Dwumas czy jeszcze cos innego POMOCY safrane 2.0 136km

Sprawy związane z mechaniką

Moderators: SURU, Moderator

Post Reply
Bullit
Forumowicz
Forumowicz
Posts: 9
Joined: 2018-02-11, 08:49
Location: Dąbrowa Górnicza

Dwumas czy jeszcze cos innego POMOCY safrane 2.0 136km

Post by Bullit »

Witam ,moja safranka nie daje za wygrana a mianowicie, mam drgania na prawej półosi i tyrkotanie nasila sie ze wzrostem predkosci. Podnioslem auto z prawej strony odkrecilem kolo zacisk hamulca i wlaczylem 5 bieg ewidentnie slychac to w podporze połosi wiec wykrecilem cala pólos po wykreceniu nic nie wskazywalo na to by bylo z nia cos nie tak lozysko chodzi sztywno z lekkim oporem przegub zewnetrzny jak i wewnetrzny nie wykazywal zadnych wiekszych luzow minimalne ale pomyslalem ze moze to faktycznie ten przegub wewnetrzny . Kupilem nową połos ktora po zamontowaniu drgala gorzej niz stara. Wiec wsadzilem stara z powrotem. Po jakims czasie znalazlem na allegro używana w bdb stanie i po zamontowaniu jej to samo... do tego od tych drgan po okolo 3tys km padlo łozysko w kole wczesniej bylo dobrze drgania byly takie same . Juz nie mam pomyslu co moze byc przyczyna jedynie co zostaje to skrzynia naczytalem sie ze to moze byc tłumik drgan skretnych w sprzegle aczkolwiek w safrane jest dwumasa wiec moze to ona sie konczy i tym sa spowodowane te drgania i tyrkotanie na prawej pólosi ? Biegi wchodza jak nalezy sprzeglo bierze jak trzeba przy ruszniu tez jest okej. Po 3 wymianach połosi nadal jezdze na starej oryginalnej poniewaz drgania i tyrkoranie wystepowaly w mniejszej postaci. Prosze o pomoc .
Last edited by Bullit on 2018-04-29, 12:39, edited 1 time in total.
User avatar
SURU
Forumowicz
Forumowicz
Posts: 1854
Joined: 2012-10-11, 18:20
Location: Opole Lubelskie

Post by SURU »

W 2.0 nie ma dwumasy :zawstydzony:
You Brought Two Too Many .
User avatar
patrys4891
Forumowicz
Forumowicz
Posts: 3559
Joined: 2012-05-07, 14:41
Location: Warszawa

Post by patrys4891 »

opisz te drgania. Czy występują zawsze czy się nasilają w jakiejś sytuacji?
Przyspieszenie, jazda na luzie, hamowanie silnikiem, skręt w prawo i w lewo na długich łukach? Czy takie manewry coś zmieniają?
To co opisujesz pasuje mi do zbyt krótkiej półosi zewnętrznej. To w skrócie. Generalnie chodzi o to że półoś zewnętrzna wchodzi zbyt płytko w półoś wewnętrzną.
przyczyn może być wiele, ale najłatwiej i doraźnie w takiej sytuacji podłożyć jakieś grube podkładki (0,5-1cm grubości) między półoś a piastę, żeby odsunąć półoś do środka samochodu.

Oczywiście to ogarniecie skutku. Potem trzeba by znaleźć przyczynę.
Bullit
Forumowicz
Forumowicz
Posts: 9
Joined: 2018-02-11, 08:49
Location: Dąbrowa Górnicza

Post by Bullit »

Szum, wibracje półosi przy jezdzie na kazdym biegu czym wyzszy tym bardziej sie nasilaja jesli wrzuce na luz to o 50%mniej odczuwalne sa te wibracje ,szumi i wibruje nie wazne czy jade prosto czy skrecam ,jest to zalezne od jazdy na biegu. Jesli to nie półos ,lozysko podpory ,lozysko kola,to zostaje skrzynia moze jakies łozysko w niej sie rozsypalo, dosc glosno chodzi jak sie polozylem pod samochodem.
Post Reply