Patrysiowy granat czyli szafka nr2

Tutaj wstawiamy zdjęcia i opisy swoich samochodów.

Moderators: SURU, Moderator

pemek
Forumowicz
Forumowicz
Posts: 266
Joined: 2015-10-04, 07:04
Location: Rzeszów

Post by pemek »

Najlepszym sprzetem do odkrecania takich srub jest podgrzewacz indukcyjny bo nagrzewa tylko i wylacznie element z którym ma kontakt, przylozysz do samej sruby to tylko ona sie nagrzeje nawet do czerwonosci ale takie cos kosztuje okolo 2k wiec raczej tylko dobrze wyposazone warsztaty maja cos takiego, w innym wypadku balbym sie oddac komus na odkrecenie sanek :looka:
User avatar
patrys4891
Forumowicz
Forumowicz
Posts: 3559
Joined: 2012-05-07, 14:41
Location: Warszawa

Post by patrys4891 »

dużo penetrantu i odrdzewiacza, cierpliwość i wyczucie w ręku i nie ma problemu :)
Jak się ktoś boi, to zapraszam do mnie :D
User avatar
SURU
Forumowicz
Forumowicz
Posts: 1854
Joined: 2012-10-11, 18:20
Location: Opole Lubelskie

Post by SURU »

Nie trzeba dotykać do śruby i ;)
You Brought Two Too Many .
User avatar
Daroot
Forumowicz
Forumowicz
Posts: 5646
Joined: 2009-02-07, 19:57
Location: Iława / Olsztyn
Contact:

Post by Daroot »

pemek wrote:Najlepszym sprzetem do odkrecania takich srub jest podgrzewacz indukcyjny bo nagrzewa tylko i wylacznie element z którym ma kontakt, przylozysz do samej sruby to tylko ona sie nagrzeje nawet do czerwonosci ale takie cos kosztuje okolo 2k wiec raczej tylko dobrze wyposazone warsztaty maja cos takiego, w innym wypadku balbym sie oddac komus na odkrecenie sanek :looka:
Czekaj, czekaj - bo nie łapię tego pomysłu. Nagrzewasz samą śrubę, ona się pod wpływem ciepła rozszerza - zaciska w gwincie - i co ? Że niby wtedy szybciej pęka?

Osobiście stosuję palnik i podgrzewam wszystko, lub zamrażam - zależy co robię i jakie podejście oraz ewentualne straty.
Last edited by Daroot on 1970-01-01, 01:00, edited 1 time in total.
Bywa że nie jestem szczery. Czasem zwyczajnie kłamię. Jestem próżny, pazerny, dbam tylko o swoje cztery litery. Bywam małostkowy, cyniczny i bezduszny - osądzam bez litości, bez serca i miłości
pemek
Forumowicz
Forumowicz
Posts: 266
Joined: 2015-10-04, 07:04
Location: Rzeszów

Post by pemek »

I wtedy puszcza rdza, było to ostatnio w programie na tvn turbo "samochód marzeń-kup i zrób" i gościu tam prezentował taki sprzęt, rozgrzał śrubę do czerwoności, poczekał aż ostygnie i puściła bez problemu :hyhy:
User avatar
Jacek957
Forumowicz
Forumowicz
Posts: 1652
Joined: 2010-05-27, 14:55
Location: Legnica

Post by Jacek957 »

Widziałem,potwierdzam :P
User avatar
patrys4891
Forumowicz
Forumowicz
Posts: 3559
Joined: 2012-05-07, 14:41
Location: Warszawa

Post by patrys4891 »

Dziś małe poprawianie fabryki.
Najsłabszym ogniwem linki od maski jest rączką w kabinie.

Image


Plastik się poddaje, więc dodałem coś wytrzymalszego

Image
Image
User avatar
patrys4891
Forumowicz
Forumowicz
Posts: 3559
Joined: 2012-05-07, 14:41
Location: Warszawa

Post by patrys4891 »

Wreszcie! Temat wymiany maglownicy zwalczony. Już mi siły i nerwów brakowało, ale jakos poszło.
Przy okazji wymiana linki od otwierania maski.
Po naprawie obowiazkowa kąpiel
Image

A na liczniku juz blisko do okrągłego wyniku
Image
User avatar
SURU
Forumowicz
Forumowicz
Posts: 1854
Joined: 2012-10-11, 18:20
Location: Opole Lubelskie

Post by SURU »

Pięknie ... mamy podobne przebiegi :P
You Brought Two Too Many .
User avatar
patrys4891
Forumowicz
Forumowicz
Posts: 3559
Joined: 2012-05-07, 14:41
Location: Warszawa

Post by patrys4891 »

Dziś wiatrak od nawiewu wysłał znak dymny i skończył żywot.
Na szczęście zapas był na stanie, więc pół godzinki i wszystko ok

Image
User avatar
patrys4891
Forumowicz
Forumowicz
Posts: 3559
Joined: 2012-05-07, 14:41
Location: Warszawa

Post by patrys4891 »

Zbieżność po wymianie magla

Image


Badum tssss

Image


Jakoś szybko się te samochody syfią w taką pogode, to trzeba czesto płukać

Image


Wczoraj jeszcze wymienione przewody hamulcowe elastyczne z tyłu.

Image


Przy okazji czyszczenie i smarowanie ruchomych elementów

Image
User avatar
patrys4891
Forumowicz
Forumowicz
Posts: 3559
Joined: 2012-05-07, 14:41
Location: Warszawa

Post by patrys4891 »

Taki to przez pod choinkę dla Safranki

Image
User avatar
patrys4891
Forumowicz
Forumowicz
Posts: 3559
Joined: 2012-05-07, 14:41
Location: Warszawa

Post by patrys4891 »

półtora roku wściekania się na silnik, wymiana 90% czujników i różnych elementów z osprzętu, ponad 2k zostawione w zeszłym roku w warsztacie. Szczerze mówiąc miałem ochotę zezłomować ten samochód.
I wreszcie sukces. Wygląda na to że silnik wreszcie funkcjonuje tak jak powinien.
Wina leżała w kostce od czujnika położenia wału... :zdziwko: :zdziwko: :zdziwko:

Pamiętam że ktoś też się borykał z dziwnym zachowaniem silnika 2,9. Tak jak by wypadały zapłony, co jakiś czas się trząsł, nie chodził do końca równo.

To już druga wstrętna kostka w tym samochodzie, która mi napsuła krwi :wsciekly:
Last edited by patrys4891 on 2018-01-11, 09:51, edited 1 time in total.
User avatar
Atropos
Forumowicz
Forumowicz
Posts: 1501
Joined: 2013-09-15, 11:39
Location: Ustroń

Post by Atropos »

Całe szczęście, że temat opanowany :) Jaka była pierwsza kostka, co Cię nadenerwowała ?
User avatar
patrys4891
Forumowicz
Forumowicz
Posts: 3559
Joined: 2012-05-07, 14:41
Location: Warszawa

Post by patrys4891 »

Pierwsza była przy czujniku temperatury przy chłodnicy. To od tego czujnika co steruje wiatrakami.
User avatar
Jacek957
Forumowicz
Forumowicz
Posts: 1652
Joined: 2010-05-27, 14:55
Location: Legnica

Post by Jacek957 »

Czyli to ta wstrętna kostka unieruchomiła Ci Safrankę w drodze do pracy? :szok:
Miałem podobny przypadek lecz z kopułką :kwasny:.Nadpalone węgliki.A ile szukania przyczyny :przestraszony:
User avatar
lesiu11
Forumowicz
Forumowicz
Posts: 465
Joined: 2012-01-24, 23:18
Location: Legnica

Post by lesiu11 »

Ważne że ogarnięte. Czasami tak bywa

Mi się kiedyś też r19 zepsuło w drodze do pracy... spaliła się kontrolka rezerwy, nie dotankowałem, było przed wypłatą a wskaźnik jeszcze całkiem nie opadł i po prostu paliwa zabrakło :)
User avatar
patrys4891
Forumowicz
Forumowicz
Posts: 3559
Joined: 2012-05-07, 14:41
Location: Warszawa

Post by patrys4891 »

Safrankę unieruchomiła woda w ECU. Pojęcia nie mam skąd ona się tam wzięła :szok:
Tym bardziej że chyba we wrześniu podmieniałem ECU, które najpierw rozebrałem kontrolnie i było sucho. Potem się zagrzebałem na 1,5 miesiąca z maglownicą, więc w sumie ze to musiało się nazbierać w ciągu ostatnich 3-4 tygodni.
Dałem im cały komplet ecu z immo do wymiany i wtedy odkryli problem z czujnikiem położenia wału. Przeczyścili, poprawili kostkę i jest dobrze.
Przynajmniej od wczoraj po południu.
Last edited by patrys4891 on 2018-01-11, 14:44, edited 1 time in total.
User avatar
patrys4891
Forumowicz
Forumowicz
Posts: 3559
Joined: 2012-05-07, 14:41
Location: Warszawa

Post by patrys4891 »

Osiemnastka w kąpieli
Image
Image

To tak wykorzystując dwa stopnie na pulsie
Last edited by patrys4891 on 2018-01-11, 21:36, edited 1 time in total.
siemiondariusz4
Forumowicz
Forumowicz
Posts: 120
Joined: 2015-02-04, 10:27
Location: Bystrzyca Klodzka

Post by siemiondariusz4 »

Super nowina :hurra:
W końcu będziesz "dobrze spać" :super:
siemiondariusz4
Post Reply