Co dziś zrobiłeś przy swojej Safi
Sprzęgło - tarcza i docisk, łożysko oporowe, łożysko podpory półosi, krzyżak wewnętrznego przegubu półosi prawej, osłona przegubu, dolna/tylna poduszka pod silnikiem, olej w skrzyni
Butla LPG bo skończyła się legalizacja
W końcu wysprzęglik, bo się rozciekł
Tarcze i klocki przednie
Według moich obliczeń, przy tej przekładce na manual ta półoś prawa tak nie do końca pasuje, według mnie powinna być skrócona tak o dobry 1cm, przy maksymalnym podniesieniu auta, ze koła wiszą w powietrzu okazuje się, że krzyżak (trójpalec) uderza o dno kielicha półosi, tego zaraz za łożyskiem w podporze
Butla LPG bo skończyła się legalizacja
W końcu wysprzęglik, bo się rozciekł
Tarcze i klocki przednie
Według moich obliczeń, przy tej przekładce na manual ta półoś prawa tak nie do końca pasuje, według mnie powinna być skrócona tak o dobry 1cm, przy maksymalnym podniesieniu auta, ze koła wiszą w powietrzu okazuje się, że krzyżak (trójpalec) uderza o dno kielicha półosi, tego zaraz za łożyskiem w podporze
- patrys4891
- Forumowicz
- Posts: 3559
- Joined: 2012-05-07, 14:41
- Location: Warszawa
Nie długość jest problemem, chociaż jak widać w niektórych autach ma znaczenie. Problemem jest kąt i do ułożenie półosi względem piasty. Pracuje w nienaturalnym położeniu co powoduje jej szybsze zużycie.
Bywa że nie jestem szczery. Czasem zwyczajnie kłamię. Jestem próżny, pazerny, dbam tylko o swoje cztery litery. Bywam małostkowy, cyniczny i bezduszny - osądzam bez litości, bez serca i miłości
No jak to - w automacie półoś jest bardziej oddalona od silnika przez co jest inna podpora, odsunięta od silnika, przez co praktycznie jest w osi cała półoś (skrzynia - podpora - piasta).
Bywa że nie jestem szczery. Czasem zwyczajnie kłamię. Jestem próżny, pazerny, dbam tylko o swoje cztery litery. Bywam małostkowy, cyniczny i bezduszny - osądzam bez litości, bez serca i miłości
Wziąłem się wreszcie za wymianę rozrządu . Trochę z nudów bo w sumie dzień długi i nie ma co robić a trochę z musu bo wałek był już wytarty co jest wadą silników G8TW740 oraz 760 itp. Motorek dostanie też nowe dźwigienki zaworowe
sse se se
naturalnie wałeczek też 



Last edited by SURU on 2018-05-08, 19:31, edited 2 times in total.
You Brought Two Too Many .
Motor B54G W740 ten sam co w laguna 2.2dt oraz Espace III 2.2dt . Koło wałka rozrządu pęka .Wszystko widać na zdjęciach . Widać trzy koła od lewej - > nowe , moje które było do tej pory oraz kompletnie zniszczone . Na tym ostatnim da się jeździć ale dziwne dźwięki dochodzą z okolic obudowy rozrządu ... coś w rodzaju cięcia zajeżdżoną szlifierką szyn kolejowych . Kwestia popychaczy .... tak te z czerwoną strzałką obok wytartych dźwigienek .... te były zastane na amen . Twarde jak przeterminowane żelki ze stonki . Rozwiązaniem jest imadło i wciskanie każdego . Wychodzi z nich stary olej . Następnie wkładamy w miseczkę z ropą , przyciskamy kilka razy aż wyleci cały syf następnie w miseczkę w z nowym olejem i też wciskamy . Kwestię wkładania samych dźwigienek pominę iż jest BARDZO łatwa , tylko przy zakładaniu wałka trzeba uważać by się nie poprzesuwały . Pęknięcia na kole oznaczone zieloną strzałką . Popychacze po prostu wyciągamy z głowicy palcami tak samo też wkładamy . Jest jedno ale . Jak widać mają ten mały otworek i tak też w głowicę trzeba włożyć , jak ktoś włoży otworkiem z tyłu to się nic nie stanie , chodzi tylko o to by przy starcie po wymianie miały od razy smarowanie . Otworki są dobrze widoczne w otworach na popychacze ale zawsze można włożyć palec i wyczuć jak ktoś niedowidzi . Akurat te popychacze nie mają innej "dziurki" od góry czy z boku . Jest tylko ta jedna widoczna na zdjęciu . Ogólnie wymiana samego rozrządu w tych silnikach jest bardzo łatwa , normalnie jakieś 3-4 h . Z wałkiem to już trochę trudniej bo trzeba wszystko zwalać a kolektor w tym motorze to dodatkowo 1 h .
Last edited by SURU on 2018-05-12, 07:58, edited 8 times in total.
You Brought Two Too Many .
- patrys4891
- Forumowicz
- Posts: 3559
- Joined: 2012-05-07, 14:41
- Location: Warszawa
Ja się dzisiaj przejechałem szafką, szkoda że już takich silników nie robią bez udziwnień ( skrzynia biegów też m bardziej pasuje niż krótkie skoki w Mondeo) Na co dzień jeżdżę Mondeo mk5 1,5 ecoboost oraz punto 1,3 multijet. Po za tym zauważyłem, że pękła mi szyba na podszybiu w dwóch miejscach ciekawe od czego. Może od mycia szyby w ciepły dzień zimną wodą na myjni ?