Safrane 2.5 20V (pemek)

Tutaj wstawiamy zdjęcia i opisy swoich samochodów.

Moderators: SURU, Moderator

User avatar
patrys4891
Forumowicz
Forumowicz
Posts: 3559
Joined: 2012-05-07, 14:41
Location: Warszawa

Post by patrys4891 »

Najważniejsza różnica z w fotelach między ph1 i ph2 to umieszczenie kompów. W ph1 były na spodzie fotela a w ph2 na podłodze. Heniek przekładał z ph1 do ph2 fotele i trochę miał z tym zabawy.
Tylko czy to akurat takie ważne?
Zagłówki zmieniły jakoś w 98 roku, więc możliwe że to są oryginalne.
Daroot wrote:Wy się czepiacie jakiegoś plastiku
No co? Nie ma punktu zaczepienia, to trzeba sobie jakiś znaleźć żeby pogadać :super:
User avatar
Jacek957
Forumowicz
Forumowicz
Posts: 1652
Joined: 2010-05-27, 14:55
Location: Legnica

Post by Jacek957 »

patrys4891 wrote: W ph1 były na spodzie fotela a w ph2 na podłodze
Raczej odwrotnie :rotfl: W PH I komp fotela jest w podłodze a w PH II w fotelu ;)
Last edited by Jacek957 on 2017-08-18, 17:50, edited 1 time in total.
User avatar
patrys4891
Forumowicz
Forumowicz
Posts: 3559
Joined: 2012-05-07, 14:41
Location: Warszawa

Post by patrys4891 »

racja Jacek957.
Chyba za dużo słońca zażyłem :P
pemek
Forumowicz
Forumowicz
Posts: 266
Joined: 2015-10-04, 07:04
Location: Rzeszów

Post by pemek »

Mały update:
-zrobiłem małe zakupy czyli olej do skrzyni, osłony przekładni, poliuretanowe tuleje stabilizatora przedniego i dostałem prezent od brata czyli zestaw głośniki + syczki firmy GMS razem z porządnym kablem żeby to wszystko połączyć :hyhy:
-dzisiaj zmieniłem olej w skrzyni, niby nie tak dawno wymieniałem ale nie zaszkodzi :rotfl:
-wymontowałem przekładnie kierowniczą z dawcy która jest w stanie idealnym dlatego niedługo przekładka tylko muszę jeszcze kupić nowe krzyżaki, przy okazji założę nowe osłony żeby tam chwile nie zaglądać
-udało mi się też wyjąć tylne i przednie zaciski z dawcy, przednie są całkiem ok, wszystko fajnie się rozkręca ale tylne to jakaś masakra, udało mi się na razie rozkręcić jeden i wyczyścić ale sama konstrukcja jest beznadziejnie przemyślana i gdyby nie to ze mam już kupione tarcze i klocki to chyba szukałbym czegoś z Espace lub Velka. Jak uda mi się rozkręcić oba to je pomaluje i złoże na zestawach naprawczych
-cdn... :cwaniak:
Attachments
IMG_20171007_135726.jpg
IMG_20171007_135718.jpg
Lukasz737
Forumowicz
Forumowicz
Posts: 491
Joined: 2013-08-21, 14:58
Location: Wyszków

Post by Lukasz737 »

pemek, zrób manuala co do instalacji tych głośników, ma te same
pemek
Forumowicz
Forumowicz
Posts: 266
Joined: 2015-10-04, 07:04
Location: Rzeszów

Post by pemek »

Zrobie ale zanim je zaloze to bede wygluszal drzwi wiec chwile to potrwa :p
Lukasz737
Forumowicz
Forumowicz
Posts: 491
Joined: 2013-08-21, 14:58
Location: Wyszków

Post by Lukasz737 »

jasna sprawa, jak robić to dobrze, polecam maty stp (nie mylić z producentem chemii samochodowej ;) 0
pemek
Forumowicz
Forumowicz
Posts: 266
Joined: 2015-10-04, 07:04
Location: Rzeszów

Post by pemek »

Chwile nic nie pisałem ale przy samochodzie cały czas coś się dzieje:
-wpadła nowa maska bez wgniotki i grama szpachli ale niestety schodzi z niej bezbarwny więc auto na chwile obecną wygląda jak kupa :niepewny:
-wrzuciłem też sprawny pająk do odbijania kierunkowskazów i w końcu zaczęły odbijać w obie strony
-wleciał też używany pilot do sterowania radiem który nie skrzypi jak mój poprzedni
-zabrałem się też za regeneracje zacisków na razie tył więc zakupiłem 2 zestawy naprawcze wraz z tłoczkami, spray i płyn hamulcowy dot 4 firmy ATE. Trochę czyszczenia było żeby malowanie miało sens i było tez sporo walki z rozłożeniem i złożeniem tłoczków ale udało się i zaciski są już gotowe i czekają na montaż razem z nowymi tarczami i klockami firmy BOSH.
-ogarnąłem też sprawną przepustnice, wyczyściłem ją i zakupiłem nowy czujnik położenia
-zregenerowałem skórzaną kierownice czyli mycie, suszenie, szlifowanie drobnym papierem ściernym, odtłuszczanie, szpachlowanie bo jak widać na zdjęciach poniżej wypadła jedna dziurka, ponowne odtłuszczenie i w końcu 3 warstwy farby czarnej i 3 warstwy lakieru bezbarwnego (oczywiście wszystkie produkty przeznaczone do skór firmy RENOSKÓR)
Niedługo kolejny up z wymiany przekładni, przepustnicy i zacisków, cdn...
Zapraszam do galerii ;)
Attachments
-gotowa wysuszona i zaimpregnowana kierownica preparatem Gliptone
-gotowa wysuszona i zaimpregnowana kierownica preparatem Gliptone
przeszlifowana szpachla
przeszlifowana szpachla
IMG_20171028_184114.jpg
IMG_20171026_152229.jpg
po umyciu i wstępnym szlifowaniu
po umyciu i wstępnym szlifowaniu
IMG_20171023_140821.jpg
IMG_20171023_140750.jpg
IMG_20171023_140723.jpg
IMG_20171115_183237.jpg
IMG_20171111_140808.jpg
IMG_20171026_213550.jpg
IMG_20171025_212011.jpg
IMG_20171025_170935.jpg
IMG_20171025_170912.jpg
IMG_20171026_145900.jpg
IMG_20171113_130237.jpg
IMG_20171113_132510.jpg
User avatar
SURU
Forumowicz
Forumowicz
Posts: 1854
Joined: 2012-10-11, 18:20
Location: Opole Lubelskie

Post by SURU »

pemek czujnik połoŻenia przepustnicy normalnie przykręciłeś nowy i na tym koniec czy adaptacja była potrzebna ?
You Brought Two Too Many .
pemek
Forumowicz
Forumowicz
Posts: 266
Joined: 2015-10-04, 07:04
Location: Rzeszów

Post by pemek »

Przykręciłem narazie nowy, jeszcze nie zakladalem calosci w auto bo brakuje czasu ciągle, a jak wogole wyglada adaptacja tego czujnika?
User avatar
Daroot
Forumowicz
Forumowicz
Posts: 5646
Joined: 2009-02-07, 19:57
Location: Iława / Olsztyn
Contact:

Post by Daroot »

Nie ma czegoś takiego w tym przypadku jak adaptacja.
Bywa że nie jestem szczery. Czasem zwyczajnie kłamię. Jestem próżny, pazerny, dbam tylko o swoje cztery litery. Bywam małostkowy, cyniczny i bezduszny - osądzam bez litości, bez serca i miłości
pemek
Forumowicz
Forumowicz
Posts: 266
Joined: 2015-10-04, 07:04
Location: Rzeszów

Post by pemek »

Mały up :hyhy:
-przepustnica założona razem z nowym czujnikiem położenia
-założone zregenerowane zaciski tył, nowe tarcze i klocki
-wymieniony płyn hamulcowy na ATE
-zrobiłem też przegląd bez najmniejszych problemów
-wymieniony olej, standardowo Valvoline MaxLife 10w40, filtr oleju Knecht (btw. wie ktoś jak zmienić w komputerze serwis olejowy na 10tys?)
-korzystając z tego ze w pracy miałem mniejszy ruch auto dostało porządne mycie ręczne, wosk i mycie podwozia, wszystko na chemii z Sonaxa

Niedługo zabieram się za wymianę przekładni, od razu wlecą też nowe drążki TRW i zbieżność. W planach jest tez zregenerowanie lamp, w tym tygodniu wysyłam odbłyśniki na regeneracje do Krakowa, wlecą tez nowe żarniki. Coś się dzieje ale mam bardzo mało czasu na dłubanie bo praca 6 dni w tygodniu a auta używam na codzień :zdegustowany:

Pare fotek z prac:
Attachments
Nie wyglądało to ciekawie przed wymianą :P
Nie wyglądało to ciekawie przed wymianą :P
IMG_20171117_153026.jpg
IMG_20180129_190034.jpg
IMG_20180208_123611.jpg
IMG_20180208_123619.jpg
IMG_20180208_124224.jpg
IMG_20180208_124206.jpg
User avatar
mruczek
Forumowicz
Forumowicz
Posts: 531
Joined: 2009-02-08, 14:36
Location: Białoborze

Post by mruczek »

elegancko :)
Safrane 2.5 20V
pemek
Forumowicz
Forumowicz
Posts: 266
Joined: 2015-10-04, 07:04
Location: Rzeszów

Post by pemek »

Malutki up: przekładnia oczywiście nie założona z braku czasu bo sezon się zbliża, mrozy odpuszczają i w pracy młyn, każdy chce mieć piękne czyste auto itd. Z dobrych wiadomości: dotarły zamówione alufelgi 18" w stanie idealnym, opony 225x40 zakupione od brata po jednym sezonie, odbłyśniki wróciły z regeneracji, czasu nie mam na nic a gratów coraz więcej :wstyd:
Attachments
IMG_20180227_172557.jpg
Last edited by pemek on 2018-03-04, 15:38, edited 1 time in total.
User avatar
Atropos
Forumowicz
Forumowicz
Posts: 1501
Joined: 2013-09-15, 11:39
Location: Ustroń

Post by Atropos »

Najlepsze felgi z Vel Satisa
pemek
Forumowicz
Forumowicz
Posts: 266
Joined: 2015-10-04, 07:04
Location: Rzeszów

Post by pemek »

W safranie padło ostatnio łożysko alternatora, pomęczyłem się trochę i założyłem drugi (sprawny) alternator który miałem w pogotowiu z dawcy, przy okazji nowy pasek z Bosha bo stary trochę się przytopił gdy łożysko stanęło. Zaczęła stukać przednia poduszka lewego amortyzatora więc zakupiłem 2 nowe z Sasica po dobrej cenie, za 2szt zapłaciłem ok. 320zł (założe przy okazji wymiany spręzyn). Odwiedziłem wulkanizacje, gumy letnie założone na felgi z Velka, dostały metalowe wentyle i zostały wyważone z z testem drogowym, żadnego bicia, jeździ się elegancko tylko trochę koza :wstyd: Szukam sprężyn obniżających auto o 4cm, znalazłem H&R ale tylko 3cm a to będzie za mało według mnie... Ma ktoś jakiś dostęp lub wie z jakiego auta będą pasowały?
Attachments
1.jpg
2.jpg
User avatar
Atropos
Forumowicz
Forumowicz
Posts: 1501
Joined: 2013-09-15, 11:39
Location: Ustroń

Post by Atropos »

Nie koza, tylko kozak - świetnie to wygląda, choć przypuszczam, że komfort jazdy jest teraz zupełnie inny. - 3 cm będzie wyglądało jeszcze lepiej. Kupuj H&R, nawet się nie zastanawiaj :)
pemek
Forumowicz
Forumowicz
Posts: 266
Joined: 2015-10-04, 07:04
Location: Rzeszów

Post by pemek »

Fajnie ze sie podoba, na nowo zakochalem sie w safrance dzieki tej zmianie :hyhy: Z komfortem myslalem ze bedzie gorzej ale dalej przyjemnie pokonuje nierownosci. Widzialem w miska temacie ze jego szafa jest na h&r 4cm w dol i wlasnie taki efekt chcialbym osiągnąć :P
pemek
Forumowicz
Forumowicz
Posts: 266
Joined: 2015-10-04, 07:04
Location: Rzeszów

Post by pemek »

Up:
-zregenerowane odbłyśniki zostały włożone w lampy, lampy w środku wymyte, nowe żarniki NextGen 5500k. Efekt przeszedł moje oczekiwania, lampy świecą jak nowe
-nowe świece Denso, kable Bougicord, palec BOSCH, kopułka BOSCH
-zrobiona diagnostyka CLIP, wyszło sporo błędów miedzy innymi z układem ABS i zmiennym wspomaganiem, więc trzeba będzie to porobić
-problem ze skrzynią ogarnięty, winna była wtyczka do czujnika położenia przepustnicy, został do ogarnięcia wyciek z małej złotej "miseczki" ale on poratował i miseczka już jest, osłona miseczki tez już jest i będzie wymieniona w najbliższy weekend
-zakupiłem wszystkie wahacze na tył, pójdą do piaskowania, uszkodzone tuleje zostaną zregenerowane jeśli będzie taka potrzeba

Ogólnie przy aucie coś się dzieje, za tydzień odstawiam auto na dłuższy czas - w planach do zrobienia jest wymiana tłumika miedzy katalizatorem a kolektorem wydechowym, wymiana przekładni i drążków, piaskowanie, regenerowanie i założenie zacisków przód, wymiana pompy ABS, założenie nowych poduszek amortyzatorów przednich, piaskowanie i malowanie proszkowe podstaw amortyzatorów :cool: Ile uda się zrobic wyjdzie w praniu... :rotfl:
Attachments
received_2088265267857037.jpeg
IMG_20180501_121942.jpg
Last edited by pemek on 2018-12-04, 15:00, edited 2 times in total.
Post Reply