Stuki w silniku
Stuki w silniku
Witam
Mam "zagadkę" - multimedialną dotyczącą silnika w mej safi - kliknij tu: stuki w silniku
Ciekaw jestem bardzo opini.
ps. co nas nie zabije to nas wzmocni ;/
Mam "zagadkę" - multimedialną dotyczącą silnika w mej safi - kliknij tu: stuki w silniku
Ciekaw jestem bardzo opini.
ps. co nas nie zabije to nas wzmocni ;/
Last edited by tom_q on 2010-03-23, 01:35, edited 1 time in total.
Wydaje mi się że słychać to przy przyśpieszaniu, a więc główka korbowodu w tłoku, albo sam sworzeń tłoka...
Ale dosyć ciekawy dźwięk
Ale dosyć ciekawy dźwięk

Bywa że nie jestem szczery. Czasem zwyczajnie kłamię. Jestem próżny, pazerny, dbam tylko o swoje cztery litery. Bywam małostkowy, cyniczny i bezduszny - osądzam bez litości, bez serca i miłości
Panewki juz pewnie są jak żyletki 
Jest pewien sposób na sprawdzenie bez rozkręcania silnika oczywiście jeżeli luzy na panewka są już dośc duże ale chyba w tym przypadku już jest chyba spory;-)
Wykręcamy świece, kręcimy wałem i ustawiamy tłok tak żeby szedł w dół (sów pracy, ssanie ) ustawiamy go tak żeby troche sszedł w dół wkładamy w miejsce świec jakiś śrubokret długi żeby siegnął tłoka i pchamy tłok w dół jeżeli wyczyjemy taki przeskok, luz to już wiadomo że panewki.

Jest pewien sposób na sprawdzenie bez rozkręcania silnika oczywiście jeżeli luzy na panewka są już dośc duże ale chyba w tym przypadku już jest chyba spory;-)
Wykręcamy świece, kręcimy wałem i ustawiamy tłok tak żeby szedł w dół (sów pracy, ssanie ) ustawiamy go tak żeby troche sszedł w dół wkładamy w miejsce świec jakiś śrubokret długi żeby siegnął tłoka i pchamy tłok w dół jeżeli wyczyjemy taki przeskok, luz to już wiadomo że panewki.
mhm
Czyli mamy dwie opinie z tego co zrozumiałem :
1) coś przy sworzniu tłoka,
2) panewki korbowodowe.
W sumie myślałem, że to 1, kumpel mówi, że to 2... Sam nie wiem. Dodam, że zaczęło być to słychać tak gdzieś przy około 2 tys obrotów i pod pewnym obciążeniem. Jak puszczałem gaz - cichło - jak depnąłem w dechę - też. Nie muszę mówić, że nie jest coraz lepiej - tylko gorzej
moje pytanie dalsze - czy warto się bawić w naprawę - tzn - czy można to zrobić przez miskę olejową bez wyciągania silnika.
pozdrawiam i czekam na dalsze sugestie - tudzież sposoby sprawdzenia.
Czyli mamy dwie opinie z tego co zrozumiałem :
1) coś przy sworzniu tłoka,
2) panewki korbowodowe.
W sumie myślałem, że to 1, kumpel mówi, że to 2... Sam nie wiem. Dodam, że zaczęło być to słychać tak gdzieś przy około 2 tys obrotów i pod pewnym obciążeniem. Jak puszczałem gaz - cichło - jak depnąłem w dechę - też. Nie muszę mówić, że nie jest coraz lepiej - tylko gorzej

moje pytanie dalsze - czy warto się bawić w naprawę - tzn - czy można to zrobić przez miskę olejową bez wyciągania silnika.
pozdrawiam i czekam na dalsze sugestie - tudzież sposoby sprawdzenia.
Last edited by tom_q on 2010-03-23, 15:48, edited 1 time in total.
Remont silnika? w zależności jaki stopień zużycia jest tych panewek, wału. jeżeli czopy wału zrobiły się jajowate to już chyba się nie opłaca remont, taniej wyjdzie Cię kupienie takiego samego silnika bez osprzętu. Jeżeli chcesz robić remont zrobisz to bez wyciągania silnika. Ale przelicz sobie co lepiej ci się opłaca remont: szlif wału, panewki pod wymiar szlifu, korbowody jeżeli też się wybiły, uszczelki itd.
Jeżeli nie chcesz sprawdzać tak jak opisałem wyżej to jedyna metodą jest zdjęcie miski i sprawdzenie ręką korbowodów czy mają luzy
Jeżeli nie chcesz sprawdzać tak jak opisałem wyżej to jedyna metodą jest zdjęcie miski i sprawdzenie ręką korbowodów czy mają luzy
Tak czy siak musisz rozbierać silnik.tom_q wrote:mhm
Czyli mamy dwie opinie z tego co zrozumiałem :
1) coś przy sworzniu tłoka,
2) panewki korbowodowe.
Last edited by wotek on 2010-03-23, 15:51, edited 2 times in total.
stuki
witam jak cos mam silnik ktory pali normalnie zero stukow pali na dotyk tylko jest prawdopodobnie uszkodzona uszczelka pod glowica lub glowica ale dol jest ok -300 zl
p.s mozliwe ze to nie uszczelka ani glowica gdzies uciekal plyn ale odpala normalnie
p.s mozliwe ze to nie uszczelka ani glowica gdzies uciekal plyn ale odpala normalnie