AC
AC
Witam ponownie. Mam pytanie odnośnie sterowania klimatyzacji. Panel climatronica steruje plusem czy minusem? Sygnał podaje na wtyczkę do presostatu czy na sprężarkę? Chodzi mi o wytłumaczenie łopatologiczne. Wciskam AC na panelu i sygnał idzie gdzie i jaki. Próbuje uruchomić klimę ale nie wiem co sprawdzać. Jedynie co wiem to to że mam 12V po zapłonie na jednym z czterech pinów na presostacie. 3 następne piny to bieg pierwszy i drugi wentylatorów oraz sprężarka. Na klimatroniku błędów brak. Sprężarka ani wentylatory nie startują ani na chwilę. Jakie warunki musza być spełnione po za oczywiście prawidłowym ciśnieniem w układzie. Pozdrawiam
Na 100% jest sterowanie plusem. Tylko ty masz presostat 4-pinowy, nie wiem dlaczego - być może kwestia przejściowego rocznika?
Bywa że nie jestem szczery. Czasem zwyczajnie kłamię. Jestem próżny, pazerny, dbam tylko o swoje cztery litery. Bywam małostkowy, cyniczny i bezduszny - osądzam bez litości, bez serca i miłości
Na presostat, a jak spełnia warunek (ciśnienie w układzie) to na sprężarkę i jako sterujący na przekaźnik wentylatora.
Średnio widać na schematach, ale można poświęcić czasu i rozkminić.
Średnio widać na schematach, ale można poświęcić czasu i rozkminić.
Bywa że nie jestem szczery. Czasem zwyczajnie kłamię. Jestem próżny, pazerny, dbam tylko o swoje cztery litery. Bywam małostkowy, cyniczny i bezduszny - osądzam bez litości, bez serca i miłości
Hm. No dobra. To gdzie idzie sygnał od klimatronika zanim trafi na Presostat? Posiadasz takowy schemat z automatyczną skrzynią i ogólnie schemat od komputera ABS? Kidy mi dawałes ale mam nowy komp i wszystkie schematy straciłem
Last edited by pawloplus on 2016-03-11, 11:21, edited 1 time in total.
Nie wiem czy sprawny ale tym chciałem zająć się później. Skoro Darot powiedział ze sterowanie jest plusem na presostat a u mnie on pojawia się za każdym razem z włączeniem zapłonu to mam coś nie tak. Na próbę zdemontowalem panel klimatronika i bez zmian. Czytając inne fora z innymi renault np laguna 2 to tam sterowniem jest masa na kompresor a plus na presostat jest po zapłonie. Posiada ktoś schemat klimatronika ph1 Nie jestem za dobry z elektryki ale jakoś będę próbował dojść co i jak bo wiem na pewno ze nie mam gazu w układzie ale chcę sprawdzić wszystkie przejścia a głównie chodzi mi o sygnał z klimatronika ze wciśnięty jest guziczek ac
Sprężarka jest zasilana plusem, więc i presostat musi być plusem.
Masz 4 pinowy presostat, więc może jest jakoś inaczej ? Może Gutek coś dorzuci od siebie.
Masz 4 pinowy presostat, więc może jest jakoś inaczej ? Może Gutek coś dorzuci od siebie.
Bywa że nie jestem szczery. Czasem zwyczajnie kłamię. Jestem próżny, pazerny, dbam tylko o swoje cztery litery. Bywam małostkowy, cyniczny i bezduszny - osądzam bez litości, bez serca i miłości
Każda safranka chyba ph1 miała 4 pinowy presostat. U mnie więc jak na bije klimę a presostat jest sprawny to będzie chodziła klima non stop i kompresor mi się załączy jeszcze przed odpaleniem silnika wiec zanim to zrobię chce mieć pewność czy sterowania z panelu idzie na kompresor czy najpierw na presostat ale to chyba przez jakiś przekaźnik który się zwarl na stałe. Sam juz nie wiem ale w tym samochodzie wszystko jest skomplikowane. Nie jest to moja pierwsza Renia ale już wiem że ostatnia i jak mnie wkurzy na maxa to w najbliższym czasie trafi na złom
SURU a orientujesz się jaki jest u Ciebie? Mi według katalogu wychodzi ze w 2.2dt jest taki sam jaki mam ja ale to jest renault i tu katalogi jedno a rzeczywistość drugie. Jeśli miałbyś na 4 piny mógłbyś sprawdzić jak u Ciebie wyglądaja sygnały na kostce? Czy na którymś pnie masz stały plus po zapłonie
Nie sądzę bym miał 4 pinowy ale jutro sprawdzę . A próbowałeś na innym panelu odpalić . Mam u siebie wyjęty ze sprawnym termistorem . Może tu być przyczyna. Jeśli chodzi o presostat to on może Ci rozłączyć jak jest też za wysokie ciśnienie. Ja bym zaczął od presostatu.
Last edited by SURU on 2016-03-11, 15:13, edited 1 time in total.
You Brought Two Too Many .
W układzie nie mam gazu. Zanim nabije klimę chce mieć pewność że mam wszystko dobrze ze sterowaniem. Nie chce nabijać klimy i wymieniac w razie czego presostatu jeśli mam coś skopane w elektryce. Panel zostawił bym w spokoju. Jak mi z automatu załącza ac to rosną obroty wiec idzie sygnał na ECU. Ja chcę się tylko dowiedzieć gdzie z panelu klimatronika idzie sygnał do załączenia kompresora i wentylatorów. Czy na kostkę od presostatu i załącza on od razu dwa elementy czy na kompresor czy gdzieś indziej. Nie widzi mi się wymieniać połowy sprawych części. Jeśli nikt nie wie to mogę prosić o schemat instalacji elektrycznej? Interesuje mnie schemat klimatronika i dodatkowo schemat kompa asb. Najchętniej bym przytulił cały schemat instalacji safrane
Zawsze mogę ominąć presostat na testy, to nie problem. Teraz się tylko zastanawiam gdzie idzie sygnał z klimatronika i jaki
Dodam że udało mi się odkopać schemat kompa ASB. Przydałby się schemat wtyk klimatronika
Dodam że udało mi się odkopać schemat kompa ASB. Przydałby się schemat wtyk klimatronika
Last edited by pawloplus on 2016-03-12, 12:05, edited 1 time in total.