Szarpanie auta podczas jazdy
Szarpanie ustało.
Jeden problem mniej:-)
Następny to taki że przy dodawaniu gazu silnik po 1100 obr nagle wchodzi na 1800. Podejrzewam potencjometr, uciążliwe zwłaszcza podczas jazdy w korku na 1 biegu bo nie można płynnie jechać.
Mierząc potencjometr miernikiem nie wykryłem żadnego większego skoku rezystancji ,zmienia się płynnie. Co jeszcze może mieć wpływ na takie zachowanie silnika?
Jeden problem mniej:-)
Następny to taki że przy dodawaniu gazu silnik po 1100 obr nagle wchodzi na 1800. Podejrzewam potencjometr, uciążliwe zwłaszcza podczas jazdy w korku na 1 biegu bo nie można płynnie jechać.
Mierząc potencjometr miernikiem nie wykryłem żadnego większego skoku rezystancji ,zmienia się płynnie. Co jeszcze może mieć wpływ na takie zachowanie silnika?
Problem szarpania przy stałej jeździe w okolicach 1500 obr/min powrócił... teraz wydaje mi się że przestaje spalać całkowicie mieszankę na jednym z cylindrów, ale tylko przy tej prędkości obrotowej podczas spokojnej jazdy z minimalnym obciążeniem. Gdy dodaję gazu silnik reaguje normalnie, żwawo przyśpiesza. Gdy jadę z takimi obrotami zapala się czasami kontrolka wtrysku, i natychmiast gaśnie po dodaniu gazu. Wygląda mi to na problem ze świecą lub gdzieś jakieś przebicie na przewodzie albo kopułce... ale zastanawia mnie fakt dlaczego dzieje się to akurat tylko przy takich obrotach i z minimalnym obciążeniem silnika
podczas pracy na luzie w tych samych obrotach, pracuje bez zastrzeżeń...W weekend przejrzę świece i okablowanie. Spotkał się ktoś z takim dziwnym przypadkiem? 


Do poszarpywania doszedł następny objaw, tym razem jadąc w granicach 1500-1700 obr/min zapala się zygzak, i gdy w tym momencie wciskam sprzęgło chcąc zredukować bieg, silnik gaśnie. Dziś o mało na zakręcie nie wyrobiłem, bo robiąc wspomnianą redukcję biegu silnik gwałtownie zgasł i wspomaganie kierownicy przestało działać.... Safrana coraz bardziej nie chce współpracować ze mną
Czy ECU silnika zapamiętuje błędy w pamięci? Coś mi się zdaje że podejrzanym może być potencjometr przepustnicy... co by tłumaczyło też brak płynnego przejścia z wolnych obrotów.Dodając pomału gazu obroty z biegu jałowego od razu wskakują na 1500.

Mapsensor podmieniony, szarpanie ustało, lecz został problem z zapalaniem się kontrolki wtrysku podczas delikatnej jazdy na stałych obrotach silnika. Kontrolka się zapala i tak jak by odcinało całkowicie wtryski,bo auto zwalnia na biegu aż do zatrzymania - pedał gazu podczas tego cały czas w tej samej pozycji.
Inaczej się dzieje gdy podczas zapalenia się kontrolki lekko wcisnę gaz, wtedy kontrolka gaśnie i silnik ożywa, i niby jest dobrze, ale robiąc redukcje biegu silnik gaśnie.Kupię jeszcze potencjometr, może to on jednak coś szwankuje...
Inaczej się dzieje gdy podczas zapalenia się kontrolki lekko wcisnę gaz, wtedy kontrolka gaśnie i silnik ożywa, i niby jest dobrze, ale robiąc redukcje biegu silnik gaśnie.Kupię jeszcze potencjometr, może to on jednak coś szwankuje...