Optymalny napęd do Safrane'a
Optymalny napęd do Safrane'a
Jaki jest Waszym zdaniem optymalny silnik do Safranki pod względem ekonomika/koszty eksploatacji/osiągi ?
Co Waszym zdaniem będzie najlepsze na dojazdy do pracy 5-7km głównie w mieście, bo przeważnie tak najwięcej jeżdżę. Może ktoś sprawdzał spalanie na krótkich odcinkach z niedogrzanym silnikiem, bo słyszałem że niedogrzany diesel spali tyle co benzyna więc w tym przypadku posiadanie diesla staje pod znakiem zapytania. Btw wszystkie posty dotyczące spalania przejrzałem, ale nie znalazłem odpowiedzi. 

Komunikacja miejska, lub rowerGreeN_OnE wrote:Co Waszym zdaniem będzie najlepsze na dojazdy do pracy 5-7km głównie w mieście, bo przeważnie tak najwięcej jeżdżę.


Tak poważnie, to należy zastanowić się, do czego jest nam potrzebny samochód i jaki ?
Jeżeli zamiłowanie do modelu, to zapewne najmniejszy i najsłabszy silnik z LPG - wówczas koszty maleją.
Jeżeli raz na jakiś czas planujemy wypad na wakacje, potrzebujemy komfortu, bagażnika i miejsca w kabinie, a nie mamy aspiracji aby mieć zapas mocy, to też najmniejszy silnik z LPG.
Jeżeli lubimy diesla, to wybieramy ten silnik i uważamy w zimie z paliwem.
W jeździe miejskiej (do pracy) właśnie na odcinku ok. 5 km 2.2i w manualu spalało mi w lecie ok. 13 l LPG. W zimie ok. 15l. 2.5 w automacie spala (podaje wyłącznie jazdę w mieście na takim odcinku) 14-15 l LPG w lecie. W zimie 16-18. Diesla nie mam, więc nie podam.
Teraz należy policzyć koszt

Wiesz różne SWAPY są mozliwe. Ostatnio był link do baccary z silnikiem 2.2 SI mimo że taki autobus nie ma prawa istnieć - Baccara była wg materiałów reklamowych jedynie 3.0. v6 lub w PH II 2.5 i 3.0.szajbus0 wrote:u mnie po miescie jezdzi safi ph2 z silnikime 1.9 tdi vw gdybym nie widzila ego na wlasne oczy to bym nie uwiezyl
Mnie się marzy 2.5 w manualu porządnie zatrubione w granicach 250 km....
Nie do jazdy na codzień - jedynie na trasy - takie 2 autko, pieścidełko, rocznik 2000

A no i widadomo felgi 17 z Lagi II albo z Biturbo, zderzaki od biturbo, fajny wydech i zaworek upustowy


Wiem że to dziecinada - ale widok min dresów jak ich takie autko objeżdża - bezcenny.
Niestety L7X (24V) jest na pasku. Na łańcuszku jest Z7X (12V)Dany wrote:To znaczy ze u mnie jest lancuch a nie pasek
Last edited by RedHead on 2009-08-09, 20:29, edited 1 time in total.
Decentralizacja to przyszłość.
dolicz ze 300 pln na wymianę, czyli poniżej 2000 się zmieścisz. W PH II 2.5 koszt całości z robocizną to jakieś 1400 zł więc nie ma dramatycznej różnicy. Na szczęście mój był robiony teraz już 3 lata temu, i jakieś 45 kkm, więc przed wakacjami przyszłego roku też mnie czeka wymiana - wolę w tym konkretnym przypadku dmuchać na zimne, niż robić silnik, dodatkowo biorąc pod uwagę prędkości obrotowe tego motoru - to może być niezła kaszanka wewnątrz podczas strzału paska. Wiem że wymiana co 90 kkm, ale u mnie wymiana była przy 90 kkm, teraz jest 129 350 km, nie sądzę bym do wakacji zrobił więcej niż 10 kkm, mam drugie auto ( jak z sig-u) którym jeżdżę na co dzień. Szafa tylko dla szpanu i na cotygodniowy wyjazd na trasę (na działkę) bądź wakacje. Czyli robię od piątku do niedzieli 150 km, potem 5 dni w garażu i znów 150 kmarek wrote:W FOTA cały zestaw SKF do tego silnika to koszt 1496 zł.

Weźmie tyle ile wlejeszGreeN_OnE wrote:Może się ktoś jeszcze od dieselka wypowie ile bierze w mieście na krótkich odcinkach?

To nawet jeszcze lepiej - ja te dane wziąłem z faktury która miałem za wymianę rozrządu - robocizna i części w ASO tyle że jakiś rabat był rzędu 40 %. No i ceny były jak pisałęm sprzed 4 lat wiec dodałęm do nich 20 % - chiba za dużoarek wrote:Bez przesady Ja kupiłem cały zestaw do 2.5 poniżej 400 zł, a wymiana kosztowała mnie 150 zł

Goalkeper Ci dobrze napisał tak 8,1 do 9,2 Zależy od jazdy i pory roku Tak moja pochłania a też mam 5-7km do pracy i ciągnę ją tak normalnie 2,5 tyś a nieraz 3tyś obr Jak Mi się chce robić z diesla sportowe auto Tylko ja mało jeżdżę to pełny bak ( 280zł) starcza Mi na 1,5 mieś czasem mieś W rok zrobiłem całe 7tyś Jak chcesz mieć oszczędnego diesla to musisz porzucić zamiar jeżdżenia Safraną a przesiąść się na golfa III lub toledo Co do toledo to gościowi na trasie bez klimy przy prędkości 120km/h spaliło 4,5 lit na 100km Szafa spala 6,5 z tego co mi poprzedni właściciel mówił