Chłodzenie L7X

Sprawy związane z mechaniką

Moderators: SURU, Moderator

User avatar
lesiu11
Forumowicz
Forumowicz
Posts: 465
Joined: 2012-01-24, 23:18
Location: Legnica

Post by lesiu11 »

patrys4891, najprościej :)
User avatar
patrys4891
Forumowicz
Forumowicz
Posts: 3559
Joined: 2012-05-07, 14:41
Location: Warszawa

Post by patrys4891 »

hahahah wiem że to trochę zabawy, ale dostęp do czujników jest dobry i wyniki będą jednoznaczne.
User avatar
lesiu11
Forumowicz
Forumowicz
Posts: 465
Joined: 2012-01-24, 23:18
Location: Legnica

Post by lesiu11 »

Poobserwuje co się będzie działo, najważniejsze, że pompa zmieniona, wentylatory chodzą i auto się nie gotuje. Nie mam już na to siły. Jakby co wyprowadzony mam wlacznik 2 biegu w schowku z bezpiecznikami

Moglem jeszcze wymienic termostat, kupilen, ale wydaje mi się, że to nie on jest problemem
Last edited by lesiu11 on 2017-07-27, 10:16, edited 1 time in total.
User avatar
patrys4891
Forumowicz
Forumowicz
Posts: 3559
Joined: 2012-05-07, 14:41
Location: Warszawa

Post by patrys4891 »

to nie termostat
User avatar
Daroot
Forumowicz
Forumowicz
Posts: 5646
Joined: 2009-02-07, 19:57
Location: Iława / Olsztyn
Contact:

Post by Daroot »

Można dać opornik przed czujnik lub wręcz na samej instalacji, co by włączały się szybciej wiatraki.
W zależności co chcemy osiągnąć.
Bywa że nie jestem szczery. Czasem zwyczajnie kłamię. Jestem próżny, pazerny, dbam tylko o swoje cztery litery. Bywam małostkowy, cyniczny i bezduszny - osądzam bez litości, bez serca i miłości
User avatar
patrys4891
Forumowicz
Forumowicz
Posts: 3559
Joined: 2012-05-07, 14:41
Location: Warszawa

Post by patrys4891 »

Daroot, czujnik włącza wiatraki dając zwarcie do masy. Jak dasz opornik szeregowo to zamiast zwarcia będzie jakiś opór, który może spowodować że wiatraki się zupełnie nie włączą. A jak równolegle to z kolei może się okazać że zawsze będą chodzić.

Cały czas mowa o 2,9, gdzie wiatraki są wyzwalane z czujnika na dole chłodnicy a nie z ECU czy innych czujników.
Last edited by patrys4891 on 2017-07-27, 11:53, edited 1 time in total.
User avatar
SURU
Forumowicz
Forumowicz
Posts: 1854
Joined: 2012-10-11, 18:20
Location: Opole Lubelskie

Post by SURU »

lesiu11 zlewałeś płyn przy wymianie czujnika ?
You Brought Two Too Many .
User avatar
lesiu11
Forumowicz
Forumowicz
Posts: 465
Joined: 2012-01-24, 23:18
Location: Legnica

Post by lesiu11 »

SURU, jak sobie wyobrażasz wymianę czujnika bez wycieku płynu?

dzisiaj zmienie termostat, druga sprawa, że szukam ciągle tych połamanych łopatek pompy wody w tym ukladzie, bo w kanale pompy wody nie było po nich śladu, a tam sa dosyć cienkie te kanały, więc nie wiem jak mogły gdzieś powędrować. Może wiszą na termostacie :) gdzieś musi byc po nich ślad, chyba że się tak wytarły w co wątpie
Last edited by lesiu11 on 2017-07-28, 12:25, edited 1 time in total.
User avatar
SURU
Forumowicz
Forumowicz
Posts: 1854
Joined: 2012-10-11, 18:20
Location: Opole Lubelskie

Post by SURU »

Wiem ,że coś tam wycieknie na pewno ale mi chodziło czy cały zlewałeś :)
You Brought Two Too Many .
User avatar
patrys4891
Forumowicz
Forumowicz
Posts: 3559
Joined: 2012-05-07, 14:41
Location: Warszawa

Post by patrys4891 »

Obawiam się że mogły się zadomowić w bloku silnika.

Jak odkręcisz czujnik na dole chłodnicy, to opróżniasz całą chłodnicę, zbiorniczek wyrównawczy, wszystkie węże, i częściowo silnik.
Płyn zostanie w bloku silnika, nagrzewnicy i w 4HP20.
Last edited by patrys4891 on 2017-07-28, 12:58, edited 1 time in total.
User avatar
lesiu11
Forumowicz
Forumowicz
Posts: 465
Joined: 2012-01-24, 23:18
Location: Legnica

Post by lesiu11 »

póki co to jednak wymienie ten termostat, bo chłodnica jest ciepła, ale nie na tyle, żeby włączyć drugi bieg wentylatorów, może nie do końca się otwiera, albo coś się tam zawiesiło.

jak nie to odpuszczam, nie przeszkadza w normalnym użytkowaniu.
User avatar
Atropos
Forumowicz
Forumowicz
Posts: 1501
Joined: 2013-09-15, 11:39
Location: Ustroń

Post by Atropos »

U mnie po wymianie niebieskiego czujnika wszystko pracuje wzorowo, ale prewencyjnie zostały wczoraj wyczyszczone wtyczki przy wentylatorach i przy okazji wiele innych w komorze silnika. Przy wentylatorach była już zieleń, więc w samą porę.
User avatar
SURU
Forumowicz
Forumowicz
Posts: 1854
Joined: 2012-10-11, 18:20
Location: Opole Lubelskie

Post by SURU »

W moim 2.2dt jest np tak ,że przy głowicy są dwa czujniki . Jeden biały drugi brązowy . Jeden to "bezpiecznik" napisane ma w miejscy gdzie przykładamy klucz 115 . Oznacza to ,że po przekroczeniu 115st robi zwarcie i wywala na zegarach na czerwono STOP razem z ikonką przegrzania . Drugi biały daje sygnał do świec żarowych ... wiadomo po co i na wskazówkę .
You Brought Two Too Many .
User avatar
lesiu11
Forumowicz
Forumowicz
Posts: 465
Joined: 2012-01-24, 23:18
Location: Legnica

Post by lesiu11 »

Ktoś ma jakąś serwisówkę jaką temperature pracy ma L7X ? Albo doświadczenie. Chodzi mi o wskazanie na clipie. W zakladce o wtrysku, dajny na to po pol godziny postoju na wolnych
Last edited by lesiu11 on 2017-07-28, 20:44, edited 1 time in total.
User avatar
Atropos
Forumowicz
Forumowicz
Posts: 1501
Joined: 2013-09-15, 11:39
Location: Ustroń

Post by Atropos »

Podczas ostatnich testów NXR pokazał u mnie, że wentylatory włączają się (pierwszy bieg) w momencie zmiany temperatury z 89 na 90 C.
User avatar
lesiu11
Forumowicz
Forumowicz
Posts: 465
Joined: 2012-01-24, 23:18
Location: Legnica

Post by lesiu11 »

Atropos, no to ja nie wiem co jest nie tak, wszystko nowe, czujniki na chlodnicy dwa razy na nowe zmieniane roznych firm i dalej chodzi tylko pierwszy bieg, drugiego nie uswiadcze, dopiero po podaniu masy na pin od drugiego biegu wentylator chodzi pełną mocą. Pierwszy bieg włącza się i wyłącza co chwile a auto i tak dąży do przegrzania po 30 minutach pyrpania na wolnych. Clip pokazuje wtedy 100-105 stopni nawet. Dziwne bo pod maska nic sie nie gotuje, nic specjalnego sie nie dzieje. Tylko wskaźnik wariuje? Dopiero teraz tak to testuje, wczesniej po prostu wsiadalem i jechalem, a wtedy jest ok
Last edited by lesiu11 on 2017-07-28, 21:30, edited 2 times in total.
User avatar
patrys4891
Forumowicz
Forumowicz
Posts: 3559
Joined: 2012-05-07, 14:41
Location: Warszawa

Post by patrys4891 »

To by oznaczało że płyn w chłodnicy jest dużo chłodniejszy niż w silniku.
User avatar
lesiu11
Forumowicz
Forumowicz
Posts: 465
Joined: 2012-01-24, 23:18
Location: Legnica

Post by lesiu11 »

Chłodnica ciepła, gorąca. Kupować trzeci termowłącznik?
User avatar
SURU
Forumowicz
Forumowicz
Posts: 1854
Joined: 2012-10-11, 18:20
Location: Opole Lubelskie

Post by SURU »

lesiu11 a przekaźniki przy chłodnicy ok?
You Brought Two Too Many .
User avatar
lesiu11
Forumowicz
Forumowicz
Posts: 465
Joined: 2012-01-24, 23:18
Location: Legnica

Post by lesiu11 »

jak zworke zrobie w kostce termowłącznika to startuje, więc chyba tak
Post Reply