Page 3 of 3

Posted: 2014-11-05, 21:45
by skaromek
Ok. Napięcie oscyluje od 0.2 do 0.8v jutro zobacze czy szarpanie ustało.

Posted: 2014-11-06, 20:10
by skaromek
Szarpanie ustało.
Jeden problem mniej:-)
Następny to taki że przy dodawaniu gazu silnik po 1100 obr nagle wchodzi na 1800. Podejrzewam potencjometr, uciążliwe zwłaszcza podczas jazdy w korku na 1 biegu bo nie można płynnie jechać.
Mierząc potencjometr miernikiem nie wykryłem żadnego większego skoku rezystancji ,zmienia się płynnie. Co jeszcze może mieć wpływ na takie zachowanie silnika?

Posted: 2015-11-19, 22:07
by skaromek
Problem szarpania przy stałej jeździe w okolicach 1500 obr/min powrócił... teraz wydaje mi się że przestaje spalać całkowicie mieszankę na jednym z cylindrów, ale tylko przy tej prędkości obrotowej podczas spokojnej jazdy z minimalnym obciążeniem. Gdy dodaję gazu silnik reaguje normalnie, żwawo przyśpiesza. Gdy jadę z takimi obrotami zapala się czasami kontrolka wtrysku, i natychmiast gaśnie po dodaniu gazu. Wygląda mi to na problem ze świecą lub gdzieś jakieś przebicie na przewodzie albo kopułce... ale zastanawia mnie fakt dlaczego dzieje się to akurat tylko przy takich obrotach i z minimalnym obciążeniem silnika :szok: podczas pracy na luzie w tych samych obrotach, pracuje bez zastrzeżeń...W weekend przejrzę świece i okablowanie. Spotkał się ktoś z takim dziwnym przypadkiem? :niepewny:

Posted: 2015-11-22, 08:30
by skaromek
Świece wymienione, niestety bez zmian. Wieczorem spryskałem wodą przewody zapłonowe , odpaliłem silnik i wszystko ok. Zajrzę dzisiaj może jeszcze pod kopułkę, chociaż rok temu wymieniana była.

Posted: 2015-11-24, 13:14
by skaromek
Mój znajomy typuje na czujnik położenia wału... kopułki jeszcze nie sprawdzałem.

Posted: 2015-11-24, 16:03
by Jacek957
U mnie też dalej poszarpuje :( Wymienione świece,przewody,kopułka i czujnik temperatury dla ECU.Jakieś rady? :zalamany:

Posted: 2015-12-01, 20:48
by skaromek
Do poszarpywania doszedł następny objaw, tym razem jadąc w granicach 1500-1700 obr/min zapala się zygzak, i gdy w tym momencie wciskam sprzęgło chcąc zredukować bieg, silnik gaśnie. Dziś o mało na zakręcie nie wyrobiłem, bo robiąc wspomnianą redukcję biegu silnik gwałtownie zgasł i wspomaganie kierownicy przestało działać.... Safrana coraz bardziej nie chce współpracować ze mną :P Czy ECU silnika zapamiętuje błędy w pamięci? Coś mi się zdaje że podejrzanym może być potencjometr przepustnicy... co by tłumaczyło też brak płynnego przejścia z wolnych obrotów.Dodając pomału gazu obroty z biegu jałowego od razu wskakują na 1500.

Posted: 2015-12-01, 23:25
by Atropos
TPS można łatwo zmierzyć multimetrem - ruszasz pod maską linką gazu w pełnym zakresie i patrzysz czy wartość zmienia się płynnie, czy też są jakieś przeskoki.

Posted: 2015-12-02, 20:32
by skaromek
Pomiary nie wykazują jakiś gwałtownych zmian rezystancji w całym zakresie pracy przepustnicy. Profilaktycznie rozbiorę i przeczyszczę styk.

Posted: 2015-12-05, 21:22
by skaromek
Potencjometr ok, styki przeczyszczone, dalej to samo. Pozostaje jeszcze Mapsensor podmienić. Może to pomoże :help: Czy w każdej wersji silnikowej jest taki sam czy trzeba szukać od 2,2 {producent GM}

Posted: 2015-12-20, 20:25
by skaromek
Mapsensor podmieniony, szarpanie ustało, lecz został problem z zapalaniem się kontrolki wtrysku podczas delikatnej jazdy na stałych obrotach silnika. Kontrolka się zapala i tak jak by odcinało całkowicie wtryski,bo auto zwalnia na biegu aż do zatrzymania - pedał gazu podczas tego cały czas w tej samej pozycji.
Inaczej się dzieje gdy podczas zapalenia się kontrolki lekko wcisnę gaz, wtedy kontrolka gaśnie i silnik ożywa, i niby jest dobrze, ale robiąc redukcje biegu silnik gaśnie.Kupię jeszcze potencjometr, może to on jednak coś szwankuje...