Olej mineralny czy syntetyczny??
- patrys4891
- Forumowicz
- Posts: 3559
- Joined: 2012-05-07, 14:41
- Location: Warszawa
Nic nie sądzę, bo nie mam wiedzy. Od dłuższego czasu nie stosuję popularnych olejów.
Penrite, Amsoil, Archoil, Mitasu to marki, które mogę polecić, bo wiem że trzymają naprawdę wysoką jakość.
Specjalistą nie jestem, ale na innym forum współpracujemy ze specjalistą i na jego wiedzy się opieram.
Oczywiście jak kto chce, to może się sam dowiedzieć
Wiem też że jak będziesz używał jakiegoś zwykłego oleju ze średniej półki, ale będziesz go regularnie wymieniał (ja wymieniam co 10tys km) to też źle nie będzie.
Penrite, Amsoil, Archoil, Mitasu to marki, które mogę polecić, bo wiem że trzymają naprawdę wysoką jakość.
Specjalistą nie jestem, ale na innym forum współpracujemy ze specjalistą i na jego wiedzy się opieram.
Oczywiście jak kto chce, to może się sam dowiedzieć

Wiem też że jak będziesz używał jakiegoś zwykłego oleju ze średniej półki, ale będziesz go regularnie wymieniał (ja wymieniam co 10tys km) to też źle nie będzie.
Last edited by patrys4891 on 2018-08-21, 13:41, edited 1 time in total.
- patrys4891
- Forumowicz
- Posts: 3559
- Joined: 2012-05-07, 14:41
- Location: Warszawa
lałem Shell helix ultra 5w40 i złego słówa nie powiem. Teraz jak i wcześniej lałem i leję Valvoline vr1 5w50 i też daje radę. Oba oleje są tanie a nie znaczy że złe. Importowane są drogie bo są importowane z daleka oraz mało znane i rozpowszechnione. Lej olej do luźno spasowanych silników z normą ACEA A3/B4 – oleje do silników o „luźnym spasowaniu” oraz jak najwyższej normie API np SM.
silnik luźno spasowany to taki który posiada luzy montażowe czyli np pomiędzy gładzią cylindra a tłokiem oczywiście pierścienie uszczelniają takie połączenie ale luzy takie powodują to że podczas ostrego deptania nie zatrzesz silnika. Ogólnie oleje które mają w oznaczeniu XW -30 i niżej są do silników ciasno spasowanych a od XW - 40 do luźno spasowanych. Zmieniłem olej z Shella bo chciałem mieć większą ochronę silnika ale jak jeździsz krótkie trasy i nie depczesz ostro to 5W-40 wystarczy,
ja uważam że z olejami trzeba uważać bo podróbek nie brakuje na rynku i dlatego mniej popularne ale jakościowe marki da się dorwać w dobrej cenie a ryzyko trafienia na minę mniejsze, sam jeździłem ostatnio na MoS2 - Leichtlauf 10W-40 bo dorwałem w dobrej cenie a trzeba pamiętać że trochę oleju wchodzi do naszego silnika; teraz ujeżdżam coś innego ale podzielę się uwagami jak przyjdzie do kolejnej wymiany
jest w internecie całkiem ciekawa tabela porównująca parametry wielu olejów
https://docs.google.com/spreadsheets/d/ ... =536571729
jest w internecie całkiem ciekawa tabela porównująca parametry wielu olejów
https://docs.google.com/spreadsheets/d/ ... =536571729