pawloplus wrote:Mi te kabelki wyglądają jak zasilania elektorozaworu i jak idą pod auto to pewnie koniec mają w bagażniku.
Ale one nie idą pod auto tylko są "podłączone" do dołu silnika (na zdjęciu tego nie widać)
pawloplus wrote:Auto też nie zapali bo wtryski masz rozłączone
Nie rozumiem, mógłbyś rozwinąć tą myśl ? Co , gdzie rozłączone ? Ja nic nie kombinowałem a wcześniej jakoś samochód zapalił. Przed "awarią" tez silnik normalnie palił nic nie rozłączałem więc nie wiem w czym problem
Last edited by Stefan72 on 2016-02-22, 18:35, edited 1 time in total.
jaki masz zamontowany gaz? Zrób zdjęcie komputerka od gazu i ewentualnie emulatora jeśli to 2 gen. Jeśli gaz siedzi nadal a nie pali Ci się kontrolka od LPG to możliwe że masz przerwę na wiązce od wtrysków PB albo jak ktoś poszedł drutem to zrobił wyłączenie pompy paliwa. Najlepiej porób fotki instalacji lpg
Tu masz schemat instalacji swojego kompa http://www.wolek.vot.pl/foto/instrukcja.pdf Musisz znaleźć kabelki od wtrysków które zostały przecięte i je ze sobą połączyć (zrobić zworkę) jak auto odpali masz już przyczynę. Albo padł komp od LPG albo gdzieś brakuje zasilania. Może być nawet głupia masa. Do jutra spróbuję się doczytać dokładnie które piny z którymi trzeba połączyć chyba że Tobie się uda. Jeśli piszesz że auto odpala jak centralka się pali to jak pisałem bez zasilonego kompa lpg albo uszkodzonego auta nie odpalisz na benzynie bo ma przerwę na wtryskach. Tu bym szukam problemu
musisz popatrzeć na schemacie. Najpierw jednak był zrobił jak pisałem. odpiął kompa lpg i zrobił zworki na wtryski PB. Jak odpali będziesz szukał co się dzieje z LPG jak nie przyczyn może być wiele. Nie znam tego sterownika ale zasilania w innych są przeważnie 3. 2 z aku i jeden po zapłonie. Wpięcie po zapłonie to już różnie jest brany. Albo z plusa wtryskiwacza PB albo z cewki albo zaislanie kompa PB. Musisz próbować iść po wiązce gdzie są kable a szybciej będzie miernikiem sprawdzić we wtyczce przejścia
odkręciłem komputer lpg żeby zobaczyć czy wtyczka dobrze wpięta jest , przykręciłem z powrotem i teraz jeszcze jak na złość nie mogę się z nim połączyć interfejsem diagnostycznym , wcześniej normalnie się łączyło
EDIT: Pokręciłem/podotykałem komputer lpg i już się mogę połączyć interfejsem , natomiast co do przełącznika lpg i zygzaka dalej lipa.
Last edited by Stefan72 on 2016-02-23, 14:32, edited 1 time in total.
Problemów ciąg dalszy:
Odłączyłem dzisiaj komputer lpg , odciąłem przewody lpg od wtryskiwaczy i podłączyłem oryginalne benzynowe(czyli pominąłem instalację LPG). Niestety dalej bez zmian (brak zygzaka , brak zasilania wtryskiwaczy (na przewodzie brak napięcia))
Ma ktoś schemat od wtyczki sterownika silnika , dokładnie chodzi mi o to który kabelek i pin jest odpowiedzialny za zasilanie ECU (może nie dochodzi zasilanie do ecu i przez to nie odpala)
EDIT: dobra już mam 32 i 24
Last edited by Stefan72 on 2016-03-05, 16:56, edited 1 time in total.
Weź jakiś spray do styków i spryskaj dobrze kostki od ecu . Jeśli wykluczyłeś całkowicie usterki mechaniczne typu przestawiony rozrząd itp. a nie można było wyjąć bezpiecznika od gazu ? Może być ,że awaria sterownika ale to tylko gdybanie .
zmierzyłem napięcie na wtyczce od komputera silnika: pin 32 czyli główne zasilanie pokazuje zaledwie 1,13V-1,16V natomiast pin 24 czyli zasilanie po kluczyku pokazuje normalnie 12,53V.....dziwne
PS: Napięcie sprawdzane na wyłączonym zapłonie
Last edited by Stefan72 on 2016-03-05, 17:32, edited 1 time in total.
SURU wrote: a nie można było wyjąć bezpiecznika od gazu ?
Samo wyjęcie bezpiecznika od gazu nic nie dawało dlatego dzisiaj uciąłem przewody od wtryskiwaczy i podłączyłem z powrotem benzynowe tak jak było fabrycznie. (teraz przynajniej wiem że to nie była wina gazu tak jak wcześniej myślałem)
Dzisiaj zmierzyłem napięcie w ecu na pinie 32 (główne zasilanie) i wyszło 0,32V (zarówno na włączonym jak i wyłączonym zapłonie) i teraz pytanie gdybym chciał poprowadzić na chwilę z aku nowe zasilanie to czy muszę po drodze dać jakiś bezpiecznik/przekaźnik jak tak to jaki ?
PS: Sprawa w ogóle dziwna bo na pinie 24 (zasilanie po kluczyku) jest normalnie 12V
ECU to dość delikatne stworzenie, więc zamiast dorabiać kabla, pokusił bym się o znalezienie przyczyny tego niskiego napięcia.
Nieznane są myśli autora przy projektowaniu