Dwumas czy jeszcze cos innego POMOCY safrane 2.0 136km
Dwumas czy jeszcze cos innego POMOCY safrane 2.0 136km
Witam ,moja safranka nie daje za wygrana a mianowicie, mam drgania na prawej półosi i tyrkotanie nasila sie ze wzrostem predkosci. Podnioslem auto z prawej strony odkrecilem kolo zacisk hamulca i wlaczylem 5 bieg ewidentnie slychac to w podporze połosi wiec wykrecilem cala pólos po wykreceniu nic nie wskazywalo na to by bylo z nia cos nie tak lozysko chodzi sztywno z lekkim oporem przegub zewnetrzny jak i wewnetrzny nie wykazywal zadnych wiekszych luzow minimalne ale pomyslalem ze moze to faktycznie ten przegub wewnetrzny . Kupilem nową połos ktora po zamontowaniu drgala gorzej niz stara. Wiec wsadzilem stara z powrotem. Po jakims czasie znalazlem na allegro używana w bdb stanie i po zamontowaniu jej to samo... do tego od tych drgan po okolo 3tys km padlo łozysko w kole wczesniej bylo dobrze drgania byly takie same . Juz nie mam pomyslu co moze byc przyczyna jedynie co zostaje to skrzynia naczytalem sie ze to moze byc tłumik drgan skretnych w sprzegle aczkolwiek w safrane jest dwumasa wiec moze to ona sie konczy i tym sa spowodowane te drgania i tyrkotanie na prawej pólosi ? Biegi wchodza jak nalezy sprzeglo bierze jak trzeba przy ruszniu tez jest okej. Po 3 wymianach połosi nadal jezdze na starej oryginalnej poniewaz drgania i tyrkoranie wystepowaly w mniejszej postaci. Prosze o pomoc .
Last edited by Bullit on 2018-04-29, 12:39, edited 1 time in total.
- patrys4891
- Forumowicz
- Posts: 3559
- Joined: 2012-05-07, 14:41
- Location: Warszawa
opisz te drgania. Czy występują zawsze czy się nasilają w jakiejś sytuacji?
Przyspieszenie, jazda na luzie, hamowanie silnikiem, skręt w prawo i w lewo na długich łukach? Czy takie manewry coś zmieniają?
To co opisujesz pasuje mi do zbyt krótkiej półosi zewnętrznej. To w skrócie. Generalnie chodzi o to że półoś zewnętrzna wchodzi zbyt płytko w półoś wewnętrzną.
przyczyn może być wiele, ale najłatwiej i doraźnie w takiej sytuacji podłożyć jakieś grube podkładki (0,5-1cm grubości) między półoś a piastę, żeby odsunąć półoś do środka samochodu.
Oczywiście to ogarniecie skutku. Potem trzeba by znaleźć przyczynę.
Przyspieszenie, jazda na luzie, hamowanie silnikiem, skręt w prawo i w lewo na długich łukach? Czy takie manewry coś zmieniają?
To co opisujesz pasuje mi do zbyt krótkiej półosi zewnętrznej. To w skrócie. Generalnie chodzi o to że półoś zewnętrzna wchodzi zbyt płytko w półoś wewnętrzną.
przyczyn może być wiele, ale najłatwiej i doraźnie w takiej sytuacji podłożyć jakieś grube podkładki (0,5-1cm grubości) między półoś a piastę, żeby odsunąć półoś do środka samochodu.
Oczywiście to ogarniecie skutku. Potem trzeba by znaleźć przyczynę.
Szum, wibracje półosi przy jezdzie na kazdym biegu czym wyzszy tym bardziej sie nasilaja jesli wrzuce na luz to o 50%mniej odczuwalne sa te wibracje ,szumi i wibruje nie wazne czy jade prosto czy skrecam ,jest to zalezne od jazdy na biegu. Jesli to nie półos ,lozysko podpory ,lozysko kola,to zostaje skrzynia moze jakies łozysko w niej sie rozsypalo, dosc glosno chodzi jak sie polozylem pod samochodem.