XR 25

Tutaj piszemy pomocne rzeczy w obsłudze samochodu.

Moderators: SURU, Moderator

Post Reply
User avatar
Jacek957
Forumowicz
Forumowicz
Posts: 1652
Joined: 2010-05-27, 14:55
Location: Legnica

XR 25

Post by Jacek957 »

Trafił do mnie XR 25S Reda :hyhy: (ten uszkodzony).Zimne luty zlikwidowane więc powinien działać ;) Ale nie używałem jeszcze takiego sprzęta więc boję się go uszkodzić ;) bo kto wie co Red mógłby mi za to zrobić :przestraszony: Do tego doświadczenia dołożył się również dostarczając mi drugą walizkę z interfejsami o których nie mam zielonego pojęcia :wstyd:
Zrobiłem kilka zdjęć i być może ktoś z was będzie wiedział co do czego służy?Będę wdzięczny za każdą radę :)
Attachments
Walizka Reda
Walizka Reda
P9080886.JPG
P9080885.JPG
Zawartość walizki Gutka
Zawartość walizki Gutka
Walizka Gutka
Walizka Gutka
Last edited by Jacek957 on 2018-12-04, 15:34, edited 1 time in total.
User avatar
Jacek957
Forumowicz
Forumowicz
Posts: 1652
Joined: 2010-05-27, 14:55
Location: Legnica

Post by Jacek957 »

Właśnie wróciłem do domu po próbie walizki Reda.Przy pomocy kolegi Lesiu11 uruchomiliśmy XR-a.
Test urządzenia przeszedł pomyślnie :ok: Czyli walizka po "naprawie głównej ;) " jest sprawna :) Ale udało się nam połączyć jedynie z systemem wtrysku :( Wszystkie inne próby zakończyły się niepowodzeniem :kwasny: I teraz nie wiem czy to wina kart czy sprzętu.W walizce Gutka znalazłem jakby schemat kart z podziałem na modele renówek i kasetę nr 13 do której ten schemat się odwołuje,więc jutro spróbujemy jeszcze raz gdy posegreguję karty (fiszki).
Attachments
Schemat
Schemat
Gutek
Forumowicz
Forumowicz
Posts: 3
Joined: 2014-10-23, 18:48
Location: Liskeard,Cornwall

Post by Gutek »

Jacek957, Wydaje mi się że w dobrym kierunku zmierzasz, nic mądrego nie przychodzi mi do głowy ;) , z tym kierunkiem to też do końca nie jestem pewien :hyhy: .Powodzenia
User avatar
Jacek957
Forumowicz
Forumowicz
Posts: 1652
Joined: 2010-05-27, 14:55
Location: Legnica

Post by Jacek957 »

Wyselekcjonowałem 12 kart które wg.schematu pasują do Safrany i kasety nr.13 z walizki Gutka.Jutro sprawdzę czy działają i opiszę efekty.Natomiast przy pierwszym połączeniu maszyna zdiagnozowała coś z przepustnicą i czujnikiem położenia przepustnicy.Muszę się jeszcze nauczyć to "czytać" ;)
User avatar
Atropos
Forumowicz
Forumowicz
Posts: 1501
Joined: 2013-09-15, 11:39
Location: Ustroń

Post by Atropos »

Jacek957, może szarpanie silnika u Ciebie ma związek z TPS właśnie?
User avatar
Jacek957
Forumowicz
Forumowicz
Posts: 1652
Joined: 2010-05-27, 14:55
Location: Legnica

Post by Jacek957 »

Całkiem możliwe,ale zanim się tym zajmę muszę zaopatrzyć się w (nowy lub używany) czujnik położenia przepustnicy ;)
User avatar
Jacek957
Forumowicz
Forumowicz
Posts: 1652
Joined: 2010-05-27, 14:55
Location: Legnica

Post by Jacek957 »

No i dupa :kwasny: Bez względu na to jakiej kasety i karty użyłem XR 25 pogadał tylko z systemem wtrysku.Natomiast z Initiale Paris Jurka nie połączył się w ogóle.I teraz nie wiem czy problem leży w samej walizce czy w braku odpowiednich kart (fiszek).I jeszcze jedno pytanie do Reda-na fiszkach jest odsyłacz do instrukcji warsztatowej,masz może coś takiego lub wiesz kto ma?I jeszcze jedno,za każdym połączeniem z gniazdem diagnostycznym walizka przeprowadza test który wypada pomyślnie.
User avatar
RedHead
Forumowicz
Forumowicz
Posts: 1708
Joined: 2009-02-04, 01:08
Location: Weedon Bec
Contact:

Post by RedHead »

Wszystkie papiery jakie posiadam są na ftp
Decentralizacja to przyszłość.
User avatar
Jacek957
Forumowicz
Forumowicz
Posts: 1652
Joined: 2010-05-27, 14:55
Location: Legnica

Post by Jacek957 »

Odwiedziłem dzisiaj ASO Renault w Lubinie :) Korzystają tam jeszcze z walizki XR 25 S i udało mi się pogadać z elektrykiem który z niej na co dzień korzysta ;) Podłączyliśmy moją Safranę korzystając z kart ASO i nic :kwasny: jak wcześniej tylko wtrysk,potem podłączyliśmy cały zestaw z ASO i ........ eureka,działa.To by znaczyło że w Redowym XR 25S coś więcej niż zimne luty padło :( Postaram się jeszcze raz pogadać z kolegami od elektroniki może coś znajdą.
User avatar
Atropos
Forumowicz
Forumowicz
Posts: 1501
Joined: 2013-09-15, 11:39
Location: Ustroń

Post by Atropos »

Jacek957, wyszły Ci jakieś błędy?
User avatar
Jacek957
Forumowicz
Forumowicz
Posts: 1652
Joined: 2010-05-27, 14:55
Location: Legnica

Post by Jacek957 »

No właśnie nie i to mnie martwi.Świeci mi się kontrolka ABS a walizka nie pokazuje żadnych błędów,napięcie na czujnikach ok i wszystkie inne parametry ABS ok a nie działa i "helmut" też nic nie mówi :kwasny: Dziwne :mur:
User avatar
Daroot
Forumowicz
Forumowicz
Posts: 5646
Joined: 2009-02-07, 19:57
Location: Iława / Olsztyn
Contact:

Post by Daroot »

W quadrze ABS działa na trochę innej zasadzie, ma inny komp. Jeśli dobrze pamiętam - to znajduje się w lewym tylnym błotniku, dojście od bagażnika, za sprężarką.

A czemu działa na innej zasadzie? Gdyż jest połączony razem z układem blokowania tylnego mechanizmu różnicowego w dyfrze. W momencie gdy jest wszystko sprawne, przy włączeniu blokady, świeci się przycisk koło lewarka skrzyni biegów z napisem 4x4, a na desce zaświeca się kontrolka ABS.

Nie wiem czy to u Ciebie działa, pompka od blokady dyfra jest schowana przed tylnym lewym wahaczem.

Rzucam trop - tym śladem powinieneś iść. Można to wszystko sprawdzić, bez żadnych walizek (bez urazy, dla mnie to śmieszny sprzęt), czy komputerów.
Bywa że nie jestem szczery. Czasem zwyczajnie kłamię. Jestem próżny, pazerny, dbam tylko o swoje cztery litery. Bywam małostkowy, cyniczny i bezduszny - osądzam bez litości, bez serca i miłości
User avatar
Jacek957
Forumowicz
Forumowicz
Posts: 1652
Joined: 2010-05-27, 14:55
Location: Legnica

Post by Jacek957 »

Do tej "pompki " dotarłem w trakcie konserwacji podwozia.Wnękę w której siedzi trzeba było dobrze wyczyścić i zakonserwować. W tym celu wymontowałem całe to ustroistwo,dochodzą tam przewody z podciśnieniem od silnika idące poprzez taki mały zbiorniczek do tylnego mostu (trzy szt.)i kostka z przwodami elektrycznymi (dwa lub trzy,już nie pamiętam) ale pompki nie zaobserwowałem :wstyd: Przy pierwszym montażu pomyliłem przewody podciśnienia i kontrolka koło lewarka po włączeniu blokady mrugała :kwasny: ale nie miało to wpływu na ABS.Po jakimś czasie gdy znalazłem schemat podłączenia przewodów podciśnieniowych poprawiłem podłączenie zgodnie ze schematem ale kontrolka(blokady)ciągle mrugała dalej bez wpływu na ABS.Wczoraj podczas testu "walizek" połączyliśmy się z ABS-em i pokazało dwa błędy?(skan zdjęcia wyślę wieczorem)-Tylny most zablokowany i Obwód stopu. Po zakończeniu badania kontrolka blokady przestała mrugać ale dalej bez wpływu na ABS,to znaczy nie zupełnie bez wpływu bo po przejechaniu ok 100 km "helmut" zameldował awarię ABS-u i kontrolka zgasła lecz po następnych 100 km po ponownym odpaleniu silnika się zapaliła ale już bez komunikatu "helmuta".Czarna magia :mur:
User avatar
RedHead
Forumowicz
Forumowicz
Posts: 1708
Joined: 2009-02-04, 01:08
Location: Weedon Bec
Contact:

Post by RedHead »

Jacek957 wrote: ale pompki nie zaobserwowałem
ja też takiej nie pamiętam :niepewny:
Decentralizacja to przyszłość.
Post Reply