[2.9 V6 24V] Rozrząd
witajcie
ja namówiony przez "dobrą zmianę" w lutym nabyłem peugeota 607 poliftowego 2005r z jedynym słusznym silnikiem 2.9 24v 211 kucyków, jestem po zmianie rozrządu i pompy (kupiona SKF) jeszcze tylko zmiana kół rozrządu ze zmiennymi fazami, ale wracajac do tematu
pompa jest taka sama bynajmniej ta stara jak i w safranach ,ale silnik się nie grzeje łapie pion tj 90 stopni i stoi, stałem już w długich korkach i nic
pompa ma 28 zębów i koło zębate o średnicy 70 mm, osiem łopatek z zauważalną krzywizną ,średnica elementu wchodzącego w blok 63 mm, wysokość wirnika od powierzchni przylegania do bloku 48 mm
ja namówiony przez "dobrą zmianę" w lutym nabyłem peugeota 607 poliftowego 2005r z jedynym słusznym silnikiem 2.9 24v 211 kucyków, jestem po zmianie rozrządu i pompy (kupiona SKF) jeszcze tylko zmiana kół rozrządu ze zmiennymi fazami, ale wracajac do tematu
pompa jest taka sama bynajmniej ta stara jak i w safranach ,ale silnik się nie grzeje łapie pion tj 90 stopni i stoi, stałem już w długich korkach i nic
pompa ma 28 zębów i koło zębate o średnicy 70 mm, osiem łopatek z zauważalną krzywizną ,średnica elementu wchodzącego w blok 63 mm, wysokość wirnika od powierzchni przylegania do bloku 48 mm
Last edited by miuzik2 on 2017-07-20, 00:07, edited 3 times in total.
- patrys4891
- Forumowicz
- Posts: 3559
- Joined: 2012-05-07, 14:41
- Location: Warszawa
ale to przecież te same silniki, safrane to podstawa, a potem wersje rozwojowe różniące sie głowicą przystosowaną do zmiennych faz rozrządu ,przeciez nie chciało by się zmieniać bloku dla róznych samochodówlesiu11 wrote:Wg katalogów, paradoksalnie pompa w tych nowszych vkach jest mniejsza. Safrane ma 69mm wirnik a Twoj peugeot 59.
Dobra, zanim mnie coś trafi, bo odebrałem części i nie spojrzałem...
jest możliwe, żeby ten sam pasek stosowany był KIA i HUINDAY? Liczba zębów i szerokość się zgadza, tylko numer nie
dla KIA CONTITECH CT1176
dla RENAULT CONTITECH CT1052
i co ciekawe w katalogu w sklepie pokazuje, że są zamienne i kumpel zamówił mi tamten bo był tańszy...
ma ktoś dostęp do katalogów jakiś? bo ten w którym pokazywało to jest dostępny tylko po zalogowaniu...
nawet taka prosta rzecz i pod górkę... najwyżej jutro zamówi mi inny
Edit: zamówiłem inny nie będę się zastanawiał
jest możliwe, żeby ten sam pasek stosowany był KIA i HUINDAY? Liczba zębów i szerokość się zgadza, tylko numer nie
dla KIA CONTITECH CT1176
dla RENAULT CONTITECH CT1052
i co ciekawe w katalogu w sklepie pokazuje, że są zamienne i kumpel zamówił mi tamten bo był tańszy...
ma ktoś dostęp do katalogów jakiś? bo ten w którym pokazywało to jest dostępny tylko po zalogowaniu...
nawet taka prosta rzecz i pod górkę... najwyżej jutro zamówi mi inny
Edit: zamówiłem inny nie będę się zastanawiał

Last edited by lesiu11 on 2017-07-20, 15:57, edited 1 time in total.
Różnią się długością - 4,5mm dokładnie.
Jeśli chcesz zmieniać rozrząd, to nie pasek jest problemem - tylko rolki które potrafią stanąć - jak zdejmiesz pasek to zakręć każdą rolką i słuchaj.
Ja do wymiany rozrządu wywalam motor, bo jest szybciej.
Jeśli chcesz zmieniać rozrząd, to nie pasek jest problemem - tylko rolki które potrafią stanąć - jak zdejmiesz pasek to zakręć każdą rolką i słuchaj.
Ja do wymiany rozrządu wywalam motor, bo jest szybciej.
Last edited by Daroot on 2017-07-20, 16:09, edited 1 time in total.
Bywa że nie jestem szczery. Czasem zwyczajnie kłamię. Jestem próżny, pazerny, dbam tylko o swoje cztery litery. Bywam małostkowy, cyniczny i bezduszny - osądzam bez litości, bez serca i miłości
- patrys4891
- Forumowicz
- Posts: 3559
- Joined: 2012-05-07, 14:41
- Location: Warszawa
stara nieznanej mi firmy, bez oznaczeń miała łopatki plastikowe, taki czarny kruchy plastik
nowa DOLZ ma łopatki z jakiegoś odlewu chyba aluminium
w każdym razie po wymianie wszytko chodzi póki co prawidłowo, mam też zrobioną kontrolkę włączenia wentylatora na najwyższy bieg, podłączyłem się pod kontrolkę zużycia okładzin, bo u mnie i tak nie podłączona.
nowa DOLZ ma łopatki z jakiegoś odlewu chyba aluminium
w każdym razie po wymianie wszytko chodzi póki co prawidłowo, mam też zrobioną kontrolkę włączenia wentylatora na najwyższy bieg, podłączyłem się pod kontrolkę zużycia okładzin, bo u mnie i tak nie podłączona.