraków

Post by artho »

nie żebym się powtarzał z przedmówcami...
ale..

To samo miałem niedawno (rok temu). Po pierwsze zaciski do wymiany/regeneracji po drugie ręczny i tłoczek.

Gorąca felga+smród palonej gumy czy czegoś = zawsze hamulce.
Post Reply