Chłodzenie L7X

Sprawy związane z mechaniką

Moderators: SURU, Moderator

User avatar
Atropos
Forumowicz
Forumowicz
Posts: 1501
Joined: 2013-09-15, 11:39
Location: Ustroń

Post by Atropos »

lesiu11, kreska zerowa jako zero. Wcześniej temperatura u mnie przedstawiała się dokładnie tak samo jak opisujesz u siebie. Muszę podjachać na kompa jednak, może coś pokaże. Dobrze, że jakby co to wszystkie te czujniki można kupić i to za niezbyt duże pieniądze. Jeszcze ciekawe wczoraj było to, że wracałem późnym wieczorem, temperatura była 22 C, a nie np. 35 C, więc skąd by się wzięły takie skoki w temperaturze płynu? Ponad to, gdy otworzyłem maskę, to nie buchnęło mi w twarz jakimś kosmicznym gorącem - nie poczułem różnicy w stosunku do normalnej sytuacji.
Last edited by Atropos on 2017-06-28, 09:06, edited 1 time in total.
User avatar
Daroot
Forumowicz
Forumowicz
Posts: 5646
Joined: 2009-02-07, 19:57
Location: Iława / Olsztyn
Contact:

Post by Daroot »

lesiu11 wrote:Atropos, liczysz tą kreskę zerową (jak wskaźnik leży nieruchomo) jako jeden czy zero??

Jak jadę normalnie bez zatrzymywania się na światłach to temperatura jest poniżej tej drugiej grubej krechy. Jak stoję w korku to wskazówka szybuje na drugą-trzecią małą kreskę powyżej drugiej grubej i tak oscyluje mniej więcej.
Potwierdzam dokładnie te same parametry. Natomiast ta druga-trzecia mała kreska oznacza włączenie wentylatorów i dlatego temp nie idzie dalej :)
Bywa że nie jestem szczery. Czasem zwyczajnie kłamię. Jestem próżny, pazerny, dbam tylko o swoje cztery litery. Bywam małostkowy, cyniczny i bezduszny - osądzam bez litości, bez serca i miłości
User avatar
Atropos
Forumowicz
Forumowicz
Posts: 1501
Joined: 2013-09-15, 11:39
Location: Ustroń

Post by Atropos »

I to by wszystko pasowało, tylko u mnie teraz włączają się jeszcze później (wg. wskaźnika z licznika).
User avatar
lesiu11
Forumowicz
Forumowicz
Posts: 465
Joined: 2012-01-24, 23:18
Location: Legnica

Post by lesiu11 »

W 2.0 16v miałem tak, że wskazówka chyba nigdy nie przekroczyła tej drugiej grubej kreski, dlatego trochę się przeraziłem jaką temperaturę trzyma ten boiler :)
User avatar
patrys4891
Forumowicz
Forumowicz
Posts: 3559
Joined: 2012-05-07, 14:41
Location: Warszawa

Post by patrys4891 »

Trzeba pamiętać że tam skrzynia biegów ma też płaszcz wodny i dodatkowo dogrzewa cały układ.
User avatar
Atropos
Forumowicz
Forumowicz
Posts: 1501
Joined: 2013-09-15, 11:39
Location: Ustroń

Post by Atropos »

Faktycznie jest grzejnik ;)
User avatar
SURU
Forumowicz
Forumowicz
Posts: 1854
Joined: 2012-10-11, 18:20
Location: Opole Lubelskie

Post by SURU »

Atropos wrote: Chyba, że z chłodzeniem wszystko działa dobrze, a szwankuje czujnik, który daje info na zegary...
Może też tak być . http://www.catcar.info/renault/?lang=en ... ExQQ%3D%3D

U Ciebie 16 . Masz tam chyba do wskazówki i lampki o przegrzaniu , 15 to na ecu zapewne .
You Brought Two Too Many .
User avatar
Atropos
Forumowicz
Forumowicz
Posts: 1501
Joined: 2013-09-15, 11:39
Location: Ustroń

Post by Atropos »

Sprawdzając na szybko nie widzę nigdzie do kupienia tych czujników... Tylko ten z chłodnicy jest dostępny.
User avatar
lesiu11
Forumowicz
Forumowicz
Posts: 465
Joined: 2012-01-24, 23:18
Location: Legnica

Post by lesiu11 »

Atropos, u mnie w sklepie były od ręki na drugi dzień, za ten niebieski i ten z chlodnicy dałem w sumie chyba stówe, zielonego nie zmieniałem, ale jest dostępny normalnie.
User avatar
Atropos
Forumowicz
Forumowicz
Posts: 1501
Joined: 2013-09-15, 11:39
Location: Ustroń

Post by Atropos »

W międzyczasie napisałem też do Salko.pl - są dostępne z dnia na dzień. Po prostu po wpisaniu w goole numerów OEM nie wyskoczył mi żaden link do sklepu/hurtowni etc. gdzie byłyby dostępne.
User avatar
Atropos
Forumowicz
Forumowicz
Posts: 1501
Joined: 2013-09-15, 11:39
Location: Ustroń

Post by Atropos »

Podjechał kolega z komputerem, ale do Safrane miał tylko silnik 2.0 w bazie danych ;) Przypuszczam, że porównując na clipie temperaturę z obydwu czujników, powinno coś się wyjaśnić. Oby.
User avatar
Atropos
Forumowicz
Forumowicz
Posts: 1501
Joined: 2013-09-15, 11:39
Location: Ustroń

Post by Atropos »

Po wczorajszej wizycie u Staszka wszystko jasne. Wentylatory włączają się przy 89 C - info z CLIP - na egarach temperatura jest wtedy na małej kresce powyżej trzzeciej dubej kreski, czyli czujnik na zegary szwankuje. Gwoli potwierdzenia - na schemacie ten czunik to 15 czy 16 ?

http://www.catcar.info/renault/?lang=en ... ExQQ%3D%3D
User avatar
patrys4891
Forumowicz
Forumowicz
Posts: 3559
Joined: 2012-05-07, 14:41
Location: Warszawa

Post by patrys4891 »

Wydaje mi się że 16, ale rozgrzej silnik i odepnij wtyczkę. Jak wskazówka opadnie to będzie wiadomo że to jest to :)
User avatar
SURU
Forumowicz
Forumowicz
Posts: 1854
Joined: 2012-10-11, 18:20
Location: Opole Lubelskie

Post by SURU »

16
You Brought Two Too Many .
User avatar
Daroot
Forumowicz
Forumowicz
Posts: 5646
Joined: 2009-02-07, 19:57
Location: Iława / Olsztyn
Contact:

Post by Daroot »

Niebieski :)
Bywa że nie jestem szczery. Czasem zwyczajnie kłamię. Jestem próżny, pazerny, dbam tylko o swoje cztery litery. Bywam małostkowy, cyniczny i bezduszny - osądzam bez litości, bez serca i miłości
User avatar
patrys4891
Forumowicz
Forumowicz
Posts: 3559
Joined: 2012-05-07, 14:41
Location: Warszawa

Post by patrys4891 »

Niebieski to 15
zielony to 16
User avatar
Atropos
Forumowicz
Forumowicz
Posts: 1501
Joined: 2013-09-15, 11:39
Location: Ustroń

Post by Atropos »

LOL - to, który w końcu mam kupić ? :rotfl:
User avatar
patrys4891
Forumowicz
Forumowicz
Posts: 3559
Joined: 2012-05-07, 14:41
Location: Warszawa

Post by patrys4891 »

zamiast zgadywać, to odepnij wtyczkę to się dowiesz.
User avatar
Daroot
Forumowicz
Forumowicz
Posts: 5646
Joined: 2009-02-07, 19:57
Location: Iława / Olsztyn
Contact:

Post by Daroot »

Dokładnie tak jak pisze Patryk.
Bywa że nie jestem szczery. Czasem zwyczajnie kłamię. Jestem próżny, pazerny, dbam tylko o swoje cztery litery. Bywam małostkowy, cyniczny i bezduszny - osądzam bez litości, bez serca i miłości
User avatar
Atropos
Forumowicz
Forumowicz
Posts: 1501
Joined: 2013-09-15, 11:39
Location: Ustroń

Post by Atropos »

Dobrze kminię, że na tym zdjęciu widać nr. 16 ? Wtyczkę odpiąć na zapłonie czy na pracującym silniku ?
Attachments
DSC_0545.JPG
Post Reply