Jaki silnik wybrać?

Wszystko co wiąże się z kosztami i utrzymaniem pojazdu.

Moderators: SURU, Moderator

OxiDizer

Post by OxiDizer »

ile taka usługa kosztuje?
dareczek730

Post by dareczek730 »

Nie powinna kosztować ja brałem taki wydruk w Wawie i w Katow., i nic nie płaciłem
blaz

Post by blaz »

nie ma z klubu nikogo kto by mógł oblukac ta safranke z holandii? mam 300km i wolałbym nie robic 3ciej wycieczki, bo juz sie naogladałem idealnych stanów na zdjeciach, np dzis, wsio piknie, ksiazka serwis 158tys, lux stan, jade, rzezi cos w silniku, kopci na biało gasnie..
OxiDizer

Post by OxiDizer »

Nie powinna kosztować ja brałem taki wydruk w Wawie i w Katow., i nic nie płaciłem
Ciekawe jak sie lublin na to zapatruje. Wie ktoś może czy takie coś mi zrobią za friko w Lublinie w Carrarze?
arek

Post by arek »

Podaj mi VIN, to zobaczymy, co da się zrobić :)
OxiDizer

Post by OxiDizer »

VINa nie mam, koles nie chcial podawać przez telefon, mówił że jak przyjadę oglądać to pojedzie ze mną do Carrary i bede mógł sprawdzić co zechce na swój koszt :P cwaniaczek taki troche
Goalkeper

Post by Goalkeper »

OxiDizer, to sobie odpuść bo Cie wyroluje, podjedziecie zapewne do jego znajomego i on zacznie czarować. Jak już Ci VINu nie chcą podać to już jest podejrzane.
User avatar
Daroot
Forumowicz
Forumowicz
Posts: 5646
Joined: 2009-02-07, 19:57
Location: Iława / Olsztyn
Contact:

Post by Daroot »

eeee, nie można być takim sceptycznym. Może sie po prostu boi a jego strach wynika z niewiedzy, co można a co nie zrobić z numerem VIN...
Bywa że nie jestem szczery. Czasem zwyczajnie kłamię. Jestem próżny, pazerny, dbam tylko o swoje cztery litery. Bywam małostkowy, cyniczny i bezduszny - osądzam bez litości, bez serca i miłości
Goalkeper

Post by Goalkeper »

Daroot wrote:co można a co nie zrobić z numerem VIN...
A co takiego możesz zrobić z VIN'em :?: Nic a nic nawet nie zrobisz sobie karty pojazdu a na pewno taką właściciel już posiada.
OxiDizer

Post by OxiDizer »

Nie no jak bym gdziekolwiek sprawdzał to tylko w ASO. Numeru VIN nie chce podać bo niby sie czegoś obawia i że wszystko przedstawi na inspekcji. Niestety do samochodu mam 200km i musze się powaznie zastanowić czy mi sie to opłaca ;P

Mówicie tu o LPG I generacji II generacji, ktoś wspomniał III generację - jakie są koszty montażu takiej instalacji w safi? Nigdy nie jezdziłem na LPG...
dareczek730

Post by dareczek730 »

może bite numery i wyjdzie że nie ma takiego w bazie albo wyskoczy że to clio albo master :rotfl: .
Jak koles nie daję VIN to już to smierdzi na kilometr.daj spokój sobie z tym autem.
W stanach jak kupujesz masz tak zwany Carfax historie auta wypadki i naprawy i wszyscy na Ebay.com w ogłoszeniach podają VIN :P :hyhy:
Last edited by dareczek730 on 2009-03-25, 22:25, edited 1 time in total.
OxiDizer

Post by OxiDizer »

To i tak była raczej kiepska wersja i trochę poobijany był samochód wiec az tak bardzo mi nie szkoda :P

Co z tym LPG? Pomoże ktoś? :)
arek

Post by arek »

Goalkeper wrote:OxiDizer, to sobie odpuść bo Cie wyroluje, podjedziecie zapewne do jego znajomego i on zacznie czarować.
Zobaczymy czyj znajomy lepszy :)
Co do kosztów instalacji to w 2k się powinieneś zmieścić z II generacją (takie są ceny w naszym regionie).
OxiDizer

Post by OxiDizer »

Odświeżę temat :P trochę samochodów poogladałem i musze zadać pytanie:

Jak to jest z ciśnieniem oleju? Oglądałem 5 safi ph2, dwie z silnikiem 2.0, i 3 z 2.5 moje obserwacje dzielą się na dwie kategorie:

1. silnik 2.0 '99 i 2.5 '98 i sytuacja taka: po zapaleniu silnika wskaznik cisnienia powoli sie podnosi i zatrzymuje. Po wcisnieciu gazu i prztrzymaniu na obrotach wyzszych cisnienie oleju powoli sobie rosnie i osiaga jakas tam wyzsza wartosc. Po odpuszczeniu wskaznik cisnienia niemal natychmiast spada do malej wartosci.

2. dwa silniki 2.5, oba '99 i jeden 2.0 z '00 i sytuacja taka: po zapaleniu silnika wskazowka cisnienia powoli sie pnie do góry niezaleznie czy gaz wciskany czy nie. Dziala sobie niezaleznie od obrotów. Osiaga 3/4 skali i zatrzymuje sie i ani drgnie. Dopiero przy wyłączeniu silnika spada sobie swobodnie.

Która sytuacja jest prawidlowa bo jestem confused? :P :zabawa:
User avatar
RedHead
Forumowicz
Forumowicz
Posts: 1708
Joined: 2009-02-04, 01:08
Location: Weedon Bec
Contact:

Post by RedHead »

Zaraz po przekręceniu kluczyka powinno pokazywać poziom oleju, a dopiero później jego ciśnienie. Podejrzewam, że po prostu coś nie tak z wskaźnikiem było w opcji nr2 i zostawał w położeniu poziomu oleju.
Decentralizacja to przyszłość.
OxiDizer

Post by OxiDizer »

aha, czyli sytuacja nr 1 jak najbardziej w porzadku :) cieszy mnie to :)

Nie znam się kompletnie na LPG więc nie bijcie:

LPG 2 generacji załącza się automatycznie czy trzeba samemu włączyć po odpaleniu na benzynie? Samochodem będzie jeździła czasem siostra - poradzi sobie? :oczami:
User avatar
Daroot
Forumowicz
Forumowicz
Posts: 5646
Joined: 2009-02-07, 19:57
Location: Iława / Olsztyn
Contact:

Post by Daroot »

zaleznie od sterowania / centralki. Przewaznie sa wg ktorych po przekroczeniu pewnych obrotow (przegazowaniu), okolo 2.5 tys przelacza sie na gaz.... Praktycznie bezobslugowa.
Bywa że nie jestem szczery. Czasem zwyczajnie kłamię. Jestem próżny, pazerny, dbam tylko o swoje cztery litery. Bywam małostkowy, cyniczny i bezduszny - osądzam bez litości, bez serca i miłości
OxiDizer

Post by OxiDizer »

I to ma jakis wskaznik ilosci gazu w butli? diodowy albo chociaz akustyczny ze sie konczy?
OxiDizer

Post by OxiDizer »

No ale to z tym moze sobie poradzi moja siostra.

Czyli do silnika N7U wystarczy druga generacja czy nalezy zainwestowac w cos lepszego?

Zasypuje pytaniami bo to pierwszy w pelni moj samochod i chce wiedziec co kupuje i co mnie potem czeka...
User avatar
Daroot
Forumowicz
Forumowicz
Posts: 5646
Joined: 2009-02-07, 19:57
Location: Iława / Olsztyn
Contact:

Post by Daroot »

miałem II gen w Z7X i powiem tak - nigdy więcej Obecnie mam IV gen i jest niebo a ziemia - różnica. W II gen miałem centralke/sterowanie autronica czyli w zasadzie jedną z lepszych. Wielokrotnie jeździłem z laptopem i ustawiałem wszystko. Nie byłem zadowolony.

Krótko o wadach II gen. - słabsze osiągi(mniejsza moc) niż na benzynie. Spowodowane jest to nie wtryskiem jak w IV gen, ale zwykłym, wypływem gazu, można powiedzieć - prawie jak gaźnikowym zasilaniem gazu. Dłuższa odległość reduktora od kolektora ssącego przeważnie objawia się problemami z zapalaniem (dłuższe kręcenie) po zgaszeniu na benzynie (gaz musi dopłynąć do kolektora). Przy II gen np podczas wyprzedzania, jeśli gaz się skończy - po prostu samochód przestaje jechać. Trzeba ręcznie przełączyć na benzyne. Przy IV gen tego nie ma. Po prostu zaczyna pikać (sygnał dźwiękowy) że przełączył się na benzyne. Przy IV gen mam tak że instalacja nie przełączy na gaz zanim silnik nie osiągnie pewnej temperatury. Przy autronicu (II gen) miałem tak że była zima -28stopni, odpaliłem silnik na benzynie, przegazówka i już chodził na gazie. To jest złe. Co dalej... Aha, wybuchy. Wiadomo że II gen jest bardziej podatna na wybuchy i to przeważnie taki strzał to są koszty. Rzadko kiedy pomagają klapy czy brak opaski na rurze dolotowej od filtra. Przy IV gen nie występują wybuchy.
To tak z grubsza... Teraz mam BRC Sequent i nigdy bym nie powiedział że jazda na gazie może być taka przyjemna i przede wszystkim tania :D
Bywa że nie jestem szczery. Czasem zwyczajnie kłamię. Jestem próżny, pazerny, dbam tylko o swoje cztery litery. Bywam małostkowy, cyniczny i bezduszny - osądzam bez litości, bez serca i miłości
Post Reply