Co to za kabel i gdzie go podłączyć ?

Sprawy związane z elektryką, schematy itp.

Moderators: SURU, Moderator

Post Reply
User avatar
Jacek957
Forumowicz
Forumowicz
Posts: 1652
Joined: 2010-05-27, 14:55
Location: Legnica

Post by Jacek957 »

patrys4891 wrote:Nieznane są myśli autora przy projektowaniu
Święta racja ;)
Stefan72

Post by Stefan72 »

Teraz pytanie jak dobrze rozebrać tą wtyczkę bo po odkręceniu śrubki plastik się nie otwiera wychodzi jedynie troszkę górna część środka wtyczki ?
Stefan72

Post by Stefan72 »

Zauważyłem również, że przewód zasilający nie idzie tak jak reszta kabli wiązką z przodu auta od strony aku(aku-->miejsce między chłodnicą a silnikiem-->ecu) tylko prawdopodobnie z wnętrza samochodu od strony pasażera (czyli tak jak przewód od pompy paliwa chyba) :szok:
Tak było fabrycznie ?
User avatar
patrys4891
Forumowicz
Forumowicz
Posts: 3559
Joined: 2012-05-07, 14:41
Location: Warszawa

Post by patrys4891 »

i zaraz się okaże że idzie przez jakiś przekaźnik czy coś, który kupisz za 2zł i wymienisz bez prucia instalacji.
Stefan72

Post by Stefan72 »

patrys4891 wrote:i zaraz się okaże że idzie przez jakiś przekaźnik czy coś, który kupisz za 2zł i wymienisz bez prucia instalacji.
Nie bo jak napisałem ten przewód nie idzie w stronę aku(i skrzynki przekaźników) tylko do wnętrza samochodu od strony pasażera (zaraz po wyjściu z ecu idzie od razu w dół do jednej kostki następnie się chowa do dziury która prowadzi do pasażera (tam pod schowkiem)
Stefan72

Post by Stefan72 »

Sprawdziłem kostkę/wtyczkę co jest pod ecu i która idzie w stronę schowka od pasażera tam też jest napięcie 0,3V-0,4V więc na 100% wina leży gdzieś w instalacji pod schowkiem pasażera. Pytanie tylko gdzie, tam jest tyle kabli że nie wiadomo co jest co :zdegustowany:
Stefan72

Post by Stefan72 »

Problemów ciąg dalszy , dzisiaj pod schowkiem pasażera znalazłem taką oto zepsutą kostkę(do tych spalonych wtyków idzie czarny przewód):

Image
Image

Teraz pytanie czy można jeszcze taką kostkę gdzieś kupić czy może lepiej ją pominąć i złączyć wszystkie przewody ?
Last edited by Stefan72 on 2016-03-14, 10:00, edited 1 time in total.
Stefan72

Post by Stefan72 »

Jeszcze pytanie czy zamiast tej kostki mogę wstawić coś takiego:
http://allegro.pl/listwa-zaciskowa-12-t ... 01657.html
Stefan72

Post by Stefan72 »

Nowa kostka po długich męczarniach podłączona , zasilanie w przewodzie zasilającym ecu powróciło choć też nie do końca tak jak powinno, owszem pokazuje 12V ale powoli spada napięcie :zdegustowany: (oczywiście samochód dalej nie odpala)

Image

Jeszcze pytanie od czego są te 2 kabelki (z drugiej strony nic nie wychodziło)
Image
Gutek
Forumowicz
Forumowicz
Posts: 3
Joined: 2014-10-23, 18:48
Location: Liskeard,Cornwall

Śmiech to zdrowie:D

Post by Gutek »

Nie wytrzymałem :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: jak są wolne miejsca na szynie to jeszcze żyrandol podłącz :D ta kostka to była od wiązki klimatyzacji, ale nie nie ma nic wspólnego z zapłonem.Stefan72 dzięki za rozbawienie mnie tą elektryczną modyfikacją(tylko się nie obrażaj :hyhy: )
Stefan72

Post by Stefan72 »

Taką miałem pod ręką taką użyłem , nieważne jak wygląda ważne że skuteczne. Od klimy to to na pewno nie było bo klima działała bez problemów. Wcześniej miałem beznadziejne napięcie na pinie 32 od ecu a teraz jest normalne więc jakiś związek na pewno to miało.

PS: Nie obrażam się :D ale powoli kończą mi się już pomysły i cierpliwość do tego samochodu :/
Last edited by Stefan72 on 2016-03-14, 17:41, edited 1 time in total.
Stefan72

Post by Stefan72 »

Jako że już mi się skończyły wszystkie pomysły co może być z moim samochodem nie tak zwracam się z prośbą do was żebyście napisali wszystkie możliwe przyczyny braku "zygzaka" (przypominam, że zygzak w ogóle nie świeci) :/

Skrzynka przekaźników sprawdzona.
Kostka w progu sprawdzona.
Pompa podłączona na krótko działa.
Immo działa poprawnie (chyba).
Czujnik położenia wału korbowego działa.
Bezpieczniki wszystkie sprawne.
User avatar
SURU
Forumowicz
Forumowicz
Posts: 1854
Joined: 2012-10-11, 18:20
Location: Opole Lubelskie

Post by SURU »

Spalona żarówka . Trzeba zdjąć kierownicę , wyciągnąć zegary . Poodpinać kostki i sprawdzić żarówkę .
You Brought Two Too Many .
Stefan72

Post by Stefan72 »

Nie, żarówka działa na 100%. Tak jakby ecu albo coś innego blokowało i nie chce podawać zasilania na przewód od wtryskiwaczy i pompy paliwa.
User avatar
Jacek957
Forumowicz
Forumowicz
Posts: 1652
Joined: 2010-05-27, 14:55
Location: Legnica

Post by Jacek957 »

SURU wrote: Trzeba zdjąć kierownicę
Do zegarów w PH II trzeba ściągać kierownicę? :szok: Może nie świeci bo nie nie ma zasilania(kontrolka) lub jest źle włożona,może też być ścieżka przerwana lub zabrudzona skoro inne przyczyny zostały wyeliminowane ;)
User avatar
patrys4891
Forumowicz
Forumowicz
Posts: 3559
Joined: 2012-05-07, 14:41
Location: Warszawa

Post by patrys4891 »

Jacek957 wrote: Do zegarów w PH II trzeba ściągać kierownicę?
Nie trzeba zdejmować kierownicy.
User avatar
SURU
Forumowicz
Forumowicz
Posts: 1854
Joined: 2012-10-11, 18:20
Location: Opole Lubelskie

Post by SURU »

Ja zdejmuje bo mi wygodniej i mam więcej miejsca.
You Brought Two Too Many .
Stefan72

Post by Stefan72 »

Naprawdę spalona żarówka lub brak zasilania zygzaka może być przyczyną nie odpalania samochodu ? :szok:

Przypominam że nie ma zasilania na przewodzie zasilającym od wtryskiwaczy i pompie paliwa tak jakby ecu lub coś innego blokowało podanie napięcia.
User avatar
SURU
Forumowicz
Forumowicz
Posts: 1854
Joined: 2012-10-11, 18:20
Location: Opole Lubelskie

Post by SURU »

Jeden robi tak inny tak,co za różnica. Ważne by zrobić. Podmnien ecu.
Last edited by SURU on 2016-03-16, 10:36, edited 1 time in total.
You Brought Two Too Many .
Post Reply