Stuka z tyłu - pomocy !!!!!!!!!!

Sprawy związane z mechaniką

Moderators: SURU, Moderator

User avatar
SURU
Forumowicz
Forumowicz
Posts: 1854
Joined: 2012-10-11, 18:20
Location: Opole Lubelskie

Post by SURU »

Tył . Uchwyt na ABS ma taki ząbek który opiera się o zwrotnicę . Jest to punkt do którego wchodzi zwrotnica . Na fotce widać o co mi chodzi . Czy ten uchwyt po włożeniu amorka ma być na wprost czy trochę obok.
Attachments
pol_pm_VW-NEW-BEETLE-2-0-8V-PIASTA-ZWROTNICA-PRAWA-PRZOD-37884_3.jpg
You Brought Two Too Many .
User avatar
Daroot
Forumowicz
Forumowicz
Posts: 5646
Joined: 2009-02-07, 19:57
Location: Iława / Olsztyn
Contact:

Post by Daroot »

Tutaj dobrze widać, na górnym amortyzatorze.
Jest taki wypust pod kabel ABS, ale dolna część tego wypustu MUSI wejść w nacięcie w zwrotnicy, gdyż w innym położeniu amortyzator za dużo będzie wystawał.

Image
Bywa że nie jestem szczery. Czasem zwyczajnie kłamię. Jestem próżny, pazerny, dbam tylko o swoje cztery litery. Bywam małostkowy, cyniczny i bezduszny - osądzam bez litości, bez serca i miłości
User avatar
SURU
Forumowicz
Forumowicz
Posts: 1854
Joined: 2012-10-11, 18:20
Location: Opole Lubelskie

Post by SURU »

Zaznaczyłem ząbek do którego max wbijamy zwrotnicę . Nie ma takiej obcji by ten dospawany element z uchwytem na abs wszedł w wycięcie na zwrotnicy . I teraz ten ząbek może być równo z wycięciem na zwrotnicy albo trochę po lewej albo po prawej .
Attachments
5396042015.jpg
You Brought Two Too Many .
User avatar
Daroot
Forumowicz
Forumowicz
Posts: 5646
Joined: 2009-02-07, 19:57
Location: Iława / Olsztyn
Contact:

Post by Daroot »

Powinien być równo z nacięciem na zwrotnicy.
Bywa że nie jestem szczery. Czasem zwyczajnie kłamię. Jestem próżny, pazerny, dbam tylko o swoje cztery litery. Bywam małostkowy, cyniczny i bezduszny - osądzam bez litości, bez serca i miłości
User avatar
SURU
Forumowicz
Forumowicz
Posts: 1854
Joined: 2012-10-11, 18:20
Location: Opole Lubelskie

Post by SURU »

A no właśnie , o to chodziło . Czasami zły montaż i dlatego może stukać . Jednak ja dalej stawiam na amorki albo poduszki . Nasze auta są po prostu ciężkie i tańsze zamienniki się nie sprawdzają . A swoją drogą spotkał się ktoś z amorkami booge lub boge . Są jeszcze dostępne ?
You Brought Two Too Many .
User avatar
Daroot
Forumowicz
Forumowicz
Posts: 5646
Joined: 2009-02-07, 19:57
Location: Iława / Olsztyn
Contact:

Post by Daroot »

Boge to francuski producent, pamiętam że w niektórych safrankach jeszcze był montowany, stawiam na pierwszy montaż.
Bywa że nie jestem szczery. Czasem zwyczajnie kłamię. Jestem próżny, pazerny, dbam tylko o swoje cztery litery. Bywam małostkowy, cyniczny i bezduszny - osądzam bez litości, bez serca i miłości
User avatar
michalkrk
Forumowicz
Forumowicz
Posts: 602
Joined: 2009-04-07, 18:55
Location: Kraków

Post by michalkrk »

Z tego co wiem to Boge = Sachs na 1 montaż. Właścicielem zresztą jest ta sama firma.
User avatar
Atropos
Forumowicz
Forumowicz
Posts: 1501
Joined: 2013-09-15, 11:39
Location: Ustroń

Post by Atropos »

A zużycie poduszki po jej wyciągnięciu można rozpoznać po czym? Popękana guma?
Lukasz737
Forumowicz
Forumowicz
Posts: 491
Joined: 2013-08-21, 14:58
Location: Wyszków

Post by Lukasz737 »

Sachs, Boge zostały przejęte w 2001 roku przez ZF Friedrichshafen czyli firmę która produkuje między innymi skrzynie biegów. Do ZF należy tez marka Lemforder. Poduszka pod jakby kołnierzem będzie ponadrywana.
User avatar
SURU
Forumowicz
Forumowicz
Posts: 1854
Joined: 2012-10-11, 18:20
Location: Opole Lubelskie

Post by SURU »

W zerwanej praktycznie wychodzi cały środek . U mnie z przodu jest booge .
You Brought Two Too Many .
User avatar
SURU
Forumowicz
Forumowicz
Posts: 1854
Joined: 2012-10-11, 18:20
Location: Opole Lubelskie

Post by SURU »

No i wiesz już co to ? Poduszki - nie , amorki - nie .... więc co ?
You Brought Two Too Many .
Lukasz737
Forumowicz
Forumowicz
Posts: 491
Joined: 2013-08-21, 14:58
Location: Wyszków

Post by Lukasz737 »

Tuleje wahaczy a jest ich kilka wiec trzeba wybadać - taki jest mój ostateczny wniosek. Jak na razie przez dwa tygodnie nie miałem czasu w weekend aby tam zajrzeć. Teraz jak wrócę wcześniej to tam zajrzę i rozkręcę wszystko. Najchętniej wszystkie bym zregenerował- wymienił. Bo jak na jednej tulei jest luz to zaraz pójdzie reszta jak juz nie poszła. Czy śruby trzymające tuleje powinny wchodzić ścisło? Same łączniki stabilizatora tylnego można kupić nowe a reszta pewnie niedostępna. Skoro przednie zawieszenie jest cichutkie to i tylne musi być takie i nie spocznę puki nie doprowadzę tego do ładu - choćby miały by być to nowe oryginały ;)
User avatar
SURU
Forumowicz
Forumowicz
Posts: 1854
Joined: 2012-10-11, 18:20
Location: Opole Lubelskie

Post by SURU »

A ja dalej uważam ,że to poduszki walą ! Ale może nic nie ruszaj przez jakiś czas. Pojeździj na tych . Zobaczymy ... może muszą się ułożyć .
You Brought Two Too Many .
User avatar
Atropos
Forumowicz
Forumowicz
Posts: 1501
Joined: 2013-09-15, 11:39
Location: Ustroń

Post by Atropos »

Odkryłem zależność. Gdy jest bardzo mokro, to nie trzeszczy, gdy jest sucho, to trzeszczy i skrzypi jak s*******n. Wnioskuję, że musi mieć to związek z jakąś gumą. Jedyne gumy, które nie były sprawdzane, to tuleje sanek, chyba, że maglownica też jest na jakichś tulejach. W przyszłym tygodniu auto idzie do mechanika, może coś znajdziemy.
User avatar
SURU
Forumowicz
Forumowicz
Posts: 1854
Joined: 2012-10-11, 18:20
Location: Opole Lubelskie

Post by SURU »

Tuleje sanek ... na pewno nie ! Chyba masz na myśli tuleje wahacza !!! Ale i tak na pewno to nie to skrzypi . :hyhy:
You Brought Two Too Many .
User avatar
Daroot
Forumowicz
Forumowicz
Posts: 5646
Joined: 2009-02-07, 19:57
Location: Iława / Olsztyn
Contact:

Post by Daroot »

I tak wyjdzie że to gumy stabilizatora.
Bywa że nie jestem szczery. Czasem zwyczajnie kłamię. Jestem próżny, pazerny, dbam tylko o swoje cztery litery. Bywam małostkowy, cyniczny i bezduszny - osądzam bez litości, bez serca i miłości
User avatar
Atropos
Forumowicz
Forumowicz
Posts: 1501
Joined: 2013-09-15, 11:39
Location: Ustroń

Post by Atropos »

Odkąd zaczęło trzeszczeć wymieniłem cały stabilizator - mój stary jeździ już w innym aucie i nie skrzypi, na nowym mam poliuretany i dalej skrzypi. Żadnego powiązania. Tuleje wahaczy były w międzyczasie również wymieniane, trzeszczy tak samo jak przed wymianą. W przyszłym tygodniu będę po raz drugi wymieniał tuleje wahaczy, ale jakoś ciężko mi sobie wyobrazić, że to coś pomoże w temacie trzeszczenia. Biorę pod uwagę Jeszcze jedną rzecz: trzeszczeć zaczęło po serwisie podczas, którego wymieniana była m.in. dolna poduszka pod silnikiem. Od tamtego czasu nikt do niej nie zaglądał. Może to będzie dobry trop.
Last edited by Atropos on 2015-10-23, 23:36, edited 2 times in total.
User avatar
SURU
Forumowicz
Forumowicz
Posts: 1854
Joined: 2012-10-11, 18:20
Location: Opole Lubelskie

Post by SURU »

Z tyłu Ci trzeszczy ? Jak tył to na 100% wyciszenie poduszek .
You Brought Two Too Many .
User avatar
Atropos
Forumowicz
Forumowicz
Posts: 1501
Joined: 2013-09-15, 11:39
Location: Ustroń

Post by Atropos »

Przód
Lukasz737
Forumowicz
Forumowicz
Posts: 491
Joined: 2013-08-21, 14:58
Location: Wyszków

Post by Lukasz737 »

Również podczas wizyty u Henrego została porównana praca zawieszenia. On ma nowe amortyzatory olejowe Monroe - Ja natomiast mam komplet amortyzatorów olejowo gazowych TRW. Nawet lekko naciskając na karoserię u niego amortyzator się ugina u mnie stoi w miejscu. Hałas dochodzący z tyłu czyli dudnienie szczególnie słyszalne na połatanych wypukłych drogach jest normalne. Tak ma po prostu być. U mnie zawieszenie jest twardsze trochę mniej komfortowe a nie o to mi chodziło. Do przemyślenia pozostaje wymiana kompletu na olejowe. Na pewno będę wygłuszał nadkola od wewnątrz ( mata GMS 07xl ). Jak ktoś lubi twardsze zawieszenie - to mogę sprzedać moje lekko używane amory - na pewno sprawne.
Last edited by Lukasz737 on 2018-10-22, 19:40, edited 1 time in total.
Post Reply