Jak właściwie używać klimatyzacji w zimie ?

Wszystko co wiąże się z kosztami i utrzymaniem pojazdu.

Moderators: SURU, Moderator

Post Reply
jazzzy
Forumowicz
Forumowicz
Posts: 445
Joined: 2012-03-29, 14:53
Location: Kraków

Jak właściwie używać klimatyzacji w zimie ?

Post by jazzzy »

Czy możecie podzielić się swoimi doświadczeniami na temat tego jak zapanować nad parowaniem szyb i jak poprawnie ustawić klimatyzację/klimatronik w Safrane ?

Problem generalnie polega na tym że przednią szybę ogarnia najlepiej nawiew na szybę z tym że wtedy dmucha tylko tam więc wcześniej czy później jest mokra/zaparowana szyba boczna która ogranicza widoczność lusterka bocznego. Nawiew na te szyby boczne daje chyba wyłącznie ustawienie na głowę przy zamkniętym obiegu (kratki regulowane na skraju deski rozdzieczej) ale wtedy zaczyna się kwestia z szybą przednią. W zimie fajnie jak czasem włączy się nawiew ciepły na nogi ale to gwarantuje błyskawiczne zaparowanie szyb. Ogólnie to jest walka z tym którą szybę ogrzewać w danym momencie i na jakim obiegu bo nie da się wymusić dmuchania na obie w tym samym czasie a do tego jeszcze siebie ogrzać. Można dać temperaturę max, nawiew na szybę przednią też na max ale dłuższa jazda z takim ustawieniem to ryzyko Service na wyświetlaczu i rzecz jasna hałas wiatraka. Rozumiem że na wewnętrznym obiegu A.C daje taką temperaturę jak na wyświetlaczu a na zewnętrznym już nie natomiast nie ogarniam czemu nie dmucha z taką samą siłą.
User avatar
Atropos
Forumowicz
Forumowicz
Posts: 1501
Joined: 2013-09-15, 11:39
Location: Ustroń

Post by Atropos »

Ja poszukałbym przyczyny parowania, a tych może być wiele:

- woda w bagażniku
- woda w wykładzinie
- woda w dywanikach
- wyciek płynu chłodzącego z czujnika na dwururce
- mokry/brudny filtr kabinowy
- zasyfiony parownik klimatyzacji
- zablokowana w pozycji zamkniętej klapa obiegu wewnętrznego
- nieszczelne kanały wentylacji


Klimatyzacja w PH2 jest dość specyficzna, ale jeśli powyższe tematy są wyeliminowane, to u mnie nawet gdy wchodzę mokry do auta i coś tam zaparuje, to po chwili zaczyna odparowywać. Jeżdżę cały czas na auto. Czasem dam nadmuch na szybę z AC, żeby przyspieszyć odparowanie.
REAKTywatOR

Post by REAKTywatOR »

Nie za bardzo wiem o co ci chodzi u mnie klimatronik ustawiony na 20°C po odpaleniu wciskam nadmuch na przednią szybę. Na początku dmucha z 50% mocy, po ogrzaniu się płynu (nie wiem do jakiej temp. mało istotne) dmucha 100% i oczywiście AC się załącza żeby szybciej osuszyć powietrze w kabinie. Jak się ładnie odparuje i temperatura silnika będzie na poziomie normalnej pracy (mniej więcej w połowie skali) daje na auto i dmucha sobie na szyby (przednia i boczne) i na nogi, AC się wyłącza tyle w temacie.
User avatar
SURU
Forumowicz
Forumowicz
Posts: 1854
Joined: 2012-10-11, 18:20
Location: Opole Lubelskie

Post by SURU »

U mnie też idzie na przednią szybę i na nogi ...
You Brought Two Too Many .
User avatar
patrys4891
Forumowicz
Forumowicz
Posts: 3559
Joined: 2012-05-07, 14:41
Location: Warszawa

Post by patrys4891 »

jazzzy, po pierwsze to ja proponuję zapoznać się z instrukcją obsługi climatronica.
W przednich drzwiach sa kratki, które pracują razem z nadmuchem na szybę.
Po drugie ustawienie obiegu wewnętrznego to gwarancja zaparowanych wszystkich szyb w krótkim czasie.
Wreszcie potencjalna wilgoć w samochodzie, jak dobrze Atropos wypunktował.
pemek
Forumowicz
Forumowicz
Posts: 266
Joined: 2015-10-04, 07:04
Location: Rzeszów

Post by pemek »

Proponuje sprawdzić sobie jeszcze te tunele po bokach deski rozdzielczej którymi wędruje powietrze w boczki drzwi o których wspomniał patrys4891, może Ci się to poodklejało/przemieściło i powietrze nie idzie w boczki tylko gdzieś tam ;)
User avatar
Atropos
Forumowicz
Forumowicz
Posts: 1501
Joined: 2013-09-15, 11:39
Location: Ustroń

Post by Atropos »

To miałem na myśli pisząc o nieszczelnych kanałach wentylacji :)
jazzzy
Forumowicz
Forumowicz
Posts: 445
Joined: 2012-03-29, 14:53
Location: Kraków

Post by jazzzy »

- wyciek płynu chłodzącego z czujnika na dwururce
- mokry/brudny filtr kabinowy
- zasyfiony parownik klimatyzacji
- zablokowana w pozycji zamkniętej klapa obiegu wewnętrznego
- nieszczelne kanały wentylacji
dzięki, będzie na liście do sprawdzenia bo coś ostatnio też prawa boczna łatwiej mi łapie wilgoć
Jak się ładnie odparuje i temperatura silnika będzie na poziomie normalnej pracy (mniej więcej w połowie skali) daje na auto i dmucha sobie na szyby (przednia i boczne) i na nogi, AC się wyłącza tyle w temacie.
OK ale napisz czy dmucha z taką samą siłą/temperaturą na wewnętrznym jak zewnętrznym ?
W przednich drzwiach sa kratki, które pracują razem z nadmuchem na szybę.
właśnie mi o to chodzi żeby się dowiedzieć jak to wszystko pracuje w trybie 'tak być powinno' ponieważ nie mam punktu odniesienia; ten nadmuch przez te wąskie kratki w drzwiach jest u mnie znikomy
Po drugie ustawienie obiegu wewnętrznego to gwarancja zaparowanych wszystkich szyb w krótkim czasie.
oczywista sprawa z tym że jak masz do wyboru jechać w zimnie lub trochę się ogrzać a potem odparować szyby to zgadnij co wybieram; problem w tym że na zewnętrznym nawiewie nie jestem w stanie mieć ciepło i widoczność przez szyby; albo jedno albo drugie a do tego na przemian walka o to czy teraz mam mniej pary na przedniej czy na bocznych

chcę z tym zrobić porządek ale najpierw chcę wiedzieć jak to ma wszystko działać włącznie z temperaturami i siłą nadmuchu; może jest jakiś zakład klimatyzacji który taki temat ogarnia i są w stanie przepatrzeć co trzeba i naprawić jakieś problemy o których nie wiem

pilnuje się żeby wilgoci nie wozić w aucie, więcej skupiam się na działaniu całego systemu
Post Reply