[2.9 V6 24V] Rozrząd
[2.9 V6 24V] Rozrząd
Moim głównym planem mechanicznym na ten rok jest wymiana rozrządu z pompą wody. Zastanawiam się co miałoby sens przy tej okazji sprawdzić/wymienić - jakieś podpowiedzi? Ruszać uszczelniacze na wałkach, jeśli będą suche?
- patrys4891
- Forumowicz
- Posts: 3559
- Joined: 2012-05-07, 14:41
- Location: Warszawa
Uszczelniaczy nie ruszaj, szkoda roboty, poza tym jest trochę więcej rozbierania.
Jak pompa to i rolki wszystkie, bo Ty na bogato wymieniasz
Tam za dużo to nie ma do czego się przyczepić.
Jak pompa to i rolki wszystkie, bo Ty na bogato wymieniasz

Tam za dużo to nie ma do czego się przyczepić.
Bywa że nie jestem szczery. Czasem zwyczajnie kłamię. Jestem próżny, pazerny, dbam tylko o swoje cztery litery. Bywam małostkowy, cyniczny i bezduszny - osądzam bez litości, bez serca i miłości
- patrys4891
- Forumowicz
- Posts: 3559
- Joined: 2012-05-07, 14:41
- Location: Warszawa
Pompa do Clio jest dostępna od ręki
http://e-katalog.intercars.com.pl/#/pro ... zacej.html
Pompa będzie pasować? Czy większy przepływ płynu chłodzącego nie zaburzy w jakiś sposób pracy układu?
http://e-katalog.intercars.com.pl/#/pro ... zacej.html
Pompa będzie pasować? Czy większy przepływ płynu chłodzącego nie zaburzy w jakiś sposób pracy układu?
Last edited by Atropos on 2016-03-09, 13:08, edited 1 time in total.
Że lubię się spierać, to napiszę że pompa wody jest ta sama 
Musiałoby to wynikać z budowy pompy od strony łopatek - co nie jest realne do zrobienia, bo kadłub silnika jest taki sam,
lub
wynikać z budowy rolki zębatej, czyli mniejsza ilość zębów, mniejsza średnica koła, co pociągałoby to za sobą zmianę samego paska rozrządu. Poza tym kręcące się szybciej koło na wolnych obrotach, przy wysokich obrotach to już byłby niezły młyn w zbiorniku

Musiałoby to wynikać z budowy pompy od strony łopatek - co nie jest realne do zrobienia, bo kadłub silnika jest taki sam,
lub
wynikać z budowy rolki zębatej, czyli mniejsza ilość zębów, mniejsza średnica koła, co pociągałoby to za sobą zmianę samego paska rozrządu. Poza tym kręcące się szybciej koło na wolnych obrotach, przy wysokich obrotach to już byłby niezły młyn w zbiorniku

Bywa że nie jestem szczery. Czasem zwyczajnie kłamię. Jestem próżny, pazerny, dbam tylko o swoje cztery litery. Bywam małostkowy, cyniczny i bezduszny - osądzam bez litości, bez serca i miłości
To jest śliski temat, bo clio w V6 było dużo zmian w bardzo krótkim okresie czasu. Z Waszym silnikiem tylko na początku była produkcja, potem zaraz się zmieniło na dwumasę i zmienne fazy rozrządu.
Bywa że nie jestem szczery. Czasem zwyczajnie kłamię. Jestem próżny, pazerny, dbam tylko o swoje cztery litery. Bywam małostkowy, cyniczny i bezduszny - osądzam bez litości, bez serca i miłości
- patrys4891
- Forumowicz
- Posts: 3559
- Joined: 2012-05-07, 14:41
- Location: Warszawa
A to muszę do niego przedzwonić. Dialogys pokazuje, że we wszystkich Clio V6 była ta jedna pompa. Ilość zębów jest taka sama jak w pompie do Safrane. Ciekawy temat.
Last edited by Atropos on 2016-03-09, 14:02, edited 1 time in total.
z wydajnością pompy to ciekawa sprawa
przy zapiętych wiatrakach na stałe dopiero podniesienie obrotów silnika powoduje spadek temperatury na postoju a podniesienie obrotów wiąże sie ze zwiększonym przepływem cieczy
(zaobserwowałem osobiście) więc sprawdzenie czy pasuje i co się dzieje byłoby cenną wskazówką
przy zapiętych wiatrakach na stałe dopiero podniesienie obrotów silnika powoduje spadek temperatury na postoju a podniesienie obrotów wiąże sie ze zwiększonym przepływem cieczy
(zaobserwowałem osobiście) więc sprawdzenie czy pasuje i co się dzieje byłoby cenną wskazówką
Porównanie pomp wody, zdjęcia chyba wszystko przedstawiają, nic nie trzeba mówić.
Niestety co ciekawe, renault w momencie zmiany pompy wody na mniejszą, zmienili chłodnicę wody na miedzianą - w nadziei że to załatwi temat
Niestety co ciekawe, renault w momencie zmiany pompy wody na mniejszą, zmienili chłodnicę wody na miedzianą - w nadziei że to załatwi temat

Bywa że nie jestem szczery. Czasem zwyczajnie kłamię. Jestem próżny, pazerny, dbam tylko o swoje cztery litery. Bywam małostkowy, cyniczny i bezduszny - osądzam bez litości, bez serca i miłości
Jak w pysk strzelił w Dialogys widać nawet od którego numeru silnika jest zmiana. Na schemacie wyraźnie widać dłuższe łopatki. Ciekawe czy jest dostępna w ogóle starsza pompa.
https://www.catcar.info/renault/?lang=e ... ExQQ%3D%3D
Co ciekawe w Dialogys wszystkie cztery wersje Clio V6 też mają na schematach pompy z długimi łopatkami, ale to chyba, żaden dowód na tezę, iż Clio V6 ma tą wersję pompy. Koniecznie trzeba by zorganizować zdjęcie pompy z Clio V6.
https://www.catcar.info/renault/?lang=e ... ExQQ%3D%3D
Co ciekawe w Dialogys wszystkie cztery wersje Clio V6 też mają na schematach pompy z długimi łopatkami, ale to chyba, żaden dowód na tezę, iż Clio V6 ma tą wersję pompy. Koniecznie trzeba by zorganizować zdjęcie pompy z Clio V6.