safrane 2.0 12j + gaz... pytanie

Wszystko co wiąże się z kosztami i utrzymaniem pojazdu.

Moderators: SURU, Moderator

radzio0220

safrane 2.0 12j + gaz... pytanie

Post by radzio0220 »

mam pytanie mianowicie taki czy safrane z tym silnikiem jest az takie słabe niby ma te 136KM a stary passat 1.9td dwa razy mnie obleci..... Czy te n silnik jest taki słaby czy ja trafiłem na konkretnego trupa??? dodam ciekawą obserwacje gdy zgasze auto po kilku sekundach jeszcze sobie pufnie z tłumika.....Ciekawi mnie co to jest... może zapłon przestawiony??? co o tym sądzicie???
dareczek730

Post by dareczek730 »

Witaj.
Po pierwsze nie równaj silnika TD czy TDI bo tam silnik ma o wiele więcej momentu obrotowego i turbodoładowanie dlatego safrane przegrywa z tym silnikiem i swoją masą.
Jest to raczej jednostka do poruszania się a nie ścigania.
Sprawdź przewody zapłonowe świece kopułke itd itp i czy gaz jest dobrze ustawiony?
radzio0220

Post by radzio0220 »

no tak ale dwa litry powinny juz troche smigac.... gaz jest ustawiony dobrze bo bylem sprawdzac.... pali 15 do 18 gazu.... bede wymieniał rozrzad i przyjże się zapłonowi...
User avatar
seba
Forumowicz
Forumowicz
Posts: 840
Joined: 2009-02-22, 19:11
Location: Knurów

Post by seba »

Witam silnik w tej wersji tzn, 2,0 Si ma 132 kM , proponuję sprawdzenie ustawienia zaworów pozdrawiam staszek PS, posiadałem 2,2 Si 136 kM i więcej niż 15 litów mi nie brał
AUTO ROKU PLAYBOYA 1993
radzio0220

Post by radzio0220 »

no moze masz i racje bo silnik na wolnych obrotach stuka jak diesel i nierówno pracuje... :mur: sam nie wiem za co sie zlapac... zachciało mi sie Safranki.... :rozpacz:
User avatar
RedHead
Forumowicz
Forumowicz
Posts: 1708
Joined: 2009-02-04, 01:08
Location: Weedon Bec
Contact:

Post by RedHead »

jeżeli masz komputer pokładowy to sprawdź w trybie serwisowym spalanie na postoju. Nie powinno ono przekraczać 1,5l na godzinę.
Decentralizacja to przyszłość.
radzio0220

Post by radzio0220 »

no mam komputer a gdzie jest to spalanie postojowe jak wejsc w ten tryb serwisowy?????? mam takie pytanie czy zapłon ustawiany jest jakos komputerowo czy normalnie mechanicznie??? i czy zawory sa podstawiane olejowo czy nie??
Last edited by radzio0220 on 2010-03-08, 15:04, edited 1 time in total.
User avatar
RedHead
Forumowicz
Forumowicz
Posts: 1708
Joined: 2009-02-04, 01:08
Location: Weedon Bec
Contact:

Post by RedHead »

TUTAJ jest opisane jak wejść w tryb kontrolny (serwisowy) zegarów.
Zapłon jest sterowany przez jedną cewkę i rozdzielacz zapłonu. Zawory nie są hydrauliczne.
radzio0220

Post by radzio0220 »

no i sprawdziłem..... pokazało ze jest błąd ciśnienia oleju i błąd odczytu poziomu oleju.... a spalanie na postoju pokazał 8l.... a miało byc 1.5.... Dzisiej wymieniłem przewody od świec i zauwazyłem ze na wolnych obrotach gdy zdejme kabel z swiecy pierwszej z prawej nic sie nie dzieje chodzi jak chodził tak kulawo dopiero po dodaniu gazu czuc ze jest zdjety ten kabel.... hmmm czyli na wolnych obrotach chodzi na trzy ''gary'' i z dlatego pewnie na postoju tak duzo pali??? czym to moze byc spowodowane??? swiece wymienione trzy miesiace temu teraz kable... czyżby to głowica???? poratujcie... :mur:

no i na wolnych obrotach na benzynie jak chodzi to strasznie czyc benzyna pewnie nie przepala i wypluwa do tyłu.... i tez pewnie dla tego ze na wolnych obrotach nie pali na wszystki gary jest taki słaby na mniejszych obrotach dopiero tak powyzej 2.5 3tysiecy obrotow na min. cos sie zaczyna dziac.... no to powoli wszystko zaczyna sie skladac w jedna całość.... tylko teraz... jaki jest powod i jak go naprawic....???
Last edited by radzio0220 on 2010-03-11, 20:56, edited 1 time in total.
User avatar
RedHead
Forumowicz
Forumowicz
Posts: 1708
Joined: 2009-02-04, 01:08
Location: Weedon Bec
Contact:

Post by RedHead »

Stawiam na MAP SENSOR (czujnik ciśnienia bezwzględnego/czujnik podciśnienia). Najlepiej będzie sprawdzić zamieniając czujnik z innej safranki.

Zapomniałem dodać, że na zimnym silniku może pokazać błąd systemu olejowego, zapewne na ciepłym błędy znikną.
Decentralizacja to przyszłość.
mattey

Post by mattey »

po pierwsze jakie masz świece? polecam do gazu NGK V-line 1 elektrodowe a nie żadne busze 2-3 elektrodowe czy tym podobne wynalazki które można sobie w :cenzura: wsadzić....

po drugie to że nie pali na jeden garnek to raczej nie wina mapsensora, bo wtedy raczej by nie odpalił... ja obstawiam na cewkę, a benzyne czuć bo nie pali jej na jednym cylindrze...
Last edited by mattey on 2010-03-14, 19:28, edited 1 time in total.
User avatar
RedHead
Forumowicz
Forumowicz
Posts: 1708
Joined: 2009-02-04, 01:08
Location: Weedon Bec
Contact:

Post by RedHead »

mattey, a jak wytłumaczysz spalanie na postoju? Dlaczego tyle pompuje? Z uszkodzonym map sensorem auto odpali.
mattey wrote:a nie żadne busze 2-3 elektrodowe
w 100% sie z Tobą zgodzę. W jednej takiej ułamała mi się jedna z elektrod. Zgadnijcie gdzie ona jest? Ja nie wiem :P
Decentralizacja to przyszłość.
mattey

Post by mattey »

RedHead wrote:mattey, a jak wytłumaczysz spalanie na postoju? Dlaczego tyle pompuje? Z uszkodzonym map sensorem auto odpali.
w swojej safi jak ją tylko poskładałem to na uszkodzonym map sensorze nie odpalał... kręcił tak jakby chciał zapalić już już prawie ale torba... po podmiance zapalił z pierwszego dotyku stąd moje stwierdzenie...
Co do spalania to jest jeszcze jedna opcja która niedawno przerabiałem skoro samochód jeździ na gazie proponował bym zerknąć na lambde prawdopodobnie bedzie do wymiany i stąd owo spalnie...
RedHead wrote:mattey napisał/a:
a nie żadne busze 2-3 elektrodowe

w 100% sie z Tobą zgodzę. W jednej takiej ułamała mi się jedna z elektrod. Zgadnijcie gdzie ona jest? Ja nie wiem :P
jak by ci wpadła do garka to miałbyś głowice do rwania bo w to żeby wyleciała jakimś cudem przez zawór wydechowy wątpie :D
Last edited by mattey on 2010-03-15, 14:05, edited 2 times in total.
User avatar
RedHead
Forumowicz
Forumowicz
Posts: 1708
Joined: 2009-02-04, 01:08
Location: Weedon Bec
Contact:

Post by RedHead »

mattey wrote:zerknąć na lambde prawdopodobnie bedzie do wymiany i stąd owo spalnie...
Częściowo można to sprawdzić po prostu ją odpinając.
Decentralizacja to przyszłość.
dareczek730

Post by dareczek730 »

mattey wrote:bo w to żeby wyleciała jakimś cudem przez zawór wydechowy wątpie
Dlaczego wątpisz jak otwiera się zawór wydechowy to spaliny zapieprzają z taką prędkością że na pewno dawno wyleciało właśnie tamtędy.
User avatar
RedHead
Forumowicz
Forumowicz
Posts: 1708
Joined: 2009-02-04, 01:08
Location: Weedon Bec
Contact:

Post by RedHead »

Więc wiadomo w co trafiło jeżeli jednak wyleciało :/ Przypomnę, że sprawa działa się prawie dwa lata temu, więc ślimaczki już mam wymienione :hyhy:
Decentralizacja to przyszłość.
mattey

Post by mattey »

RedHead wrote:Częściowo można to sprawdzić po prostu ją odpinając
po części tak jednak jak ją odepniesz to również bedzie chlał jak ździchu na imprezie bo przecież sonda mierzy zawartość spalin i dane przekazuje do kompa który reguluje dawką paliwowo powietrzną wiec spalanie pozostanie bez zmian :P

ogólnie w swojej karierze miałem tylko raz 3 elektrodowe świece kosztowały 3 razy tyle co normalne a efekt był gówniany że tak powiem... chociaż może ja mam za stare samochody do tych świeczek :rotfl:
User avatar
RedHead
Forumowicz
Forumowicz
Posts: 1708
Joined: 2009-02-04, 01:08
Location: Weedon Bec
Contact:

Post by RedHead »

mattey wrote:i dane przekazuje do kompa który reguluje dawką paliwowo powietrzną wiec spalanie pozostanie bez zmian
Zgadza się, ale ecu odczytuje sygnał z sondy w zakresie 0-255, zależnie od tego, jakie są spaliny, a kiedy sonda jest odłączona, to komputer automatycznie obiera zakres 128.
Decentralizacja to przyszłość.
radzio0220

Post by radzio0220 »

No ja wam powiem ze rozegrało się w sobotę :mur: skoro nie palił na jednej świecy to pomyslałem sobie wymienię świece tak tez zrobiłem i co....po wymianie słychac straszne walenie w silniku taki suchy metaliczny głos myslalem ze o swiece wali ale nie wymienilem na stare i dalej to samo.... mechanik sugerował ze moze mi cos wpadło jak zmieniałem swiece ale gdy odpalilem safranke to zmienil zdanie jego reakcja byla taka: ''chłopie ten silnik się kończy" co za bardzo mnie nie pocieszyło... zdjąłem pokrywe z zaworów wszystkie zawory całe, zaden sie nie złamał wszystko ciasno.... proponował zebysmy teraz zdjeli miche i od dolu zajrzeli.... ale dziwne zeby tak od razu cos sie stalo... no ale z drugiej strony mowil mi ze po wymianie zapalil na wszystkie gary i moglo cos walnąć..... bo ten silnik juz od dawna pracował nierówno i nie mial mocy..... hmmm... co o tym sądzicie???????????
Last edited by radzio0220 on 2010-03-15, 23:05, edited 1 time in total.
mattey

Post by mattey »

No to udajesz sie do tego mechanika i jeśli ma zegar do mierzenia ciśnienia na cylindrach to posprawdzaj, bo twój opis dzwięku pasuje mi do wydmuchanej uszczelki miedzy którymś z cylindrów. Jeśli tak - to głowica w górę nowa uszczelka i heja :)
Last edited by mattey on 2010-03-16, 16:02, edited 1 time in total.
Post Reply