Czy możecie podzielić się swoimi doświadczeniami na temat tego jak zapanować nad parowaniem szyb i jak poprawnie ustawić klimatyzację/klimatronik w Safrane ?
Problem generalnie polega na tym że przednią szybę ogarnia najlepiej nawiew na szybę z tym że wtedy dmucha tylko tam więc wcześniej czy później jest mokra/zaparowana szyba boczna która ogranicza widoczność lusterka bocznego. Nawiew na te szyby boczne daje chyba wyłącznie ustawienie na głowę przy zamkniętym obiegu (kratki regulowane na skraju deski rozdzieczej) ale wtedy zaczyna się kwestia z szybą przednią. W zimie fajnie jak czasem włączy się nawiew ciepły na nogi ale to gwarantuje błyskawiczne zaparowanie szyb. Ogólnie to jest walka z tym którą szybę ogrzewać w danym momencie i na jakim obiegu bo nie da się wymusić dmuchania na obie w tym samym czasie a do tego jeszcze siebie ogrzać. Można dać temperaturę max, nawiew na szybę przednią też na max ale dłuższa jazda z takim ustawieniem to ryzyko Service na wyświetlaczu i rzecz jasna hałas wiatraka. Rozumiem że na wewnętrznym obiegu A.C daje taką temperaturę jak na wyświetlaczu a na zewnętrznym już nie natomiast nie ogarniam czemu nie dmucha z taką samą siłą.
Jak właściwie używać klimatyzacji w zimie ?
Ja poszukałbym przyczyny parowania, a tych może być wiele:
- woda w bagażniku
- woda w wykładzinie
- woda w dywanikach
- wyciek płynu chłodzącego z czujnika na dwururce
- mokry/brudny filtr kabinowy
- zasyfiony parownik klimatyzacji
- zablokowana w pozycji zamkniętej klapa obiegu wewnętrznego
- nieszczelne kanały wentylacji
Klimatyzacja w PH2 jest dość specyficzna, ale jeśli powyższe tematy są wyeliminowane, to u mnie nawet gdy wchodzę mokry do auta i coś tam zaparuje, to po chwili zaczyna odparowywać. Jeżdżę cały czas na auto. Czasem dam nadmuch na szybę z AC, żeby przyspieszyć odparowanie.
- woda w bagażniku
- woda w wykładzinie
- woda w dywanikach
- wyciek płynu chłodzącego z czujnika na dwururce
- mokry/brudny filtr kabinowy
- zasyfiony parownik klimatyzacji
- zablokowana w pozycji zamkniętej klapa obiegu wewnętrznego
- nieszczelne kanały wentylacji
Klimatyzacja w PH2 jest dość specyficzna, ale jeśli powyższe tematy są wyeliminowane, to u mnie nawet gdy wchodzę mokry do auta i coś tam zaparuje, to po chwili zaczyna odparowywać. Jeżdżę cały czas na auto. Czasem dam nadmuch na szybę z AC, żeby przyspieszyć odparowanie.
Nie za bardzo wiem o co ci chodzi u mnie klimatronik ustawiony na 20°C po odpaleniu wciskam nadmuch na przednią szybę. Na początku dmucha z 50% mocy, po ogrzaniu się płynu (nie wiem do jakiej temp. mało istotne) dmucha 100% i oczywiście AC się załącza żeby szybciej osuszyć powietrze w kabinie. Jak się ładnie odparuje i temperatura silnika będzie na poziomie normalnej pracy (mniej więcej w połowie skali) daje na auto i dmucha sobie na szyby (przednia i boczne) i na nogi, AC się wyłącza tyle w temacie.
- patrys4891
- Forumowicz
- Posts: 3559
- Joined: 2012-05-07, 14:41
- Location: Warszawa
jazzzy, po pierwsze to ja proponuję zapoznać się z instrukcją obsługi climatronica.
W przednich drzwiach sa kratki, które pracują razem z nadmuchem na szybę.
Po drugie ustawienie obiegu wewnętrznego to gwarancja zaparowanych wszystkich szyb w krótkim czasie.
Wreszcie potencjalna wilgoć w samochodzie, jak dobrze Atropos wypunktował.
W przednich drzwiach sa kratki, które pracują razem z nadmuchem na szybę.
Po drugie ustawienie obiegu wewnętrznego to gwarancja zaparowanych wszystkich szyb w krótkim czasie.
Wreszcie potencjalna wilgoć w samochodzie, jak dobrze Atropos wypunktował.
dzięki, będzie na liście do sprawdzenia bo coś ostatnio też prawa boczna łatwiej mi łapie wilgoć- wyciek płynu chłodzącego z czujnika na dwururce
- mokry/brudny filtr kabinowy
- zasyfiony parownik klimatyzacji
- zablokowana w pozycji zamkniętej klapa obiegu wewnętrznego
- nieszczelne kanały wentylacji
OK ale napisz czy dmucha z taką samą siłą/temperaturą na wewnętrznym jak zewnętrznym ?Jak się ładnie odparuje i temperatura silnika będzie na poziomie normalnej pracy (mniej więcej w połowie skali) daje na auto i dmucha sobie na szyby (przednia i boczne) i na nogi, AC się wyłącza tyle w temacie.
właśnie mi o to chodzi żeby się dowiedzieć jak to wszystko pracuje w trybie 'tak być powinno' ponieważ nie mam punktu odniesienia; ten nadmuch przez te wąskie kratki w drzwiach jest u mnie znikomyW przednich drzwiach sa kratki, które pracują razem z nadmuchem na szybę.
oczywista sprawa z tym że jak masz do wyboru jechać w zimnie lub trochę się ogrzać a potem odparować szyby to zgadnij co wybieram; problem w tym że na zewnętrznym nawiewie nie jestem w stanie mieć ciepło i widoczność przez szyby; albo jedno albo drugie a do tego na przemian walka o to czy teraz mam mniej pary na przedniej czy na bocznychPo drugie ustawienie obiegu wewnętrznego to gwarancja zaparowanych wszystkich szyb w krótkim czasie.
chcę z tym zrobić porządek ale najpierw chcę wiedzieć jak to ma wszystko działać włącznie z temperaturami i siłą nadmuchu; może jest jakiś zakład klimatyzacji który taki temat ogarnia i są w stanie przepatrzeć co trzeba i naprawić jakieś problemy o których nie wiem
pilnuje się żeby wilgoci nie wozić w aucie, więcej skupiam się na działaniu całego systemu