Page 3 of 4

Posted: 2016-03-11, 10:28
by patrys4891
znalazłem moje sdjęcie
Image
Na złóto rowek, w którym jest dziurka idąca do środka tłoka. W tym rowku siedzi guma osłaniająca tłok.
Na zielono gwint, który w miarę zużycia klocków się rozkręca.
na czerwono zaznaczyłem śrubę z oringiem, która jest wkręcona na końcu gwintu.

Posted: 2016-03-11, 10:57
by patrys4891
Atropos wrote:Te przewody będą pasować na tył?

http://e-katalog.intercars.com.pl/#/pro ... lcowy.html
zgodnie z dialogysem
http://www.catcar.info/renault/?lang=en ... M3RQ%3D%3D
znalazłem w innym sklepie
http://www.motopartner.pl/start.asp?WCU ... pSRU5BVUxU
Długości się różnią (dłuższy nie powinien być problemem), nie ma opisu gwintów.

Posted: 2016-03-11, 11:15
by Atropos
patrys4891, dzięki za pomoc!

Posted: 2016-03-11, 21:09
by dogbert
patrys4891 wrote: nie ma opisu gwintów.
Jakby co to gwint na końcówkach przewodów to M10x1

Posted: 2016-04-13, 07:49
by Atropos
Więc tak:

- wymieniony płyn hamulcowy
- wymienione przewody
- przeczyszczone otwory w tłoczku
- ręczny działa i za każdym razem odpuszcza

Grzeje się dalej :mur: Nie ma to związku czy ręczny był zaciągnięty wcześniej czy nie. Czasem lewe koło, czasem prawe, czasem żadne, czasem obydwa. Co sprawdzać dalej?

Posted: 2016-04-13, 07:59
by Daroot
No ale grzeje bo działa (hamuje) czy grzeje bo tak hamują koła samoistnie że zwalnia auto? Aaaa, w automacie ciężkie do wyczucia. Wiec może to tylko złudzenie?

Posted: 2016-04-13, 09:34
by Atropos
Nie czuję, żeby auto hamowało. Nie widzę też tego w spalaniu. Felgi są ciepłe, ale nie gorące - da się dotknąć. Przednie koła są zawsze zimne. Nie ogarniam...

Posted: 2016-04-13, 10:06
by patrys4891
Podnieś tył i pokręć kołami i zobacz czy mają opory.

Posted: 2016-04-13, 10:40
by Atropos
Na postoju jest wszystko igła. Wygląda to tak, jakby podczas dłuższej jazdy coś się działo.

Posted: 2016-04-13, 11:09
by patrys4891
Ja podejrzewam możesz mieć problem z prowadnicami w zaciskach.
Mogły się już trochę powycierać i mają luz i jak się wszystko rozgrzeje to mogą się blokować i nie odpuszczać.
Jaki stan klocków? zużywają się równo? nie ma różnic między klockiem wewnętrznym i zewnętrznym?
jak zaobserwujesz że koło się zagrzało, to do góry z tym kołem i sprawdź czy trzyma. Jak nie to ponaciskaj hamulec, może wywołasz usterkę.

Posted: 2016-04-13, 11:20
by Atropos
Klocki mam założone miesiąc temu. Stare były nierówno zużyte, nie pamiętam czy bardziej zewnętrzne czy wewnętrzne. Zestawy naprawcze były wymieniane pół roku temu...

Posted: 2016-04-13, 11:23
by Daroot
Ja również skłaniam się w stronę prowadnic,ale trochę inaczej.

Wg mnie mogą mieć luz, wtedy zacisk się rusza, klocki ocierają się o tarcze powodując nagrzewanie. Powinno być to słyszalne, w zależności jakie twarde klocki i czy wytwarza się szklista powierzchnia.

Posted: 2016-04-13, 11:51
by Atropos
Hmmmm... Klocki mam z TRW, nawet gdy felga jest ciepła, to nie czuć zapachu klocków, nie widać też śladów na tarczach. Co do zeszklenia, to nie wiem - nie widziałem klocków. Zadzwonię do mecha dziś, zobaczymy co powie.

Czy znamy jakiś zestaw naprawczy zacisków, który pasuje na 100% ?

Posted: 2016-04-13, 16:51
by Atropos
Mechanik powiedział, że wg. jego doświadczenia luzy na prowadnicach są w normie, ale zaznaczył, że być może dla tego cudownego zacisku normy mogą być inne od standardowych. Reparaturki o których pisałem wcześniej, że były wymieniane, to temat tłoczków, a nie prowadnic. Konkretne pytanie: czy są dostępne zestawy naprawcze zacisku? W Dialogysie istnieje coś takiego, ale po wpisaniu numeru (7701203417) w google pojawiają się tylko ruskie strony...

Posted: 2016-04-13, 20:43
by SaszaKce
Zadzwoń do http://salko.pl/ sklep prowadzi starszy gościu który dobrze ogarnia tematy francuskich wozów. Ja ostatnio brałem zestawy naprawcze zacisków tył, zaproponował mi kilka zestawów zamiennych różnych firm. Może tam coś poradzą...

Posted: 2016-04-13, 21:31
by Atropos
SaszaKce, dzięki! Znalazłem na ich stronie coś takiego:

http://salko.pl/prowadni/38158-zestaw-p ... i-OJD.html

ale sam nie wiem... Pisze, że do zacisku Bendix, a w szafach chyba tylko brembo i ate szło. Jutro zadzwonię, zobaczymy co powie. Napisałem też do ASO o sprawdzenie oryginalnego zestawu naprawczego.

Posted: 2016-04-14, 08:22
by patrys4891
Czy przy regeneracji tylnych zacisków były one rozbierane? Może są źle złożone?

Posted: 2016-04-14, 08:46
by Atropos
Wymieniane były zestawy naprawcze tłoczka. Prowadnice nie były regenerowane. Zaciski były rozbierane, nie jestem w stanie ocenić czy są poskładane dobrze czy źle, ale: ręczny działa, hamulec działa. Na stacji diagnostycznej siły hamowania są ok, nie ma dysproporcji między stroną prawą i lewą.
Manual obrazkowy, który jest w instrukcjach dotyczy tłoczka, pomijając temat prowadnic. Czy ktoś regenerował prowadnice? Zestaw naprawczy w Dialogys, nr. 7

http://www.catcar.info/renault/?lang=en ... 9pZD09MzJE

Regeneracja zacisków

Posted: 2016-04-14, 12:29
by Gutek
Zaprawdę powiadam wam :D regeneracja zacisków nie ma jakiegokolwiek sensu.Wymiana na używany też nie jest prosta, zdarza się że wymontowuję jako dobry a po montażu okazuje się że ręczny trzyma.Jesteśmy w czarnej d.ie z tymi brembami :)

Posted: 2016-04-14, 12:40
by Atropos
Ino u mnie ręczny działa i odpuszcza. Wszystko wskazuje na problem z prowadnicami.